Forum > Muziek

Gebrande cd's

(100 reacties. Pagina 4 van 11)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 20-11-2024
22-11-2002 20:57
Over prijs gesproken, wat is een beetje een goede prijs voor een beginnende drive-in show voor feesten tot zo'n 75 man?
Je hebt best goede apparatuur , dus iets van 75-100 euro denk ik wink ;) is beter als wat je nu vraagt hé !!

als ik straks mijn 2e gemini cdj 20 en meubel heb, en als ik dan zo af en toe een feesje heb , dan vraag ik 100,=
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
23-11-2002 03:04
€ 100,-?
Reken nou is echt uit wat het je kost om te draaien!
Schrijf je apperatuur in 5 jaar af,
koop 2 verzamel cd's per maand,
reken de kilometer € 0,50,
En dan heb ik het nog niet eens over wat je NA belastingen overhoudt,
Want die krijgt ook nog eens zo'n 35% van je verdiensten laugh :D
Als je voor € 100,- aan de gang gaat, dan zul je ontdekken dat er geld bij moet.
Onze minimum prijs voor kleine feestjes tot 100 man is € 275,- ex BTW!
En dat is volgens sommigen nog steeds veel te weinig!
(Mijn vriendin dus laugh :D )
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MaxStandaard Lid
23-11-2002 09:36
heb je wel gelijk in wink ;)

Maar jij bent ingeschreven bij de kamer van koop handel , je doet het als werk (toch ?) en je hebt een grote prof. disco !
Terwijl 'wij' het zwart doen , een kleine(re) disco hebben en het voornamelijk als hobby doen wink ;)
PeterStandaard Lid
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
23-11-2002 10:25
Ik heb idd nog geen last met belasting etc, maar volgens dat verhaal hier op het forum hoef ik daar nog geen rekening mee te houden i.v.m. dat winst-verlies gedoe. Ik denk dat voor mij 100 euro te veel is. Er is erg veel concurrentie in de buurt wat slecht is voor de prijs en bij sommigen ook kwaliteit. Zo ken ik iemand die een aula van 30*30 (ongeveer) wilde volblazen met een setje Ravelands + 2 merk X kleine topjes. Echt wel schattig. Als ze een echt feest willen voor 50 tot 100 man dan wordt de prijst toch al gauw zo'n 150 euro vanwege de huur. Houdt ik er nog 75 euro aan over.

Greetz, Peter
Volgende keer Peter!
MaxStandaard Lid
23-11-2002 12:21
hmmm ... maar 50 euro is wel een beetje laag hé ....

Dan zou ik het in iedergeval verhogen naar 75 wink ;) En dan houdt je nog weinig over , want reserve lampjes , rookvloetsof , reparatie e.d kost ook bergen geld en aanschaf van nieuwe apparatuur
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
24-11-2002 01:28

DJ MAX schreef:

heb je wel gelijk in wink ;)

Maar jij bent ingeschreven bij de kamer van koop handel , je doet het als werk (toch ?) en je hebt een grote prof. disco !
Terwijl 'wij' het zwart doen , een kleine(re) disco hebben en het voornamelijk als hobby doen wink ;)
1/ voor mij is het nog steeds te beschouwen als een betaalde hobby, want ik hou er echt niet veel van over wink ;)
Mijn grootste inkomen komt van de verkoop van de schoonloopmatten.

2/ Het is echt niet noodzakelijk dat je alles zwart doet! Zolang je maar niet te veel inkomsten hebt. Praat er maar eens (vrijblijvens) over met een boekhouder, die kan je vrijblijvend informeren.

3/ En dan heeft er iemand het nog over verlies en winst.....Hou er wel rekening mee dat je alleen verlies mag aftrekken als je drive in een substantieel deel van je inkomen vertegenwoordigt en als je ingeschreven staat bij de kamer van koophandel.
Anders mag je alleen maar belasting betalen over je inkomsten, en of daar nou winst of verlies bij zit maakt ze niets uit. Ze beschouwen elke omzet als winst.
En er is nauwelijks nog iets als aftrekposten op te voeren als je er geen echt bedrijf van gemaakt hebt.

