Volwaardige tegenhanger van CDJ-1000 mk3?
(53 reacties. Pagina 4 van 6)Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 15-11-2008 10:06 |
Sylvia schreef: Laat me raden: de positieve marketingspiraal maar weer? Ik zie niet in waarom een ander A-merk in al die jaren dat truukje niet na zou kunnen doen, dus ik denk niet dat het daaraan ligt.Dat mensen niet expliciet vragen naar een speler met een draaiende platter zegt natuurlijk niks. Wellicht kennen ze de voordelen niet of denken ze dat zo'n draaiende platter snel stukgaat (onzin natuurlijk, de draaiende platter van mijn SL-1200's gaat toch alweer 25 jaar mee...). De Numark CDX kan toch wel een redelijke mislukking worden genoemd, de HDX zelfs een regelrechte flop. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 15-11-2008 13:16 |
Volgens mij wordt dit debat redelijk gevoerd uit het oogpunt van de producten die men zelf heeft staan. Ik denk dat de sterke voor-,/tegenmeningen vooral te maken hebben met wat men zelf het meeste gebruikt. Als je denon hebt staan (en je speelt voornamelijk op eigen set) dan draai je veel op denon en geniet dit de voorkeur. Ik heb Pioneers, en deze hebben mijn voorkeur. Verder draai ik nauwelijks op denons, dus kan daar geen oordeel over geven. Maar ik heb voor Pioneer gekozen omdat A) ze goed bevallen, B) ze verhuurbaar zijn en c) de denons ook voor mij te onoverzichtelijk tonen. Voor de doelgroep van de CDJ's is een draaiende platter alleen maar een minpunt (of overbodig). Daar durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken. Misschien hebben de scratch-dj's het liever, maar hoeveel hebben we die in NL? | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 15-11-2008 13:57 |
Frank76 schreef: Dré schreef: Aah... Een beperking heet tegenwoordig schijnbaar al een gebrek...Hoe zie je dat trouwens precies? Een processor die een beetje stuk is of oud geworden is en daarom niet zo snel meer z'n werk kan doen? Overigens ga ik er wel vanuit dat het loopwerk nog netjes z'n werk kan doen en de CD goed kan lezen. Zeker bij oudere spelers is dat de TAAK van de eigenaar (en dat ben jij). We noemen dat onderhoud... | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 15-11-2008 14:27 |
Victor schreef: Dat mensen niet expliciet vragen naar een speler met een draaiende platter zegt natuurlijk niks.Er wordt hier ook gesproken over scratchers. Die zoeken al tijden naar een cd-speler die hun de interface van een draaitafel geeft. De Numark CDX kwam in de buurt maar was lomp, lelijk en niet altijd even betrouwbaar. Het gros van die scratchers is gestopt met zoeken en heeft z'n heil gevonden in systemen zoals final scratch, traktor scratch en serato scratch. Je kunt wellicht denken die groep te winnen door ze een speler te geven met een roterende platter MAAR zorg er dan wel voor dat die platter het gedrag van een draaitafel zo dicht mogelijk benadert (dus geen latency, geen wegzakkende torque, stabiel uitgevoerd EN de afmeting van een normaal plateau)! Wellicht kennen ze de voordelen niet of denken ze dat zo'n draaiende platter snel stukgaat (onzin natuurlijk, de draaiende platter van mijn SL-1200's gaat toch alweer 25 jaar mee...). Grappig hoe je zelf een mogelijk argument bedenkt en dat daarna afdoet als onzin. Als je weet dat een door jezelf verzonnen mogelijke reden per definitie onzin is, verzin hem dan niet Als gebruikers zich voldoende inlezen om de term "touch sensitive jog" te kunnen noemen, waarom zouden ze zich dan niet voldoende hebben ingelezen om de term "draaiende platter" te kunnen noemen? | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 22-11-2024 Berichten: 9490 | 15-11-2008 15:08 |
Reemski schreef: Volgens mij wordt dit debat redelijk gevoerd uit het oogpunt van de producten die men zelf heeft staan.En ik voer over de keuze van apperatuur liever nooit discussies, ik geef mijn mening, gebasseerd op enige ervaring. Alles is natuurlijk altijd een beetje gekleurd, en gelukkig maar anders zouden we allemaal in Rusland kunnen gaan wonen van de 70er jaren. Net zoals de Bose discussie, die zal ik van niemand gaan winnen, maar de grap is dat er al een tiental forumleden die met me meegeweest zijn, of waaraan ik het systeem heb gedemonstreerd, ze toch nog wel eens achter hun hood hebben staan krabben over deze boxen wat betreft de prestaties. Sommigen zijn dan ze inmiddels ook aan het "verzamelen" geslagen | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 15-11-2008 15:45 |
