Forum > Geluid

Welke microfoon?

(39 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
12-12-2004 17:59
Ze hebben bij mij in meer dan 25 jaar nog nooit gevraagd hoe de mic aan moest, of waar het knopje was. (we praten over een paar duizend avondjes)
Dus dat lijkt me sterk dat ze dat altijd bij jouw vragen
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
12-12-2004 18:06

Tom schreef:

Ze hebben bij mij in meer dan 25 jaar nog nooit gevraagd hoe de mic aan moest, of waar het knopje was. (we praten over een paar duizend avondjes)
Dus dat lijkt me sterk dat ze dat altijd bij jouw vragen
De keren (dan hebben we het over een keer of 10) dat ik een microfoon heb moeten uitdelen is het voor zover ik me kan herinneren elke keer gevraagd. Het waren niet altijd de beste presentatoren met de meeste ervaring, hier kan het aan liggen wink ;)
Light Image
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
12-12-2004 18:07
Aanpakken, praten.. pas wanneer er geen geluid is kijken ze eerst verbaasd naar Jou, en als je ze niet aankijkt word die blik verplaatst naar de microfoon.

Een zanger/spreker gaat er van uit dat iets werkt wat ze aangelengt word, zonder dat er nog iets voor gedaan hoeft te worden (en da's ook best logisch)

Mic's met een knopje zijn vrijwel altijd een ergernis/risicofacor.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
12-12-2004 20:30
Hier worden de knopjes op de draadloze microfoons ook altijd afgeplakt. En op het moment dat ie niet wordt gebruikt gaat het kanaal gewoon op mute. Zo hoef je toch niet aan je fader te komen.
Maar dat is MIJN mening...
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
12-12-2004 20:49

Tom schreef:

En toen pakte kleine jante de mic op,
en deed het schakelaartje om, en liet een grote BOER.......

En toen pakte tante Lies de mic op,
klikte toevallig op de schakelaar, zag je ff niet, en liep er mee voor je boxen langs.

En toen vergat iemand de schakelaar uit te zetten,
en begon de buurvrouw te versieren.......

En toen vergat je de schalkelaar uit te zetten,
en viel de mic op de grond.......

Ja, heel verstandig zo'n mic met een schakelaar,
En dan ook nog de mixer open laten staan sneaky :V
Je mixer heb je dan altijd nog als opper beveiliging. Jantje en Lies zullen altijd zowiezo eerst de schakelaar nog om moeten zetten, kans is kleiner als dat ze niks hoeven te doen. Het is alleen maar extra beveiliging in mijn ogen. En zelf heb ik me al aangeleert dat ik de mic zo veel mogelijk uit heb, dus ook als je even iets roept, waar na een paar seconde een vervolg op komt. In die paar seconde is ie al dicht bij mij. Terwijl dat eigenlijk misschien zelfs overdreven is.

Het kan natuurlijk ook zijn dat iedereen iets anders gewent is he wink ;) Jij doet het waarschijnlijk al 25 jaar zonder knopje, ik een paar jaar met. Sommige mensen rijden al 25 jaar zonder stuurbekrachtiging, en sommigen beginnen gelijk met. Ik denk dat je het zo het beste kan vergelijke.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 3-9-2024
Berichten: 170
12-12-2004 22:55

DJ Jus schreef:

Het kan natuurlijk ook zijn dat iedereen iets anders gewent is he wink ;) Jij doet het waarschijnlijk al 25 jaar zonder knopje, ik een paar jaar met. Sommige mensen rijden al 25 jaar zonder stuurbekrachtiging, en sommigen beginnen gelijk met. Ik denk dat je het zo het beste kan vergelijke.
Maar als je dan ook 1 keer met stuurbekrachtiging hebt gereden wil je ook nooit meer zonder ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
12-12-2004 23:16
Bij een "ervaren" spreker schijnen ze altijd te checken of de mic het doet, door er in te blazen of er op te kloppen.
Daarna zetten wij de schuif als het ff kan pas open wink ;)
en dan roepen ze vaak: "HALLO" OF "TEST" laugh :D; ook een populaire opmerking voor ervaren sprekers door een mic:
"Doet ie het?"

En ik heb een paar mic's met schakelaartje,
maar ook een paar zonder.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-12-2004 23:30

Tom schreef:

Bij een "ervaren" spreker schijnen ze altijd te checken of de mic het doet, door er in te blazen of er op te kloppen.
Daarna zetten wij de schuif als het ff kan pas open wink ;)
en dan roepen ze vaak: "HALLO" OF "TEST" laugh :D; ook een populaire opmerking voor ervaren sprekers door een mic:
"Doet ie het?"
Je bent het tikken met de vingers op de microfoon nog vergeten.(soms met de volle hand)

Alle microfoons (behalve de condensators) heb ik zonder schakelaar. (met schakelaar willen ze ook nog wel eens per ongeluk uitzetten tijdens een toespraak)"tape" oplossing houd ik niet van.

Rondzingen heb ik geen problemen mee, bij mij kan je rustig voor de luidsprekers met de microfoon gaan staan.
(gebruik geen feedback killer o.i.d.)

Martin.
kvm entertainment
JohanKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 17-4-2005
Berichten: 8
6-2-2005 14:54
Ik heb een tijdje terug een goedkope microfoon gekocht bij de mediamarkt.. Eentje van t merk Vivanco en zogezegd speciaal voor DJ's (prijs 25 euro) In de tent waar k draai hebben ze n professionele mic, alleen die is nu kapot sad :( Is het echt een groot verschil denken jullie tussen de beide mic's? Thuis klinkt mn vivanco wel oke maar dat zegt niet zoveel denk..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
7-2-2005 00:05
Ook bij microfoons geld:
Alle waar is naar zijn geld.

Alleen of jouw oren dat kunnen onderscheiden is twee.

Wat je wel zal merken is dat een goedkope mic sneller rondzingt/feedbackt/piept.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)