Forum > Algemeen Forum

is er genoeg vraag naar licht en geluid

(39 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DesconStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2002
Laatste: 20-4-2009
Berichten: 179
26-11-2003 21:02
In zo'n grote zaak ben je meer vakkenvuller dan verkoper , echt verkopen leer je zoals Tom zei in een kleine winkel
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
26-11-2003 22:10

Dj thaan schreef:

niet verstandig om bij een licht en geluids zaak te gaan werken als je meer wilt leren.
Dat heb ik niet gezegd, en dan heb je het niet goed gelezen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
27-11-2003 08:27
ja, sorry tom wink ;) . ik bedoelde eigenlijk dat het niet zo verstandig is om bij een licht en geluids bedrijf te gaan werken, want anders heb je een grote kans dat je zo een contract(dat je bijvoorbeeld binnen 3 jaar als je bij hun weg gaat geen eigen bedrijf in het licht en geluid mag gaan beginnen) moet afsluiten

zoals jij al zei: "Vertel ook eerlijk aan zo'n "baas" dat je het doet om ervaring op te doen.
Het beste is ook het te zoeken in een brange waarbij je met je toekomstplannen je oude baas niet kan schaden. Dan zijn ze ook meer bereid om je op te leiden.
als je het wel in een gelijke brange gaat zoeken, kun je er donder op zeggen dat je een concurrentiebeding moet tekenen.
Dat betekent dat je na ontslag een aantal jaren niet het zelfde vak of in de zelfde brange mag werken"

dat bedoelde je toch?
tjah wat zal ik hier typen ;-)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-12-2003 20:29
Vraag jezelf vooral af wat JOUW toegevoegde waarde is. Iedere gek kan een webshop op het Internet pleuren (en veel importeurs denken er NET zo simpel over) MAAR kun je ook alles erachter behappen, weet je wat over de producten... Kortom: Voeg je wat toe aan de reeds bestaande "pool"???

Businessplan? Donder op. Marktonderzoek? Bleeeh. Allemaal HEAO marketing nonsense. De winnaars van businessplan 2001 (friesland): Failliet. 2002: Failliet. Leuk zo'n businessplan (pak een doos lucht, haal de mixer er doorheen, bak stevig door en overgiet het met een nonsense sausje). Gewoon DOEN EN goed onthouden dat je de eerste jaren voor een loontje staat te werken waarvoor een ZWERVER nog niet z'n portiek uit komt!

Ooh ja: Zonder zo'n gebakken lucht businessplan zul je het helemaal zelf moeten doen. Banken willen namelijk graag zo'n nonsense verhaaltje lezen (omdat het volgens hun toont dat je er over nagedacht hebt (dikke ... 3 bier!)).

PS: Als je iemand bent die het fijn vindt dat hij zekerheid heeft (zoals zekerheid dat je niet alles wat je hebt opgebouwd kwijt raakt)... Begin dan NIET voor jezelf. De enige zekerheid die je hebt is dat het morgen zo maar gebeurd kan zijn met je bedrijf.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
1-12-2003 23:56
Als jij als freshman naar een bank gaat met je plan, zal je zien dat een bank het wel wil financieren (als het goed in elkaar zit), maar zicch meestal ook helemaal met je gaan bemoeien met de bedrijfsvoering.

No. for me no bank.
Dan maar iets kleiner beginnen.
Wij zijn gestart met (je gelooft het bijna niet) € 250,-
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-12-2003 01:09
Ik kan me nog herinneren dat ik met veel trots aan vrienden toonde dat ik 2 XL-500's op voorraad had liggen!!! En da's nog maar zo'n 3 jaar geleden.

PS: Nu liggen de XL-500's vergeeld en wel op de plank (zoals het hoort WANT er zijn betere alternatieven). En in diezelfde ruimte liggen nog een paar honderd draaitafels, een paar honderd mixers, zo'n 100 CD-spelers etc. etc. etc.

Ook ik ben begonnen met niet meer dan een hele berg goede wil ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-12-2003 09:50

Dré schreef:

Businessplan? Donder op. Marktonderzoek? Bleeeh. Allemaal HEAO marketing nonsense. De winnaars van businessplan 2001 (friesland): Failliet. 2002: Failliet. Leuk zo'n businessplan (pak een doos lucht, haal de mixer er doorheen, bak stevig door en overgiet het met een nonsense sausje).
Hm....

Natuurlijk is een Businessplan géén garantie voor een rooskleurige toekomst en maakt het feit dat een bank je min of meer zal verplichten om zoiets op te stellen het er niet beter op. Ik probeer het doen van dingen waarvan niemand mij het nut kan uitleggen ook zoveel mogelijk te voorkomen.

Ik denk echter dat het voor sommige mensen wel degelijk kan helpen om zaken van tevoren goed op een rijtje te zetten, in de vorm van een plan. Het zal niet voor iedereen even gemakkelijk zijn om, met name in de opstartfase als je zoiets nog nooit eerder hebt gedaan, het overzicht te behouden. Een plan kan hierbij helpen, da's niet alleen HEAO bullshit (bwech!), zoiets kun je ook gewoon doeltreffend projectmanagement noemen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
2-12-2003 10:31
Nog een leuk wetenswaardigheidje:
20% van de starters maakt het eerste jaar niet eens vol als ze er van moeten leven.
40% haalt de 2 jaar niet
80% haalt de 5 jaar niet.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-12-2003 13:58
Tsja, de combinatie loondienst en daarnaast een eigen bedrijf, daar is dan ook best wat voor te zeggen.
KvK heeft daar (en over meer zaken) interessante folders over die je zo via het internet kunt bestellen.
Dj thaanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-3-2003
Laatste: 25-9-2011
Berichten: 81
2-12-2003 15:19
Bedankt voor deze reacties. Me zus haar vriend die wil later iets in de horeca gaan beginnen, dus die moest ook een ondernemingsplan maken en dat mag ik over een poosje van hem lenen om hem even door te bekijken.
tjah wat zal ik hier typen ;-)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)