Forum > Zelfbouw Speakers

Welke speakers in mijn ESW 1015's...?

(114 reacties. Pagina 4 van 12)
Moderator(s): Dré
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
27-8-2004 19:09
In dat laatste geval, DAN heb ik weer de neiging liever een 'orginele' kast om die SM115 te bouwen.

Oke, ik verkoop ze dan liever toch maar, dan nog 1 vraag:
Kan ik beter 4 SM115's bouwen, of 2 x de Beyma 18G ? Welke zou dus beter presteren? (met name diepgang, niet echt 'kickbass') ?
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
28-8-2004 11:16
tja je kan even een paar topics trug kijken. staat wel teen en tander.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-8-2004 12:44

bartsegers schreef:

tja je kan even een paar topics trug kijken. staat wel teen en tander.
Ownee hé, moet ik nog zoeken ook... wink ;) Ik heb zeer waarschijnlijk net 2 subs gekocht, 18" hoorngeladen MAAR doch compact. Ben benieuwd... Zodra ik ze heb, post ik het, kan hier (eindelijk) een slotje op.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
28-8-2004 13:12
18" hoorngeladen sub MAAR toch compact
Hmm.. Dat klinkt vrij tegenstrijdig, maar wie weet. Ik ben benieuwd.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-8-2004 13:14
Ik heb hem van snuffelsite.nl , enigste wat ik tot nu toe weet is dat ze niet te groot zijn, en de magneet wijst naar voren?????? kan me niks voor de geest halen hoe die eruit moet zien.. sad :(

Een ontwerp met dit vind ik zo 1,2,3 niet helaas..

EDIT:
De reactie:
speaker ligt er schuin naar beneden met magneet naar
voren in, dragen dus ver! speakon aanwezig, enkel speaker erin en roostertje ervoor.

kasten zijn originele fabriekskasten. dacht dat er normaal af fabriek een beyma in zit. LS of LC400.
Hopelijk helpt dit iets meer..?
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
28-8-2004 13:35
Dit klinkt als een basreflexkast, met een zeer kleine hoorn, waardoor de frequenties boven de ca. 120 Hz (of hoger) hornloaded zijn en daardoor een extra boost krijgen. Alle frequenties beneden de 120 Hz worden niet door de hoorn versterkt en daar is de output die van een gewone basreflexkast.
De hoorn bestaat meestal uit niet veel meer dan een schuin gemonteerde driver met de magneet inderdaad wel eens naar buiten.
Dit principe wordt ook wel semi-hornloaded genoemd.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-8-2004 13:38

Rademakers schreef:

Dit klinkt als een basreflexkast, met een zeer kleine hoorn, waardoor de frequenties boven de ca. 120 Hz (of hoger) hornloaded zijn en daardoor een extra boost krijgen. Alle frequenties beneden de 120 Hz worden niet door de hoorn versterkt en daar is de output die van een gewone basreflexkast.
De hoorn bestaat meestal uit niet veel meer dan een schuin gemonteerde driver met de magneet inderdaad wel eens naar buiten.
Dit principe wordt ook wel semi-hornloaded genoemd.

Mvg Johan
Oké... nog 1 laatste; is de prijs oke van 75 p/stuk? (zien er nieuw uit..) zwart gespoten enzo. Alleen vind ik de aangegeven driver zo snel niet, de Beyma LS of LC400.. Waarop moet ik letten bij de aankoop van een driver voor deze kast?

Opzich zouden ze qwa maten en gewicht perfect voor mij zijn (net niet 'te')
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 784
28-8-2004 14:02
Een enkele compacte hoornkast met een 18" driver heeft een korte hoorn en exact volgens de uitleg van Rademakers zal daar weinig sublaag uitkomen. Hopelijk is het dan inderdaad een variant waarin de driver nog wel kan terugvallen op een redelijk grote basreflex kast. Is dit niet zo dan ben ik bang dat je alleen maar maagbassen en pok pok uit deze kast zult krijgen en niet die lekkere diepe dreunen die je waarschijnlijk graag wilt horen... Maar voor dat geld (mits de kasten bij de demo gewoon goed klinken zonder rare rammels enzo) kun je bijna geen miskoop doen.

MVG Contour
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
28-8-2004 14:04
Ik heb een foto'tje weten op te duiken
members.aol.com/schallfr/tief.html
Lost in Music
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
28-8-2004 14:06

Contour schreef:

Een enkele compacte hoornkast met een 18" driver heeft een korte hoorn en exact volgens de uitleg van Rademakers zal daar weinig sublaag uitkomen. Hopelijk is het dan inderdaad een variant waarin de driver nog wel kan terugvallen op een redelijk grote basreflex kast. Is dit niet zo dan ben ik bang dat je alleen maar maagbassen en pok pok uit deze kast zult krijgen en niet die lekkere diepe dreunen die je waarschijnlijk graag wilt horen... Maar voor dat geld (mits de kasten bij de demo gewoon goed klinken zonder rare rammels enzo) kun je bijna geen miskoop doen.

MVG Contour
Hmm, dan twijfel ik toch, "kickbassen" komen genoeg uit die SF25's, echter geen geliefde lagetonen. Nu ben ik aan het denken... heeft iemand een voorstel? Zelfbouw is geen probleem, echter zou ik per stuk LIEFST rond de 500 Euro klaar zijn per kant. Daarom viel me ook op de Beyma 18G.

Ik zie op www.speakerstore.nl veel ontwerpen, maar behalve de BR-kasten moeten de rest wellicht gestackt worden om die diepe bassen te bereiken, niet?

De punisher is me wat te duur/moeilijk eigenlijk. Uit een W-Bin haal je niets (zelf gehoord) en een glijbaan is me veel te groot. Het liefst iets compacts, 50 x 50 x 50 CM ofzo, of 60 x 60 x 60, dan houd het toch wel op.

Het hoeft niet persé zelfbouw, misschien krijg je voor die prijs wel redelijke subjes?? Ofwel: ik kom er niet echt uit.. sad :(

@Dewazige: zijn ze volgens mij idd.. ja, thx..

Ik heb zelfs gedacht aan die Zeus dubbel 15" maargoed, meot niet veel zijn zeggen ze. MAAAAAAR: De constructie ervan is IDEAAL vrij compact, is die ergens te krijgen misschien? De ontwerpen DIE ik tegenkom spreken me allen niet aan, voornamelijk omdat ik neit stacken wil.

Mvg Edie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)