Forum > Algemeen Forum

Musik Messe / Prolight + Sound, Frankfurt, 2010

(54 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
25-3-2010 14:36
weet iemand hoe dat precies werkt met ticket nummers? ik heb 2 nummers gekregen maar de site zegt invalid nummers...
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Ruud_schepersStandaard Lid
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
25-3-2010 14:53
Hier ook woensdag even op (en iets langer neer) geknald (auto hield er tussen frankfurt en Köln mee op op de terugweg sad :( )
Veel leuke nieuwe dingen gezien. Gehalte Chinezen die liever geen mensen op de stand hadden was inderdaad vrij hoog. Ook veelal kopieen van anderen zover ik het zag.
Links en rechts nog een beetje bijgebabbeld. Al met al een geslaagd dagje in het heerlijke weertje.

Verschil tussen de hallen vond ik persoonlijk wel groot. (kan uiteraard ook aan de tijd hebben gelegen dat ik er rond liep), maar in hal 9 was niks te doen, terwijl in hal 8 het erg druk was. Zelfde verhaal geldt voor hal 11 waar het druk was terwijl in hal 6 niet erg veel te doen was. Zal ongetwijfeld te maken hebben met de stands en bezienswaardigheden die er waren in de verschillende hallen, maar het viel me wel op. Al met al viel het kwa drukte wel mee en was het goed te doen. Wel een aantal keren een persoon met een DB metertje in de hand zien lopen en druk bellend (volgens mij stond het soms iets te hard wink ;) )

Yoghurt schreef:

Bij ADJ vonden we een nieuwe lichttafel met bijhorende software, jammer dat niemand van de stand wist hoe deze werkte omdat hij net nieuw was. Ook de LED wash kopjes deden het aardig, maar lijken mij prijs/product net iets te duur, lagen al aardig richting de GLP Impression qua prijs en dat lijkt mij het niet waard.
Bedoel je de Midicon? de tafel die gelinkt stond aan de Emulation software?
Nu ook via de .eu te bereiken.
YoghurtStandaard Lid
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
25-3-2010 17:23

JeroenVDV schreef:

Ik snap niet dat mensen nog steeds denken dat een line array per definitie goed moet klinken of beter moet klinken dan een conventioneel setje. TW Audio heeft fantastische conventionele speakers die het ook in de buitenlucht zoals op zo'n PLS podium erg goed doen - beter dan line arrays van andere merken (en dus blijkbaar ook dan eigen line arrays).
Ja is dat niet exact mijn punt? Als je een set fantastische conventionele speakers hebt hangen die je line array overschaduwt, is het dan wel zo verstandig die langs elkaar te hangen en om en om ter demo ten gehore te brengen. Tenzij je natuurlijk wilt dat die Line Array niet verkoopt..
YoghurtStandaard Lid
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
25-3-2010 17:25

Ruud_schepers schreef:

Yoghurt schreef:

Bij ADJ vonden we een nieuwe lichttafel met bijhorende software, jammer dat niemand van de stand wist hoe deze werkte omdat hij net nieuw was. Ook de LED wash kopjes deden het aardig, maar lijken mij prijs/product net iets te duur, lagen al aardig richting de GLP Impression qua prijs en dat lijkt mij het niet waard.
Bedoel je de Midicon? de tafel die gelinkt stond aan de Emulation software?
Volgens mij was dat hem ja. Tafeltje deed me overigens wel degelijk aan. Goede topplaat erop en propere faders er in. Alleen had er erg graag een demo van gehad... om meer achter de potentie / het werkgemak te komen.
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
25-3-2010 17:34
Dat is gewoon een algemene MIDI_controller bedoeld voor diverse lichtsoftware programma's. Zoals Elation Emulation, waar het echt mee integreert. Is erg degelijk en mooi!
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
25-3-2010 20:12
Ik heb nog 1 voucher beschikbaar voor iemand die naar de beurs wil, iemand?
Vergeet niet te lachen
OnnogeelenStandaard Lid
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
25-3-2010 20:58
Even een kort vraagje; op m'n ticket staat 'musikmesse'. Ik zie dat er voor Prolight+Sound andere entreeprijzen gelden. Hoe zit dit precies met deze tickets? (heb ze niet zelf gekocht trouwens)
MGStandaard Lid
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 7-11-2024
25-3-2010 21:02
De reden dat de chinezen zo matig overkomen zou verband kunnen houden met het cultuurverschil, communicatieproblemen en/of een verschil in de reden van deelname aan de messe. De chinezen zijn op zoek naar afnemers, die hun producten op grote schaal willen distribueren. Het gaat hun dus vooral om het leggen van contacten met potentiële importeurs. Reguliere merken doen dat natuurlijk ook, maar willen vooral ook de eindconsument prikkelen.

Dat chinezen lege speakerkasten opstellen kan te maken hebben met transport, dat ze zo veel mogelijk willen uitstallen mits het binnen een bepaalde gewichtszone meekan in het vliegtuig. Na afloop van de beurs wordt alles dan ook vaak tegen dumpprijzen opgekocht door anderen, zodat men de spullen niet weer "duur" hoeft mee terug te slepen naar China. Zo heb ik ooit met Highlite een stuk of vijf stands leeggehaald, tot aan de steekwagentjes aan toe. laugh :D
Ruud_schepersStandaard Lid
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
25-3-2010 21:46

Yoghurt schreef:

Volgens mij was dat hem ja. Tafeltje deed me overigens wel degelijk aan. Goede topplaat erop en propere faders er in. Alleen had er erg graag een demo van gehad... om meer achter de potentie / het werkgemak te komen.
Heb er even met een van de engelse collega's mee gesproken die me er veel over wist te vertellen en mij ook veel van kon laten zien. Hij wou me tevens laten zien hoe de communicatie via de telefoon/pda werkte, bleek dat de router weg was. Adapter+netwerkkabel lagen er nog wel. Helaas dat dus niet kunnen zien.
Nu ook via de .eu te bereiken.
WatjeVIP Lid
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
25-3-2010 21:47
Hallo iedereen,

1 iemand heeft toch nog afgezegd voor morgen dus: nog 1 kaartje (gratis) beschikbaar en nog 2 zitplaatsen ( benzine : X aantal personen) we vertrekken rond half 6 (5.30) of 6.00 interesse? bel! (053 7851247)

(vanuit enschede)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)