Forum > Geluid

Welke cd-speler

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
14-1-2004 19:24
ik ben dus van plan een nieuwe cd speler te kopen, en nou vroeg ik me af hoe vaak je nou eigenlijk zo'n cue point gebruikt. ik geloof dat de s3000 er 1 heeft de s5000 vier. Maar wanneer gebruik je nou 4 cue points achter elkaar?
TimyzermansStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-9-2003
Laatste: 13-9-2005
Berichten: 22
14-1-2004 22:20

Saithn schreef:

ik ben dus van plan een nieuwe cd speler te kopen, en nou vroeg ik me af hoe vaak je nou eigenlijk zo'n cue point gebruikt. ik geloof dat de s3000 er 1 heeft de s5000 vier. Maar wanneer gebruik je nou 4 cue points achter elkaar?
lol...

iedere keer als je een nummer afspeelt gebruik je een cue-punt (ook al is dit gewoon het begin van het liedje, 't is toch een cue punt). En van die verschillende cue-points: Bij veel nummers is het begin van dat nummer niet zo geschikt om mee beginnen in te mixen en dan moet je naar een beter geschikt punt cue'en met je jog. Ook is het zo dat regelmatig bij nummers een leading-silence voorkomt. dwz een klein stukje van meestal een x-aantal milliseconden. Bij denon proberen ze dit op te lossen door de auto-cue die op basis van het aantal dB je cuepoint een beetje naar achter verplaatst. Maar ik vind dat niet echt zo doeltreffend dus gewoon effe aan je jog pielen om het juist te zetten. Daarom is het ZEER handig dat die cuepunten worden opgeslagen zodat iedere keer als je de desbetreffende cd in je denon steekt hij die cd automatisch herkend en de desbetreffende cue-points automatisch laad. Die mogelijkheid om 4 cue-points per nummer op te slaan ga je meestal natuurlijk niet altijd volleditg gebruiken maar dit is wederom handig als je bv bij een bepaald liedje een cue zet op bv de eerste bass en bv de zang of melodie. Die kun je dan gebruiken naar gelang de mix of de situatie...
Zoals zoveel dingen op die denons gebruik het je het niet altijd maar het zit er wel op hè

tata
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-1-2004 23:12
De DN-S5000 heeft geen 4 cues, maar 1 cue en 4 hotstarts. Een hotstart is een punt op de cd waar de speler direct naar kan terugspringen. Hij begint dan vanaf daar meteen te spelen (in tegenstelling tot een cue-punt, waar hij zichzelf in standby zet).

Een hotstart is leuk voor effecten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
14-1-2004 23:40
ja dat bedoelde ik ook eigenlijk hotstart. Maar een hotstart lijkt dan toch ook een beetje op een cuepoint??

en ik heb ook wel al wat filmpjes gezien van gasten die met een s5000 draaien, maar dat is allemaal R&B en van dat soort muziek. Ik zou niet weten hoe je dat nou echt nuttig in een dance mix zou kunnen gebruiken.

Maar omdat ik het zeg maar als definitieve cdspeler wil aanschaffen wil ik strax niet voor de verassing komen te staan dat ik baal omdat ik niet 4 hotstarts heb...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-1-2004 14:41
De PSX heeft (om maar eens een dwarsstraat te noemen) 3 flash buttons. Daar kunnen dus cue points onder gezet worden.

En REKEN MAAR dat dit een leuke optie is. Daarmee ben je wel even een HEEL stuk vrijer qua creativiteit dan met een simpel loop knopje. Natuurlijk is het wel zo dat daarvoor de nodige training vereist is ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
15-1-2004 17:33
maar is dat niet altijd zo? wink ;)
.
SaithnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-8-2003
Laatste: 27-6-2007
Berichten: 43
15-1-2004 17:57
en dré ik las dat jij die axis 8 zo bewonderde om zijn goede beatkeeper of in ieder geval de loop functie. Bedoelde je dat prijs/prestatie of is ie ook beter dan bijvoorbeeld die van de s5000.

Als ik op dn-s5000.com op het forum kijk krijg ik echt het idee dat al die functie op de s5000 eigenlijk pas echt gebruikt kunnen worden voor r&b dj's...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-1-2004 19:22
Ik heb de S5000 uitgetest (nou ja... geprobeerd) zonder de handleiding te lezen. Nou... Dat moet je NIET doen ;-)

De beatkeeper van de Axis-8/9/CDN-90 is inderdaad erg goed EN kan gekoppeld worden aan de toetsen (play, loop) zodat dingen altijd kloppen (mits beatkeeper de beat goed heeft).

Maar goed. Daarover is al ZO VEEL geschreven in het forum.

De S5000 wil ik nog steeds eens goed uittesten MAAR dan wel nadat ik de handleiding gelezen heb laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
16-1-2004 00:04

Saithn schreef:

en dré ik las dat jij die axis 8 zo bewonderde om zijn goede beatkeeper of in ieder geval de loop functie. Bedoelde je dat prijs/prestatie of is ie ook beter dan bijvoorbeeld die van de s5000.
De Axis 8 beatkeaper is idd zeer goed, heb de Axis spelers nu een ruime maand en ben vol lof over deze spelers. Het voordeel is dat je zelf kan meetappen met de beat (als de spelers de beat niet goed hebben) en aan de hand hiervan kun je smart loopen. Dit houdt in dat als de spelers de beat goed hebben, de loop altijd klopt, ik gebruik deze optie vaak om mijn uitmixpunt te vergroten, gewoon op een vierkwartsmaat loopen en relaxed uitmixen. Dit gaat vrijwel altijd goed. Dit is iets dat de Denon DNS spelers voorzover ik weet niet in huis hebben. Bovendien vind ik de Axis spelers erg overzichtelijk, met 1 druk op de knop heb je een effect, terwijl de DNS spelers toch in dat opzicht wat geavanceerder in elkaar zitten.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)