Forum > Geluid

stroomprobleempje met crest 7001

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
HendrikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2002
Laatste: 12-8-2013
Berichten: 296
8-5-2004 18:37
Staat dat (nog) niet in de nen 1010 dat er in openbare gebouwen C-automaatjes moeten zittten? Zou ons een hoop gesodemieter besparen. Ik vraag me zelfs af waarom ze die klote B-gevallen eigenlijk maken, nee eigenlijk installeren in een eindgroep. Klant: "Zeg jim verhure kapot gereedschap!" sad :(

Die van kopp hebben idd metalen overbruggingspennen, geen metalen hendel. Verder verkoop ik in de bouwmarkt nog attema, daar wordt je al helemaal niet vrolijk van. Oh nee, dat mag ik niet zeggen van mijn baas. razz :p
Lj_jacobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 24-2-2005
Berichten: 6
10-5-2004 16:43
on topic
Inderdaad heb ik (nouwelijks) nog problemen met de 7001 nu er een lange verlengkabel tussen hangt
Bedankt voor de tip!
mazzll
JAcob
turbosound, dateq, crest, pioneer, martin
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
25-4-2005 10:35
Ik heb een SA 900-C en bij mij gebeurt hetzelfde. Echter slaat de stop er bij mij bijna nooit uit (1 op de 15 keer ofzo). Het valt mij op dat dit vaker gebeurd als het warm weer is. Kan dit er mee te maken hebben? Ik zal binnen kort eens een langere kabel ertussen hangen. Misschien helpt het bij mij ook.
Cyberlights in the house :D
RonnyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-2-2003
Laatste: 30-6-2008
Berichten: 74
25-4-2005 11:32
een automaat heeft inwendig 2princiepes zitten om in het ene geval overbelasting en het andere geval kortsluiting te voorkomen.
overbelasting werkt op het princiepe van een bi metaal. Dit zal door de te grote stroom opwarmen en uiteindelijk open gaan. dit zorgt er op zijn beurt voor dat de automaat afslaat. Wanneer de omgevingstemperatuur nu al hoog is zal de temperatuur van dat bi metaal ook al hoger zijn. dus die zal dan iets sneller reageren als dat die echt koud zou zijn.

kortsluiting werkt op het princiepe van magnetisme. Door de grote kortsluitstroom zal er een sterk magnetisch veld opgewekt worden in het spoeltje in de automaat dat in serie staat met je belasting. dit zorgt ervoor dat er een pennetje uitschiet die tegen het mechanisme aankomt waardoor dat die afvalt.

mvg
ronny
tis altijd watt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)