Forum > Off-Zone

Grootste opschepperij, bloopers en andere (eerlijke) onzin

(1451 reacties. Pagina 40 van 146)
Moderator(s): Dré
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
5-2-2008 22:12
Waar het op neerkwam was dat ik persoonlijk gevraagd was door een dame die op die club speelde, en omdat ze in nood zaten met geld heb ik een beetje een vriendenprijsje gerekend. Maar persoon die daadwerkelijk betaalde begon dus te mekkeren over dit en dat. En dat vind ik dan gewoon echt killing. Ik sloof me uit speciaal voor die club, reken nog minder ook en dan als dank krijg ik een schadeclaim. Dankje!
0900-DJDS
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 9491
6-2-2008 00:00
tis maar net vanuit welk standpunt je het bekijkt:
je belooft wat, je komt te ter laat, app komt te laat,
en dan ga je nog zeuren naar de klant ook....

Kan me voorstellen dat hij ook boos word razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
6-2-2008 16:44
Ach, als je voor 150 euro een dj en geluidsset huurt voor een hele avond.. shut up :X
0900-DJDS
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
6-2-2008 16:56

DJDS schreef:

Ach, als je voor 150 euro een dj en geluidsset huurt voor een hele avond.. shut up :X
Soms is 'nee' verkopen goedkoper. Sowieso, €150,- DJ en geluidsset hele avond? Dan weet je bij voorbaat dat je in je eigen vingers gaat snijden, schadevergoeding of niet.
RiLeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 19-6-2009
Berichten: 65
6-2-2008 19:05

Yoghurt schreef:

DJDS schreef:

Ach, als je voor 150 euro een dj en geluidsset huurt voor een hele avond.. shut up :X
Soms is 'nee' verkopen goedkoper. Sowieso, €150,- DJ en geluidsset hele avond? Dan weet je bij voorbaat dat je in je eigen vingers gaat snijden, schadevergoeding of niet.
Inderdaad! Daar kan je geen bakwagen, een paar mensen die het opbouwen en een DJ voor laten komen..
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
6-2-2008 20:33
Ik bouwde op in m'n eentje en deed de hele avond ook zelf. Was geen groot feest. Bakwagen was toch al gehuurd, het zou een ritje van een kwartiertje zijn. Maar helaas liep het allemaal wat anders sad :(
0900-DJDS
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
6-2-2008 21:02

DJDS schreef:

Ik bouwde op in m'n eentje en deed de hele avond ook zelf. Was geen groot feest. Bakwagen was toch al gehuurd, het zou een ritje van een kwartiertje zijn. Maar helaas liep het allemaal wat anders sad :(
Ondanks dat alles, voor €150,- heb je normaal een kale geluidsset die je zelf moet ophalen bij een bedrijf.

Je doet eigenlijk precies het tegenovergestelde wat je hoort te doen bij een gezonde marktwerking.
Bij grote vraag gaat de prijs omhoog niet omlaag.

Je had beter de gehele klus uit handen kunnen geven dan hem zelf uitvoeren als je er geen tijd voor hebt. Er zijn altijd mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten, maar het is de vraag of je juist die mensen wilt bedienen?
Sterker nog, het zijn juist meestal deze mensen die achteraf de grootste problemen maken.

Het is soms lastig omdat je voor goede vrienden toch een speciale prijs wilt maken. Maar dat is een kwestie van een goede afspraak met je zelf maken. Dat doe je door een percentage korting vast te zetten dat je maximaal weggeeft. En dat je een vereiste opstelt van wanneer wie welke korting krijgt.

Juist je vrienden of bekenden wil je goed bedienen, je moet dan uitleggen dat dat voor een minimaal budget niet lukt. Nog altijd bepaal jij de prijs en het is niet dat wat de klant beschikbaar heeft en het daar maar voor doen.

Ik denk dat het een blooper is waar je een zeer wijze les uit kan trekken.
DJDSReservebank
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2005
Laatste: 14-2-2008
Berichten: 143
6-2-2008 21:07
Tuurlijk, je hebt op alle punten gelijk. Maar ja, ik heb zoiets wel eerder gedaan hoor, en het ging altijd goed. Was nu alleen een ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor het een beetje in de soep liep. Op dat moment ergerde ik me gewoon scheel aan alles wat gebeurde. Maar je hebt gelijk, het moraal van dit verhaal.. wink ;)
0900-DJDS
DjspikyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2006
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 413
6-2-2008 21:20

DJDS schreef:

Op dat moment ergerde ik me gewoon scheel aan alles wat gebeurde.
Had ik ook met carnaval, stonden een paar vrienden voor de uitgang van de booth met opbouwen. Ik moest er vaak in en uit (problemen met geluid). Op een gegeven moment was ik zo geïrriteerd dat ik zelfs mijn vrienden was aan het afzeiken (daarna wel excuses aangeboden razz :p).
Maar op zo'n moment is dat echt super irritant.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
6-2-2008 21:29
Volgens mij ligt het probleem bij de verschillende aanspreekpunten. Degene waar de afspraak mee gemaakt is was iemand anders die op de avond betaalde. Deze laatste was waarschijnlijk niet op de hoogte van de gemaakte last minute afspraken. Spreek je met persoon A af dat je mag afbreken terwijl de gasten nog aanwezig zijn, zal persoon B je vertellen dat dit niet mag. Natuurlijk is persoon A niet meer aanwezig en ook niet te bereiken. Je zakelijk opstellen en Nee verkopen was in dit geval beter geweest. Maar wellicht was het anders gegaan als persoon A wel aanwezig was geweest en had je nu een klant erbij die in het vervolg wel geld over heeft voor kwaliteit.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)