Forum > Algemeen Forum

Wat te doen bij bedreigingen

(84 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
30-4-2004 09:58
Zou de aanleiding voor het aggresieve gedrag wel liggen in alcohol? Wat hier veel wordt gezegt. Volgens mij maken drugs tegenwoordig veel kapot. Iemand hier ervaring met deze middelen? Als we er misschien meer over leren kunnen we beter de gevolgen inschatten en daarop inspringen.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
30-4-2004 10:43

Timmiej schreef:

Zou de aanleiding voor het aggresieve gedrag wel liggen in alcohol? Wat hier veel wordt gezegt. Volgens mij maken drugs tegenwoordig veel kapot.
Alcohol is een DRUG!!!
er is genoeg over te doen in onze samenleving,drug(s)zijn verweven in de uitgaanscultuur,een ieder moet zelf weten hoe daar mee om te gaan.mijn advies luidt wel;
wees niet nieuwsgierig ernaar,ben je dat wel-bedenk dan goed dat t o zo simpel is om er afhankelijk van te worden!!
dat t-zeker op jonge leeftijd-je de kop financieel kan kosten,daardoor je toekomst en je dromen onbereikbaar worden.
dat t-o zo lekker is,MAAR O ZO GEVAARLIJK,ik heb ze zien gaan in t circuit,er is niets van over-waar ik zo tegenop keek vroeger,meesters in t vak,geliefd,goed betaald,de wereld lag voor ze open...en nu??!!??
vergeet niet dat alcohol niets anders is dan een ordinaire DRUG,t gebruik daarvan is algemeen geaccepteerd maar is de grootste verslaving ter wereld
vele gaan letterlijk naar de kloten door alcohol en eenmaal daaraan verslaafd is t net zo moeilijk om van af te komen als een harddrug en de uiteindelijke lichamelijke gevolgen zijn ook evenredig.
ik ga niet schijnheilig doen hier,ik zit(ga om)in t beroemd en berucht uitgaanscircuit in binnen en buitenland,ook ik neem wel s wat,maar grote volwassen vent die weet waar abraham de mosterd haalt.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TimmiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
Berichten: 147
30-4-2004 12:23
Over alcohol ben ik het niet zo eens. Als je eens teveel hebt gedronken, (wie kent ut niet) dan doe je het een tijd erna minder. Heb je ooit in het ziekenhuis gelegen door een alcohol vergiftiging, of 2 vrienden erin gehad dan doe je met alcohol ook rustig aan. Drugs (wiet) daarintegen ga je steeds meer gebruiken (niet uit eigen ervaring, maar uit omgeving) Alcohol zeker teveel is niet goed, maar mijn mening is dat echte drugs (wiet e.d.) erger zijn, omdat je er meer afhankelijk van wordt.
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
30-4-2004 12:38
wiet of wat was het? is niet lichamelijk verslavend... je noemt nu softdrugs, boeiend is toch geen ramp toch...
maaar daar ging t topic niet over happy :)
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 1344
30-4-2004 14:36
Nog even offtopic:
Drugs (wiet) daarintegen ga je steeds meer gebruiken
Dat komt niet door de wiet, maar door het feit dat bijna iedereeen het met tebak rookt.
Het is de tabak die verslavend werkt, je denkt dat je rookt om de wiet, maar dat doe je niet.
Ik ken genoeg mensen die er op een gegeven moment achter kwamen waarom ze eigenlijk blowden. Het zijn nu flinke rokers, maar ze blowen bijna nooit.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 26-9-2024
Berichten: 430
30-4-2004 15:41
Sorry voor het mega off-topic maar ik wil graag even twee misverstanden uit de wereld helpen.

Ik ben in het dagelijks leven hulpverlener (sph gestudeerd) en werkzaam in verschillende psychiatrische instellingen. De ellende die ik daar zie door het te veel en te langdurig gebruik van met name de veel te zware nederweed is met geen pen te beschrijven. Voor de liefhebber heb ik een aantal wetenschappelijke studies in de aanbieding waarin het verband tussen een psychose en weed misbruik is aangetoond en de praktijk waar ik dagelijks inzit bewijst deze theorie helaas dagelijks. Blowen kan erg leuk zijn maar doe het met mate en let alsjeblieft op wat je rookt. Blijf dus weg van de superskunk, dynamite enz enz.

Tweede misverstand, alcohol is geen drug;

Alcohol is zonder meer de gevaarlijkste drug die er op dit moment is en zeker de drug die de meeste slachtoffers veroorzaakt. Vergeet niet dat je met 4 glazen per dag al een probleem drinker bent en lichamelijk letsel oploopt. Het gevaar van alcohol is dat het sociaal geacepteerd is om het (veel) te gebruiken. Op het moment dat een minister vier glazen wijn per dag drinkt is er niets aan de hand maar als hij eens per jaar een snuif coke neemt verliest hij zijn baan. Toch durf ik te berweren dat de minister met de wijn schadelijker is voor zichzelf en zijn omgeving dan de coke gebruiker. Tuurlijk is harddrugs schadelijker dan alcohol maar alcohol wordt door zoveel mensen misbruikt dat het honderden malen meer slachtoffers veroorzaakt dan alle hard drugs bij elkaar.
The return of the BoomBap
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 1344
30-4-2004 16:36
Ik heb je even mailtje gestuurd, aangezien we anders te ver offtopic gaan
Tweede misverstand, alcohol is geen drug;
Alcohol is zonder meer de gevaarlijkste drug
Wat is het nou? wink ;)

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
30-4-2004 18:45
hij bedoelt dat het een misverstand is dat alcohol geen drug is!
Maar dat is MIJN mening...
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
30-4-2004 22:58
fijn dat er nog mensen op deze aardkloot zijn die zich zelf niet in de maling nemen,geachte hulpverlener mijn dank voor aanvulling.
hopende dat de zeer eigenwijze jongeren op dit forum eens gaan nadenken,hoe wil je iemand die in de horeca is geboren en daar later ook zn vak van heeft gemaakt,gaan vertellen dat alcohol geen drug is en niet zo erg is,
open your eyes!!!!
dat soort mensen moeten juist uitkijken.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 26-9-2024
Berichten: 430
1-5-2004 10:37

Roytje schreef:

hij bedoelt dat het een misverstand is dat alcohol geen drug is!
dat bedoelde ik inderdaad, stond er een beetje onduidelijk
The return of the BoomBap

Terug naar forum Reageer (zonder quote)