Forum > Licht

Kryptons

(80 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-7-2003 15:03
Hoe zit het eigenlijk met de temperatuur in de heads? De temperatuur die Luc noemt voor de Robe-heads en klonen lijkt me vrij laag (gezien de enorme hitte die zo'n MSD pit uitstraalt). Of klopt dit wel? En hoe hoog is dan de temperatuur in de Krypton?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
23-7-2003 15:29
Temperatuur in de kop van de krypton loopt op tot 83 graden, wat ik tot nu toe gezien heb. Base in de 40 graden. Ik heb nu de futurelight aangeslingerd om te kijken wat die geeft qya temperatuur razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
23-7-2003 15:49
64° schommelt de futurelight momenteel rond qua temperatuur in de head.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
23-7-2003 17:33
Als het verschil in output echt zo groot is dan is het een HELE sprong vooruit.

Je bent zeker niet een keer in de buurt van Harlingen? Ik heb nog een setje nagenoeg ongebruikte SL-250's waar ik ze wel eens naast zou willen zien staan. ZOU (zo goed als) hetzelfde moeten zijn als de Futurelight MAAR je weet het maar nooit met die oosblokkers ;-)

Wat mij toendertijd WEL opviel was dat de output van m'n oude vertrouwde MAD 511 MSD-200 scans (SUPER ondergewaardeerd merk met dank aan de importeur van toen...) FIKS witter was dan die van m'n Movitecs (en dat terwijl de kleurtemperatuur van een MSD-250/2 toch zeker hoger moet zijn dan die van een oude (en stevig gebruikte!) MSD-200 pitje).

PS: Geen belang in Futurelight, geen belang in Movitec (niet meer tenminste), matig belang in Martin (maar ik probeer deze belangen altijd zo goed mogelijk weg te denken bij vergelijken (hoewel ik van Martin tot nog toe (op de 918 na en nu dus jouw Kryptons) alleen nog maar "licht weggooi feature" scans heb meegemaakt ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
23-7-2003 17:44
Hmm Harlingen is wel erg flink uit de de buurt van zowel Maastricht als Utrecht sad :( shocked 8O Maar ik ben met een aantal collega's ook al aan het denken om eens een hele rij headjes langs mekaar te zetten om te vergelijken, en dan wel goed, niet zoals op de PA markt.
Over martin scans in het algemeen ben ik eigenlijk nooit te spreken geweest (ook op de 918 na), tot ik de MX-10 in handen kreeg, dat is dan toch weer een fikse verbetering zeg razz :p . Martin 250 series heads zijn gewoonweg weinig vernieuwingen op gekomen de afgelopen jaren, terwijl merken als movitec, robe, futurelight etc pas later ontstonden, geen wonder dat die dan een voorsprong hebben. Ik heb de laatste tijd ook mijn twijfels gekregen in het martin gamma (zeker met die mx1, mx4 en ego gevallen) maar sinds de MX10 en krypton (en natuurlijk Mac 2000) ga ik mijn mening toch maar weer herzien. Paar dagen geleden ff de maxxyz weze bewonderen en aanraken, en dat ziet er ook niet slecht uit (voor zover ie al af is).
En neen, ik heb ook geen aandelen in martin, HES, futurelight, robe, 5star, coemar of wat dan ook, ben gewoon altijd (tikkeltje eigenwijs misschien, maar anders had ik nu een kloon merk gehad gok ik) opzoek naar goed spul. Zo ben ik zelfs aan het uitkijken geweest naar 2de hands studiospot 250's, maar zelfs dan betaal je nog zowat het dubbele van een nieuwe 250 Krypton, en dat is me nu net wat te veel van het goede.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
16-2-2004 22:40

CyberDance schreef:

