Forum > Algemeen Forum

Hoe word ik niet opgelicht?

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
3-8-2005 14:40
1 x bewerkt. Laatst door Powerbeat op 3-8-2005 14:44
Op zo'n manier werd eerst mijn bootje bijna gekocht, voor 150 euro verzendkosten+1400 euro voor het bootje. Is wel verre van de strekking van het forum maar wel met het topic dus ik wil het toch even kwijt. Wat had me kunnen gebeuren al had ik de boot opgestuurd naar amerika in mijn geval? Ik stuur niets voordat ik mijn geld ontvang zou dus goed moeten gaan lijkt me? Ik snap zegmaar niet op welk punt ik genaa*t kan worden.
I'll take you to the KoffieShop...
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
3-8-2005 14:42
Aan de ene kant heeft het weinig met het forum te maken, ondanks dat het van mij om een koptelefoon gaat, maar ik vind toch dat het wel even aangehaald moet worden, zodat er zo weinig mogelijk mensen intrappen.
Nu ook via de .eu te bereiken.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
3-8-2005 14:54
De scam bestaat eruit dat je van de oplichter een cheque krijgt voor méér dan het bedrag dat je vroeg voor de spullen die je te koop had staan. De oplichter verzoekt of je het meerdere bedrag aan een zakenrelatie van hem wil betalen die zogenaamd nog geld van hem krijgt.

De cheque wissel je in bij de bank. Je hebt dan je geld en verstuurt dus de spullen plus betaalt het te veel ontvangen bedrag volgens afspraak aan de "zakenrelatie".

Een week later krijg je bericht van de bank dat de cheque niet in orde was en dat zij het geld weer van je rekening halen. Zo werkt het in de USA.

Of dit in Nederland ook kan weet ik niet. Hier proberen de Nigerianen mij altijd een bedrag te laten betalen voor kosten die zijn gemaakt om een groot geldbedrag (miljoenen dollars) uit één of andere bananenrepubliek te krijgen. Van die miljoenen krijg ik dan een percentage. Daarom ben ik ook zo rijk.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
3-8-2005 19:49
ahaa, thank god dat ik silmmer was dan. Ik had precies zo'n mailtje ontvangen.
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)