Forum > Licht

House Festival

(48 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
19-5-2009 10:40

JeroenVDV schreef:

Ik zou beginnen een lichtplan te tekenen, anders wordt het een bijeenraapsel van 'geschikt en minder geschik' spul..

Oja, met 250MSD spot (/scan) doe je buiten natuurlijk vrij weinig (alle rook waait snel weg dus daar hoef je het niet van te hebben).
Helemaal mee eens, en juist daarom sta ik soms met mijn mond open van verbazing te kijken naar grote festivals waar ze bergen 250MSD headjes weghangen. Laatst bijvoorbeeld in eindhoven, extrema stage hing vol met Robe 250XT's, zelfs bij het stadhuisplein hadden ze flink wat 250XT's weggehangen terwijl het grootste gedeelte van het evenement toch echt overdag was (koninginnedag).
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
19-5-2009 11:02
jullie moeten 2 dingen niet door elkaar gaan halen.
een house festival voor 2000 man is iets anders als voor 500.

ik geloof best dat de 250W msd minder toevoegd als ik zou hopen buiten. maar dat je ze niet meer ziet?
(snachts heb ik het over) lijkt me zeer sterk.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-5-2009 11:41

Maarten-square schreef:

Helemaal mee eens, en juist daarom sta ik soms met mijn mond open van verbazing te kijken naar grote festivals waar ze bergen 250MSD headjes weghangen. Laatst bijvoorbeeld in eindhoven, extrema stage hing vol met Robe 250XT's, zelfs bij het stadhuisplein hadden ze flink wat 250XT's weggehangen terwijl het grootste gedeelte van het evenement toch echt overdag was (koninginnedag).
Verbaast mij ook met regelmaat. Dat zijn de bedrijven die centen tikken en niet voor een (nuttig) resultaat gaan. Of de organisatie is bijzonder eigenwijs.
Light Image
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
19-5-2009 11:55
In het geval van konninginnedag op het stadhuisplein (waar ondergetekende toevallig als freelancer (geluid) bij betrokken was) hingen de headjes er natuurlijk voor konniginneNACHT waar er leuke dingen mee gedaan zijn. Het zou raar zijn om ze er die nacht uit te halen.

Verder denk ik dat er overdag ook voldoende uit het licht te halen was (24 sunstrips, tientallen atomics, 2 blinders aan elke layer enz enz). De opmerking van geldverdienen enz. lijkt me dus niet helemaal op zijn plaats zonder dat je gezien hebt waar het over ging.
Maar dat is MIJN mening...
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
19-5-2009 12:06
Ik begrijp heel goed dat je niet gaat breken na konginnenacht, maar overdag bij konginnedag waren er ook verschillende grote dj's en moest er ook wel echt een feest neergezet worden. Inderdaad, er waren zeker wat leuke effecten en vooral rond het dj-podium hing genoeg licht dat ook voor overdag te gebruiken was maar ik was sowieso verbaasd te zien dat er bij een dergelijk evenement 250xt's gebruikt werden. Het zijn natuurlijk prima headjes maar als je kijkt naar de grootte van het evenement hadden heads met iets meer lichtopbrengst zeker niet misstaan. En dit was puur een voorbeeld, je ziet wel vaker dat er spotjes worden weggehangen die voor dat doel eigenlijk niet echt geschikt zijn.
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
19-5-2009 12:15
Vergeet niet dat dat deels ook met eigen voorraad te maken kan hebben, en inhuren op Qday is net wat lastiger en duurder dan andere dagen. Kan me best voorstellen dat een organisatie/l&g bedrijf voor Qnight dan genoegen neemt met fatsoenlijke 250 MSD.

@ Watje: Die spots doen overdag met 250MSD inderdaad eigenlijk net niks. Niet te erg vinden en als je ze hebt gewoon neerzetten voor 's avonds, maar vooral niet extra in gaan huren. Whases zijn beter voor buiten en doen het zelfs met een MSD 250 pitje al best leuk...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DJ-RobinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-7-2006
Laatste: 24-3-2013
Berichten: 51
20-5-2009 15:46
Heb je een mail gestuurt watje
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
23-5-2009 12:56
ik ben bang
dat ik hier niks meer van hoor.

krijg geen reactie meer van de aanvrager.. helaas..

toch bedankt voor de solicitatie emails :P

ik hou zeker een aantal van jullie in gedachten. ben nogal aan het groeien. ga me binnenkort ook inschrijven. dus waarschijnlijk zullen een aantal van jullie nog gebruikt gaan worden ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-5-2009 13:24

watje schreef:

ik ben bang
dat ik hier niks meer van hoor.

krijg geen reactie meer van de aanvrager.. helaas..
Heb je geen telefoonnummer?
Op zo'n moment moet je soms snel reageren.
Ik zet .....neer voor...... inclusief bediening.
Soms een beetje spijkers met koppen slaan. Altijd de concurentie een stap voor zijn.
Vergeet ook niet dat ook zutphen zijn verhuurbedrijven kent.

Martin.
kvm entertainment
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
23-5-2009 13:25
weet ik
heb wel 1 telefoon nummer al paar keer geprobeerd te bellen toen.
maar geen reactie. *dit is de voicemail van*

maar vind het niet echt heel erg, budget-tair leek het interessanter als dat het werkelijk was.
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)