4/ En denk nou niet dat je lekker zwart kan draaien, want de belasting mag je tot 5 jaar terug "pakken".
Het kan best zijn dat ze je nog niet pakken omdat er op dit moment nog niets te halen valt laugh :D
En als je 20 bent en een baantje hebt wel........... sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoopgoudvisStandaard Lid
Sinds: 8-11-2002
Laatste: 9-10-2011
24-11-2002 12:06
idd
PSL: Prisma Sound & Light
FabianStandaard Lid
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 13-8-2003
25-11-2002 01:55
Even weer on-topic (en toch weer off...). Hoe zit het met MP3's? Stel je hebt een FinalScratch (ik zeg _stel_ wink ;) ), hoe wil de BUMA controleren of de MP3's die daarop staan legaal zijn?
Music was my first love and it will be my last
NiekStandaard Lid
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
25-11-2002 09:47

Fabian schreef:

Even weer on-topic (en toch weer off...). Hoe zit het met MP3's? Stel je hebt een FinalScratch (ik zeg _stel_ wink ;) ), hoe wil de BUMA controleren of de MP3's die daarop staan legaal zijn?
Bij mijn weten is ALLE MP3 illegaal, tenzij je d.m.v. geldige papieren aan kunt tonen de rechten betaald te hebben. Dit kan bijvoorbeeld door een legaal MP3 abonnement te hebben.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
25-11-2002 10:40

Tom schreef:

2/ Het is echt niet noodzakelijk dat je alles zwart doet! Zolang je maar niet te veel inkomsten hebt. Praat er maar eens (vrijblijvens) over met een boekhouder, die kan je vrijblijvend informeren.
Kijk nog eens naar mijn verhaal hier op dit forum. Zolang je drive-in geen bron van inkomen is hoeven de inkomsten niet opgegeven te worden. Er is dan *geen* sprake van zwart werken.

Tom schreef:

3/ En dan heeft er iemand het nog over verlies en winst.....Hou er wel rekening mee dat je alleen verlies mag aftrekken als je drive in een substantieel deel van je inkomen vertegenwoordigt en als je ingeschreven staat bij de kamer van koophandel.
Klopt niet. Je verliezen mag je aftrekken als er sprake is van een bron van inkomen. Of uit die bron een substantieel deel van je inkomen komt is niet van belang. Inschrijving bij KvK kan weliswaar verplicht zijn, maar is fiscaal nauwelijks van belang. Hooguit om in twijfelgevallen te helpen beslissen of sprake is van een onderneming.

Tom schreef:

Anders mag je alleen maar belasting betalen over je inkomsten, en of daar nou winst of verlies bij zit maakt ze niets uit. Ze beschouwen elke omzet als winst.
En er is nauwelijks nog iets als aftrekposten op te voeren als je er geen echt bedrijf van gemaakt hebt.
De inspecteur die met deze flauwekul komt aanzetten lust ik rauw. Zelfs al is er sprake van een bron van inkomen en heb ik die niet opgegeven (er zal dan met boete worden nagevorderd) moet altijd worden toegestaan dat de kosten worden afgetrokken. Wel van belang is dat je die kosten kan aantonen. Bewaar dus de bonnen van je aanschaf van apparatuur, lampen en ander materiaal, reparaties, cd's, bijgehuurde apparatuur.

Tom schreef:

4/ En denk nou niet dat je lekker zwart kan draaien, want de belasting mag je tot 5 jaar terug "pakken".
Het kan best zijn dat ze je nog niet pakken omdat er op dit moment nog niets te halen valt laugh :D
En als je 20 bent en een baantje hebt wel........... sad :(
Zoals gezegd: zolang het gaat om een hobby-drive-in waarvan geen winst valt te verwachten (en dat zal met 100 euro per avond *nooit* het geval zijn!!) is er geen sprake van zwart werken en valt er voor de belastingdienst niets te pakken.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)