Forum > Geluid

Turntable Ophangsystemen (trilling/schok absorptie)

(55 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-7-2024
Berichten: 9476
16-8-2003 23:38
Ik ben nu bezig met een expiriment:
Heb de vaste verhoging in mijn case er uit gehaald,
Stuk multiplex ter grootte van mijn TT met daar op een stuk schuim vast geniet,
en dat schuim zit dan weer op de vloer van de case vast geniet.
De TT staat dus op het multiplex plaatje.

De volgorde van onder naar boven is dus:
TT
Plaatje
Schuim
Case

Moet er wel bij zeggen dat gezien het gewicht van onze case overslaan nooit zo het probleem is, maar het gaat meer om de feedback.
Zaterdag moeten we draaien, en daarna zal ik jullie mijn bevindingen laten weten.
Nou, getest en werking: prima als je het tegen de feedback wilt inzetten.
Hele avond behoorlijk volume gebruikt, en niet één keer een feedback van de TT's gehoord. Dat was wel voreger in een dergelijk opstelling anders.

Maar om trillingen van de dansvloer op te vangen is het helaas niet afdoende.
Stond op een houten podium, en dat stond weer op een houten dansvloer.
Naaldruk 4 gram, en even goed nog overslaande muziek sad :(
Kwam ook een beetje om dat heel veel mensen op een iets te kleine dansvloer enorm uit hun dak gingen, maar ja als wij ergens draaien, KAN dan ook haast niet anders (hum hum, wink ;) )
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-7-2024
Berichten: 9476
15-10-2003 23:49
wwer iets leuks gevonden om je boxen en draaitafel trillingsvrij neer te zetten: www.audiofriends.nl/aangeboden/page11.html
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-7-2024
Berichten: 5308
16-10-2003 09:09
LET OP: door omstandigheden wordt
de demper tot ander tegenbericht niet meer verkocht.
Dan ben ik wel benieuwd welke omstandigheden dat zijn!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DjzoneStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 1-10-2003
Laatste: 7-11-2003
Berichten: 1
16-10-2003 11:38
De freefloats daarentegen lijken aan een stevige opmars bezig. Wat zijn eigenlijk de ervaringen met die dingen ??
Denk er over om zelf ook enkele sets aan te schaffen, maar nadeel is dat m'n technicsen allemaal ingebouwd zijn in flighcases, en de freefloat bedoeld is voor losstaande platendraaiers.
Ik veronderstel dat de freefloat onder de case plaatsen geen oplossing is (en geen zicht) laugh :D . dus zal ik maw telkens m'n technicsen uit de case moeten nemen, en er na de gig terug in...pffff
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
16-10-2003 16:55
Technicsen uit cases halen helpt sowieso al tegen rumble: in cases zitten ze ingeschuimd ==> meer contactoppervlak, etcetc.
Die freefloats werken verder prima tegen rumble.. Heb er momenteel 12 in gebruik en de meeste dj's kijken wel ff vreemd als ze een duwtje geven tegen de draaitafel, maar ik heb er nog maar weinig geweten die ze eronderuit hebben gehaald.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
16-10-2003 18:26
Ik heb ze één keer gebruikt en ik werd er zeeziek van bij wijze van spreken.

Van de kleur alleen al zou je.

wink ;)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-10-2003 22:55

CyberDance schreef:

maar ik heb er nog maar weinig geweten die ze eronderuit hebben gehaald.
Ik ben er zo'n 1 :)

Maar ach ik pak tegenwoordig als ik ergens moet draaien steeds vaker alleen nog maar de CD spelers omdat dat gewoon veel fijner werkt en ik mezelf geen breuk hoef te sjouwen aan een te zware koffer :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
17-11-2003 11:49

CyberDance schreef:

Die freefloats werken verder prima tegen rumble..
Prima als in " shocked 8O WAW!" of eerder als in "Ja, we merkten wel een klein beetje rumble voorheen en die is nu inderdaad weg."

Vrijdag voor de eerste keer in mijn leven mijn vaste stek verlaten om op een fuif te gaan draaien en toen kwam ik ook in aanraking met zulke typische problemen als rumble. Ik had al zo'n vreemd voorgevoel toen ik daar aankwam: houten podium, gewone huis-tuin-en-keuken-tafels erronder ... allé ja, iets helemaal anders dan wat je gewend bent in een discotheek waar we gewoon een zware ijzeren paal de grond inboorden, volledig los van de rest van de discobar ...

Jongens jongens wat heb ik afgezien... die bass kaatste terug op de muur recht voor ons! Owkey: monitortje extra geplaatst! Maar dan die rumble!! Blijkbaar waren ze daar geen vinyl-DJ's gewend hoor!! Nu, ik heb die verhuurfirma beloofd te helpen zoeken naar een oplossing en vandaar mijn vraag over HOE GOED die luchtkussens wel zijn.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
17-11-2003 11:59

DSalembier schreef:

Nu, ik heb die verhuurfirma beloofd te helpen zoeken naar een oplossing en vandaar mijn vraag over HOE GOED die luchtkussens wel zijn.
Die luchtkussens helpen maar tis gewoon KUT om mee te draaien.

Gewoon in zo'n frame hangen met een baksteen er onder. Wiebelt niet en werkt 1000 maal prettiger.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
17-11-2003 12:26

Reind schreef:

Die luchtkussens helpen maar tis gewoon KUT om mee te draaien.
Gewoon in zo'n frame hangen met een baksteen er onder. Wiebelt niet en werkt 1000 maal prettiger.
Nu, ik geef hen dat voorstel door, maar ik denk niet dat ze zoveel geld gaan willen uitgeven met dat ik tot op heden de enigste ben in de streek die zoveel op vinyl draait... Toch maar eens proberen hoor, want als ik halverwege de avond zeeziek wordt, lijkt me dat ook geen al te goeie oplossing laugh :D
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)