bovenfrees?
(32 reacties. Pagina 4 van 4)Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 4-11-2003 Laatste: 22-9-2024 Berichten: 2389 | 21-5-2007 01:17 |
Webbie schreef: Hallo Big Bang,big bang schreef: Als je ze tweedehands koopt en ze zijn leeg, kun je er donder op zeggen dat het niet de meest nieuwe modellen zijn, met dus alle gevolgen voor het uiterlijk van dien.Ik weet niet hou handig je bent, maar ik zou ze zelf maken. Niet alleen kun je de hele kast aanpassen aan jou wensen, het is ook gewoon het leukst. P.s. Waarom heb je vliegogen nodig in de huiskamer? De vrouw wil ze graag hangend hebben, dus van de vloer, dan maar in stijl.(Oeps.... alléén heb ik ook nog twee subs "staan", die kunnen/en gaan dus echt niet vliegen.... ) Greetz Webbie... Heb je hier wel eens naar gekeken? | |
It's time to play the music, It's time to light the lights.. | |
WebbieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 27-12-2002 Laatste: 13-10-2024 Berichten: 2129 | 21-5-2007 12:18 |
Hallo Big Bang, Die had ik inderdaad al een keer bekeken. Is ook een optie, alléén moet ik dan brackets hebben die minimaal 50 kilo kunnen hebben. De box word zo zwaar omdat met name de SA Ribbon Compact Driver zo gruwelijk veel weegt. Alweer bedankt voor het meedenken. Greetz Webbie... | |
These go to Eleven ... | |
RademakersVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2003 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1345 | 21-5-2007 15:57 |
moet ik gereedschap, zoals een bovenfrees, gaan lenen/huren of kopen. Je zou de frees inderdaad ook kunnen huren. Als je er een weekendje voor vrij neemt, kun je alles in dat weekend frezen en heb je (bij een goede verhuurder) een degelijke frees. De kosten bij de verhuurder bij mij in de buurt zijn naar ik meen 20 euro per weekend plus borg. Voor iets meer dan 20 euro koop je tegenwoordig ook al een frees, de kwaliteit loopt echter sterk uiteen, van vrij goed tot bagger. Kijk bij voorkeur naar een frees met metalen voet plus metalen overbrenging/geleiding op het motorhuis. Dat geeft na verloop van tijd minder kans op speling. Zelf gebruik ik deze frees. Gecombineerd met een goedkoop, 20-delig setje freesjes en een paar specifieke freesjes die per stuk flink meer kosten als zo'n setje (CMT). Vooral de fijn(diepte)afstelling en de stofafzuiging door de geleider zijn praktisch. Het instelbare toerental is vooral handig als je veel verschillende materialen freest. Doe je dat niet dan is het dus ook geen must. De vraag is hoeveel je er gebruik van gaat maken. Persoonlijk zou ik of huren, of meteen een goede frees aanschaffen op het randje (of er net over heen ;) van je budget. Dat laatste is natuurlijk alleen interessant als je er regelmatig gebruik van gaat maken. Als je de kast zelf maakt kun je natuurlijk alles zo afstemmen dat het ideaal is om in jouw woonkamer te worden gehangen. Mvg Johan | |
1-2-3-4-hoedje-van... |