Hmm Harlingen is wel erg flink uit de de buurt van zowel Maastricht als Utrecht sad :( shocked 8O Maar ik ben met een aantal collega's ook al aan het denken om eens een hele rij headjes langs mekaar te zetten om te vergelijken, en dan wel goed, niet zoals op de PA markt.
Over martin scans in het algemeen ben ik eigenlijk nooit te spreken geweest (ook op de 918 na), tot ik de MX-10 in handen kreeg, dat is dan toch weer een fikse verbetering zeg razz :p . Martin 250 series heads zijn gewoonweg weinig vernieuwingen op gekomen de afgelopen jaren, terwijl merken als movitec, robe, futurelight etc pas later ontstonden, geen wonder dat die dan een voorsprong hebben. Ik heb de laatste tijd ook mijn twijfels gekregen in het martin gamma (zeker met die mx1, mx4 en ego gevallen) maar sinds de MX10 en krypton (en natuurlijk Mac 2000) ga ik mijn mening toch maar weer herzien. Paar dagen geleden ff de maxxyz weze bewonderen en aanraken, en dat ziet er ook niet slecht uit (voor zover ie al af is).
En neen, ik heb ook geen aandelen in martin, HES, futurelight, robe, 5star, coemar of wat dan ook, ben gewoon altijd (tikkeltje eigenwijs misschien, maar anders had ik nu een kloon merk gehad gok ik) opzoek naar goed spul. Zo ben ik zelfs aan het uitkijken geweest naar 2de hands studiospot 250's, maar zelfs dan betaal je nog zowat het dubbele van een nieuwe 250 Krypton, en dat is me nu net wat te veel van het goede.
Iemand al ervaring met movingheads van 5star ??? ik ben erg benieuwd
( 5star-systems.com/ )
HUH???
GappieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-7-2004
Laatste: 9-7-2009
Berichten: 39
5-7-2006 13:13
Beste cyberdance, Zou je voor mij de foto's even online kunnen zette of even naar me toe kunnen sturen.
Want wij zijn ook van plan om er 4 te gaan kopen alvast. En later misschien nog 4.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes
Go Your own ............
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
5-7-2006 21:33

Gappie schreef:

Beste cyberdance, Zou je voor mij de foto's even online kunnen zette of even naar me toe kunnen sturen.
Want wij zijn ook van plan om er 4 te gaan kopen alvast. En later misschien nog 4.

Alvast heel erg bedankt.

Groetjes
Stuur hem dan lekker een mail, misschien leest ie dit helemaal niet en heb jij voor niets een oud topic gekicked!
Alles komt goed....
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-7-2006 14:04
Heb zojuist de plaatjes opnieuw online gezet en de links aangepast, links verwezen nog naar oude URL's, tegenwoordig is licht-verhuur 't hoofddomein van de server.

En als het topic nu toch terug bovenaan staat wellicht wijs om een ervaring na 3 jaar gebruik te plaatsen:
Heb er nog steeds geen spijt van dat ik de kryptons gekocht heb. In het begin welliswaar ellende maar uiteindelijk zijn alle bugs er netjes uitgehaald en draaien ze perfect. Daarbij is de krypton redelijk populair geworden in vergelijking met andere merken waar ik naar gekeken heb wat betekent dat ie 't prima doet in de losse verhuur naar collega bedrijven toe, die ook een paar kryptonnetjes hebben, maar bij de grote klussen tekort komen. Kortom mij hoor je niet klagen.

En verder over de lamp uren: heb onlangs weer van 4 stuks de pitten vervangen, die zaten op ongeveer 1500 uur, bij het naast mekaar zetten was het output verschil redelijk zichtbaar, maar niet extreem groot. (Als je een 500 (MSR575/2) met 0 en 1500 uren langs mekaar zet is het verschil toch een stuk groter!). Persoonlijk vind ik dan 1500u voor een gasontladingslamp ook wel een respectabel aantal uren om 'm te vervangen. Zo hou je je output tussen de spots onderling tenminste nog een beetje op peil.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
25-4-2012 19:01
Hallo,

Even korte vraag. ik heb hier 2 kryptons (mac 250) die eigenlijk op hetzelfde moment hebben bedacht niet meer mee te willen werken.
Gezien het in een vaste installatie is, en ik de trap die me aangeboden word niet vertrouw even een vraag.

de errror message: LERR (lamp error)
akkoord; dus er moet een nieuwe lamp in.

Beweegt een krypton dan ook niet meer mee (uitvoorzorg dat er geen glas door de hele behuizing gaat oid?
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)