Forum > Geluid

Tannoy, Alesis of Behringer monitor

(35 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
11-12-2003 16:36
OK, Dré is 'van het draaien' maar misschien heeft dré wel met een schuin oogje naar de producers kant gekeken(?) en trouwens: zeg er niet voor niets bij dat het de vraag is of de set wel de juiste kleuring heeft voor producen van songs..
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
11-12-2003 17:45
Als je nou nog eens mijn vier posts doorlees, zal je zien dat al je vragen reeds beantwoord zijn:
www.new-line.nl/forum/read/?m=90392#90392
www.new-line.nl/forum/read/?m=90428#90428
www.new-line.nl/forum/read/?m=90406#90406
www.new-line.nl/forum/read/?m=90463#90463
Iedereen zit mijn info in zijn eigen woorden te herhalen, en jij steld ook min of meer steeds dezelfde vragen.

Ga nou gewoon luisteren en vergelijken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BobXStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-6-2002
Laatste: 21-4-2011
Berichten: 37
17-12-2003 09:26
Ik heb me even laten informeren bij een hifi-zaak, waar ze de wat duurde merken verkopen. DynAudio, B&W e.d.
Deze verkoper produceert zelf ook, heeft bij NOB gewerkt, bij de BBC en maakt nu zelf reclames e.d. voor Disney en Randstad.
Hij vertelde me dat je beter voor hifi-boxen kunt gaan, en dan wat in mijn budget viel, de DynAudio Audience 520SE. kosten: 625 p/stuk shocked 8O. Ik wil ook boxen die ik gewoon lang kan gebruiken en ook voor in de toekomst bij mezelf wil aansluiten in de kamer op een radio. Ze behoeven wel een nieuwe versterker, want mijn Philips-set trekt dat niet, evenals de meeste andere radio's :-)
In mijn geval waren hifi-boxen beter dan monitoren. Deze kunnen veel beter het hoog en laag weergeven, tegelijk warm, maar met een goede verdeling daartussen. Ik heb ze beluisterd, wat een geluid. En dat mag ook wel voor 625 euri's. Zijn duurdere broertjes ook nog ff gedaan, 1300 euri, damn, maar daar kon ik idd lang naar luisteren, keihard, zonder koppijn te krijgen happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-12-2003 10:10

Victor schreef:

Of dit bij de Syrincs-set ook zo is weet ik niet, daar kan Dré ongetwijfeld meer over vertellen.
Ca. 100Hz. Had voor het mooie nog net even wat lager gemogen (80Hz) MAAR dat was dan absoluut ten koste gegaan van de uitstuurbaarheid (no free lunch).

Als je nagaat dat die pisbakken melkpakken (B*se) wisselen op ca. 200Hz dan is 100Hz een GIGANTISCH stuk lager. Als je dan ook nog het subje een beetje tussen de topjes plaatst dan is er absoluut geen vuiltje aan de lucht.

EN: Als je stereo-informatie onder de 100Hz toe wilt gaan voegen, ga dan absoluut niet produceren. In dat geval (en hoe druk ik me nu even netjes uit...) heb je geen idee waar je mee bezig bent.

Ook ben je een stoere vent als je onder de 100Hz richting kunt horen. Wellicht heb je in dat geval een heel groot hoofd o.i.d.? Olifanten kunnen richting horen tot zo'n 30Hz MAAR die beestjes hebben dan ook een fiks groter hoofd dan een mens!

Het goed afstellen van het subje is iets waar je de nodige tijd in moet stoppen. Doe je dat niet OF doe je het verkeerd dan is het eindresultaat natuurlijk nooit perfect. Maar da's niet de fout van de set MAAR de fout van de persoon die hem "afgesteld" heeft.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LoinzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2003
Laatste: 1-10-2005
Berichten: 102
17-12-2003 17:45
Is er voor het afstellen van de sub een bepaalde regel?
Ik heb de sub netjes afgesteld (freefield, geen delay want op rechte lijn). Dan vind ik hem voor de muziek die ik vaak draai (hardcore ed) perfect, zet ik echter een plaatje op met breaks of good old Bob Marley, dan vindt ik het weer niet klinken en is het moeilijk om het alleen met de eq van mijn mengpaneel recht te trekken. Misschien tips?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-12-2003 02:20
Sub dichtdraaien totdat je denkt dat hij niet meer meewerkt. Dan ietsjes luider zetten. Verder is het echt een kwestie van tweaken met zoveel mogelijk verschillende soorten muziek.

Het gros van de gebruikers heeft de sub gewoon te hard staan. Prima voor een filmpje maar niet echt lekker voor het luisteren naar muziek (en precies dat is wat IK met m'n Syrincs set doe (gewoon lekker luisteren naar mooie muziek)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)