Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 4 van 86)
Moderator(s): Dré
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
4-11-2003 19:25
Een paar tips.

Zoals andre altijd zegt, Gij zult geen frames gebruiken!
Doe geen "onzin" pagina op je site.
Maak een overzichtelijk, duidelijk menu.
Doe geen rare kleuren over elkaar die er niet uitzien.
Plaats er geen iritante bewegende gifjes op.
Zorg dat ie niet te lang moet laden.
Lieg niet over je spullen of over andere dingen.
Doe geen downloads erop die net zo makkelijk op je site kunnen.
Gebruik alleen eigen plaatjes (je jat dus niet de paint van andre!!!).
Zet wat adresgegevens erop (wel zo handig). En een telefoonnummer, sommige
mensen willen je direct spreken en hebben geen trek om een emailtje af te wachten.
Doe er prijzen bij, wel zo makkelijk.
Als je flash doet, hartstikke leuk, maar maak voor het gemak een HTML versie.
Gebruik een verkort adres, liefst .nl of .com, maar evt ook .tk e.d. als het maar niet zoiets wordt;
home.planet.nl/~blabla/20%20%andries/van.mail/pagina85%/nieuw.html
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
4-11-2003 19:36

GoeieGast schreef:

Een paar tips.

Zoals andre altijd zegt, Gij zult geen frames gebruiken!
die gebruik ik niet

GoeieGast schreef:

Doe geen "onzin" pagina op je site.
Die heb ik niet

GoeieGast schreef:

Maak een overzichtelijk, duidelijk menu.
Ik geloof datik een behoorlijk duidelijk menu heb!

GoeieGast schreef:

Doe geen rare kleuren over elkaar die er niet uitzien.
ik heb geen rare kleuren gebruikt (tenminste ik vind van niet)

GoeieGast schreef:

Plaats er geen iritante bewegende gifjes op.
Bij mijn site beweegt nix

GoeieGast schreef:

Zorg dat ie niet te lang moet laden.
Die site laadt niet lang omdat er weinig special effects inzitten. Er komen wel nog foto's bij maar die worden in een klein formaat opgeslagen.

GoeieGast schreef:

Lieg niet over je spullen of over andere dingen.
Ik geloof niet dat ik ergens gelogen heb op mijn site over mijn spullen. En als ik dat gedaan heb dan zeker niet bewust, ik heb de tekst ook maar even snel gemaakt.

GoeieGast schreef:

Doe geen downloads erop die net zo makkelijk op je site kunnen.
Ik heb uberhaupt geen downloads.

GoeieGast schreef:

Gebruik alleen eigen plaatjes (je jat dus niet de paint van andre!!!).
Ik heb nog geen plaatje van de drive-in maar ik denk ook niet dat ik zo'n paint plaatje ga gebruiken. Dat vind ik nogal amaturistisch uitzien. Ik maak het wel duidelijk aan de hand van echte foto's.

GoeieGast schreef:

Zet wat adresgegevens erop (wel zo handig). En een telefoonnummer, sommige
mensen willen je direct spreken en hebben geen trek om een emailtje af te wachten.
Onder elke pagina staan alle adresgegevens (dus ook tel. nummer)

GoeieGast schreef:

Doe er prijzen bij, wel zo makkelijk.
Ben ik niet met je eens, want ieder feest is anders. Het is onmogelijk om 1 standaard tarief op te stellen. Ik vermeld het wel nog op mijn site, dat er een offerte gevraagt kan worden, maar daar heb ik dus eerst wat meer gegevens voor nodig, zoals aantal personen, zaal, waar, enz. enz.

GoeieGast schreef:

Als je flash doet, hartstikke leuk, maar maak voor het gemak een HTML versie.
Ik gebruik geen flash. Vind ik veel te druk.

GoeieGast schreef:

Gebruik een verkort adres, liefst .nl of .com, maar evt ook .tk e.d. als het maar niet zoiets wordt;
home.planet.nl/~blabla/20%20%andries/van.mail/pagina85%/nieuw.html
Ik heb al een dommeinnaam op het oog. een gewoon .nl domeinnaam. Maar nu tijdens de testversies van de site zet ik alles even achter een andere site die ik ooit gemaakt heb. Dat is alleen even om duidelijk te maken naar jullie forumleden waar ik mee bezig ben en welke problemen ik tegenkom.