Tom schreef: Reemski schreef: Volgens mij wordt dit debat redelijk gevoerd uit het oogpunt van de producten die men zelf heeft staan.Martin. | |
kvm entertainment | |
ReemskiVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 22-10-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 1370 | 15-11-2008 16:00 |
Tom schreef: En ik voer over de keuze van apperatuur liever nooit discussies, ik geef mijn mening,gebasseerd op enige ervaring. Alles is natuurlijk altijd een beetje gekleurd, en gelukkig maar anders zouden we allemaal in Rusland kunnen gaan wonen van de 70er jaren. Net zoals de Bose discussie..... De bose discussie is anders omdat deze kasten tegenwoordig tweedehands betaalbaar zijn geworden. Nieuw is de prijs/kwaliteit verhouding toch wat anders. (maargoed, daar hebben we genoeg over gezegd). Ik zag alleen dat er een sterke tegenstem in de discussie was, van iemand die zelf overwegend Denon in zijn assortiment heeft. Ik ga geen namen noemen, maar Victor heeft natuurlijk een punt dat je producten moet beoordelen op de wensen en toepassing van diegene die de spelers zoekt. Maar als ik objectief kijk naar de gemiddelde dj, en daar bv. de features / gebruiksvriendelijkheid / betrouwbaarheid / verhuurbaarheid naast leg, dan kom ik gewoon bij de Pioneers uit. | |
VictorVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 23-8-2002 Laatste: 19-11-2024 Berichten: 5308 | 15-11-2008 16:33 |
Dré schreef: Waarom vragen mensen dan WEL met grote regelmaat (in meer dan 50% van de gevallen) naar een touch sensitive jog?EN de afmeting van een normaal plateau)! Dat dat laatste niet nodig is heeft Numark (onbedoeld) inmiddels prima bewezen. Bovendien ontgaat me volledig waarom een draaiende platter ineens 12" zou moeten zijn terwijl de scratchers op een CDJ-1000 (en ook op een DN-S3500/DN-HD5500 etc.) met dat kleinere formaat prima uit de voeten kunnen.Bovendien ging dit topic over een alternatief voor de CDJ-1000. Grappig hoe je zelf een mogelijk argument bedenkt en dat daarna afdoet als onzin. Als je weet dat een door jezelf verzonnen mogelijke reden per definitie onzin is, verzin hem dan niet Dat verzin ik zelf niet, dat hoor ik regelmatig mensen roepen. Zelf op het forum is dat non-argument gepost.Als gebruikers zich voldoende inlezen om de term "touch sensitive jog" te kunnen noemen, waarom zouden ze zich dan niet voldoende hebben ingelezen om de term "draaiende platter" te kunnen noemen? Ik geloof echt dat je de kennis van een groot deel van de (wannabe) dj's erg overschat. | |
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn! | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 15-11-2008 18:44 |
En als we er nou eens vanuit gaan dat een groot deel van de dj's zich gedraagt als een stel domme schapen die klakkeloos kopen en huren waar ze anderen mee zien werken of over horen praten (want ik kan me al een tijdje niet onttrekken aan de indruk dat je op die manier naar gebruikers kijkt), dan kom je terecht in een circelredenering die m.i. niet voor 100% hout snijdt. Neem als voorbeeld de Technics SL-1200/1210MKII; staat in vrijwel alle clubs en is overal te huur. Toch is het een paar jaar terug de Super OEM bakken gelukt om een groot deel van de markt over te nemen. De SL's staan nog steeds in clubs, maar bij de thuisdj is dat een héél ander verhaal, en DAAR gaat het gros van de dj-afspeelapparaten heen. Waarom is de Super OEM bak een serieuze concurrent geworden? Omdat er duidelijk werd dat je daar even goed, zoniet beter, mee kon draaien dan met een SL. Natuurlijk speelt de lagere prijs van de Super OEM draaitafels hierin een rol, maar daar staat bijvoorbeeld het risico van speling op de arm weer tegenover. Uit het feit dat zelfs de SL van zijn troon te stoten is concludeer ik dat het met alle producten moet kunnen, dus ook met cd-spelers. Lijkt mij dus dat er meer redenen moeten zijn dan na-aperij voor het feit dat de Pioneer cd-spelers anno nu stuk voor stuk harder lopen dan bijvoorbeeld de Denon concurrenten in vergelijkbare prijsklasses. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 15-11-2008 23:41 |
Sylvia schreef: De SL's staan nog steeds in clubs, maar bij de thuisdj is dat een héél ander verhaal, en DAAR gaat het gros van de dj-afspeelapparaten heen.Ik heb heb niet voor een SL gekozen, maar een duurder model. Een stuk degelijker maar wel minder populair. Ik heb ook niet voor AD of EV gekozen, maar juist voor Craaft. (Om juist niet met een grote groep mee te gaan) In hoeverre is Pioneer geliefd bij de wat jongere DJ en Denon bij de wat oudere? Martin. | |
kvm entertainment |