--
Kortom: ik heb eigenlijk geen idee waarom je dit gepost hebt, want volgens mij is dit allemaal niet van toepassing op mijn site.
Dance the night away!
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
4-11-2003 19:37
1 x bewerkt. Laatst door Dj mikkie op 4-11-2003 19:46
tip1: probeer alles netjet te integreren(new-line is daar een goed voorbeeld van)dus als je bv. een site en een forum hebt neem er dan wat meer tijd voor en het ziet er echt een stuk verzongder uit.

tip2 als je niet zo ervaren bent in het maken van sites gebruik dan een template en zijn een aantal sites die gratis templates aanbieden waardoor je site er een stuk beter uitziet dan een standaart frontpage site.(voor de mensen die niet weten wat een template is, dat is een lege site waar je je eigen informatie ed. in kan zetten)

[edit]owja en nog een tip als je links op je site hebt staan die niet werken, zorg dan OF dat ze niet linken OF dat ze linken naar de site waar je bent want als je in een keer die not available site krijgt sad :( wordt ik niet vrolijk van...[/edit]
schnappi???
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 998
4-11-2003 19:38
Jongens geen idee waarom jullie nu allemaal van die tips gaan posten! Want dit topic is bedoeld voor html-tips. Dus geen algemene tips zoals flash gebruik en dommeinnamen. Doe dat in het topic: drive-in show websites".

www.new-line.nl/forum/read/?t=1447
Dance the night away!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 1370
4-11-2003 20:50
Frames kan je best gebruiken hoor...

Gebruik ze alleen voor een nuttig doel, en weet welke problemen je kan tegenkomen.

Ben je nog niet zo gevorderd, gebruik dan inderdaad liever tabellen.

(hoewel ik echt nooit tabellen zou gebruiken als ik geen verstand zou hebben van dynamische content (en technieken als php..) elke keer dat menu opnieuw aanpassen.. pffff)
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
4-11-2003 21:01
Mijn site is (was) zo ongeveer helemaal html. Ondertussen zijn er toch wat stukjes css tussengekropen. members.home.nl/p.blesgraaf/home2.html

En ja, met frames.
Volgende keer Peter!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
4-11-2003 21:23
Imco, sorry voor de onduidelijkheid maar dit gaat helemaal niet over jouw site, in heb gewoon wat algemene tips neer gezet! laugh :D
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
4-11-2003 21:34
De tip, geen downloads plaatsen vink echt nergens opslaan angry

Als jij nu een mooie mix heb gemaakt mag je die toch wel op je site zetten.

Het groote gevaar met Frames is, dat je door vele gebruik ervan, je pagina's niet goed meer kan bekijken bij een hoger/lager resolutie.

Gebruik ook niet over maatig veel het teken "Div".
Hier komt, soms je plaatje heel ergens anders testaan als je hem goed hebt
gezet op 1024x768 kijk dan maar eens bij 800x600
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
4-11-2003 22:05

Dj Spider schreef:

De tip, geen downloads plaatsen vink echt nergens opslaan angry

Als jij nu een mooie mix heb gemaakt mag je die toch wel op je site zetten.
Nou sorry hoor! aangebrand!

Natuurlijk, maar je prijslijst bijvoorbeeld is handiger als ie niet te lang is om die gewoon om je site te zetten, a. duurt het downloaden lang, b. kunnen sommige mensen die niet openen (ik b.v.). EN het is toch Vele malen makkelijker om een lijstje even te typen dan daar weer een download van te maken.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
4-11-2003 22:05

Reemski schreef:

Frames kan je best gebruiken hoor...
Er zijn zelfs mensen die het voor hun VAK doen en nog steeds een aantal valkuilen tegenkomen (ondanks dat ze dachten nu reeds wel eens alles te weten). Sinds SSI is er eigenlijk ook bijna geen reden meer om nog met frames te werken.
(hoewel ik echt nooit tabellen zou gebruiken als ik geen verstand zou hebben van dynamische content (en technieken als php..) elke keer dat menu opnieuw aanpassen.. pffff)
Nee joh... Daar hebben we Server Side Includes (SSI) voor. Op die manier wordt je site gewoon een blokkendoos. De pagina die je nu leest bestaat uit de volgende blokken:

Topbalk blok (parameter PageLinker, inlognaam en privé berichten (inactief)).
Zoek blok (parameter Searchtitle, searchtarget).
Menublok (in het geval van het forum een passief blok, in de webshop een actief blok (dus met eigen database fetch).
Main blok (daar staat dus de daadwerkelijke content).
Bottom menu (passief blok zonder parameter).
Bottombalk blok (parameter UpdateDate).

Dat zeg ik... Een blokkendoos. Om gebruik te maken van deze blokkendoosmethode hoef je echt niet per sé gebruik te maken van programmeerkunsten of database access. Statische blokjes kunnen je al een heleboel werk uit handen nemen.

Voor gebruikers van een Apache server: httpd.apache.org/docs/howto/ssi.html
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)