Forum > Geluid

Dynacord Powermax 5

(51 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
16-10-2008 21:52

Dré schreef:

"knip"
Nee dan zitten we wel op een lijn, het begon erop te lijken dat je de Powermax sub met de LEM ging vergelijken 1 to 1.. en das unfair..
Niet zo perse omdat het om een 18 en 15" gaat maar omdat de prijsklasse zo verschillend is,
Ik moet wel zeggen dat je bij Dynacord nog wel een hoop geld neerlegt voor een wat het bedrag betreft mager hoopje geluid..
If it ain't Dutch it ain't much...
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
16-10-2008 22:11

Daniel-sound schreef:

Nee dan zitten we wel op een lijn, het begon erop te lijken dat je de Powermax sub met de LEM ging vergelijken 1 to 1.. en das unfair..
Lees in dat geval m'n eerdere bericht nog maar eens. Wat je er dacht te lezen staat er echt niet.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TCMCVIP Lid
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
17-10-2008 12:01
Voor alle speakers geldt dat deze zich allen moeten houden aan de natuurkundige wetten. Daar ontkom je simpel niet aan. Het maakt dus dan helemaal niks uit wat voor merk speaker het is. Bij speakers komt dit o.a. heel goed tot uitdrukking in de Thiele Small parameters die je tegenwoordig vrij gemakkelijk zelf kunt nameten.

Ga ik op de Thiele Small Parameters af bij de 18G50 en de EVX180B en ik zou zelf een 18 inch subwoofer kast bouwen, dan valt mijn keuze in ieder geval op de 18G50.

Verder let ik dan ook op zaken zoals een dubbele spider, voice coil materiaal, soort draad, hoeveel lagen, conus materiaal, ophanging, lijmverbindingen etc.

Een van de vraagtekens die dan nog open blijft staan is: Hoe lang gaat een speaker mee onder zware bedrijfsonstandigheden. In dit geval denk ik dan wel aan merken die daar (10-tallen) jaren ervaring in hebben en komt het op pure materiaalkennins en ervaring aan.

TCMC
RuudjanStandaard Lid
Sinds: 30-7-2006
Laatste: 27-2-2010
17-10-2008 14:27
Oke, als we het toch over dynacord hebben, wat zou nu een mooie sub zijn voor onder mijn LEM Master 5 topjes? Zoals ik al eerder aangaf valt mij de druk (punch) tegen van de LEM T5SA! Dre, ik heb uiteraard al de D400 house instelling geprobeerd, maar nog steeds niet te puncherig voor mij. Ik vind het te softerig klinken, maar goed...smaken verschillen. Heb zelf een keer de HK Actor DX set gehoord en daar stond ik behoorlijk van te kijken. En de prijs van zo'n actor setje is bijna hetzelfde als die van een LEM Titanium 2 set!

Als ik er nu 2 x Dynacord CP18-1 subs onder plaats, is dat een combinatie? Ga ik er dan op vooruit qua druk en volume?? Maakt het uberhaupt wat uit of de tops actief zijn en de subs passief?
Ik ben erg blij met m'n topjes en die wil ik graag houden. Wat zou eventueel een andere mogelijkheid zijn om mijn topjes in het laag aan te vullen met mijn eisen? Ik heb een budget van max 2000 euro en het maakt niet uit of het 2e hands is of nieuw.

Ruud
RuudjanStandaard Lid
Sinds: 30-7-2006
Laatste: 27-2-2010
17-10-2008 14:41
Ik kom nu ook een 2e hands setje tegen van dynacord type F8 met een EVX180 speaker, 500 watt rms. Is dit de sub van de PWRMAX5? Is dit te combineren met mijn LEM M5?? Welke versterker moet ik eronder plaatsen? Ik ben maar wat aan het brainstormen...
RutgerStandaard Lid
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
17-10-2008 15:21

Dré schreef:

rutvanelk schreef:

Je kan met 4 subs gaan slepen, maar mijn ervaring is dat je met een Powermax 5 set meer dan genoeg bas/volume hebt voor 250 man.
1 x 18" BR subje per kant (uit mid-price prijsklasse) voor 250 mensen? Ik durfde dat aantal niet eens met m'n 18G50 subs (andere kwaliteitsklasse), aangestuurd door Lab.4000 versterkers (andere kwaliteitsklasse). Maar mogelijk zijn mijn inschattingen (en plaatsingen in het verleden) erg conservatief. Ik hanteerde altijd de "liever mee dan om verlegen" regel ;-)
Met de powermax 5 heb ik al vele bruiloften en ander soort gelijke feesten gedraaid. Dus ik weet zeker dat het kan!
Ik draai zelf met dynacord variline sub 18 ( met een L2400 versterker ) en die produceert meer dan genoeg bas voor 2 toppen
Dat soort termen zeggen me echt helemaal NIETS. Geval is namelijk dat de ene top de andere niet is (chips) EN geval is dat de ene afstelling de andere niet is (chips). Zo ben ik dol op minstens 6dB meer laag dan mid/hoog (geeft indruk van geluidsdruk zonder daarbij behorende kapotte oortjes bij bezoekers). Iemand die meer de jaren 70 klank van de vorige eeuw wil horen zal een fractie nodig hebben van het aantal subs dat ik mee sleepte (6 x 18" subjes voor ca. 500 man).Chips?? Ik bedoel: met 2 variline sub 18 ( met l2400 versterker ) en 4 variline vl152 toppen.

nogmaals: ik weet dat je aan de Powermax 5 set een hele goede hebt, voor de feesten die de OP van muziek verzorgt!
YourLiVeStandaard Lid
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
17-10-2008 15:52

prosoundandlight schreef:

(D-Lite en Variline presteren trouwens ook zeer goed...)
Ik heb de D-Lite set pas geleden ook beluisterd toen ik weer een nieuw setje ging kopen maar was daar niet van onder de indruk. Rommelige bas, schel mid/hoog... het ging hier om 1 x 15 inch bas en de 2 weg topjes. Ik heb toen ook de PR:O serie van HK gehoord, maar ook deze vond ik niet goed klinken. Uiteindelijk heb ik voor de HK LUCAS Alpha gekozen, omdat die super klinkt en erg snel is op te zetten.

Voor 250 man zou ik de Actor DX set inzetten met 4 subjes. Deze set is lekker flexibel, omdat zowel de topkasten als 2 baskasten actief zijn. Je kunt dus alleen topkasten neerzetten, topkasten met 2 subs of topkasten met 4 subs. Dat actieve is echter ook de reden dat ik nu weer een LUCAS set heb bijgekocht, er moet namelijk zowel stroom als signaal naar de topkasten toe.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Daniel-soundStandaard Lid
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
17-10-2008 18:30
o.0 Ik weet niet waar je dat dan beluistert hebt, want schel mid/hoog klinkt mij niet bekent in de oren,
Ik ken wel iemand die een P 3000 van Ev achter een D12-2 en sub 115 per kant had,
Dát klonk schel zonder processor..
Maar gewoon met een powermate?
If it ain't Dutch it ain't much...
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
17-10-2008 19:52
Marcel, kan je wat meer vertellen over de opstelling, instellingen, gebruikt materiaal? (D-Lite test) Niet om te mierenneuken hoor, maar gewoon uit interesse... Ik heb eigenlijk totaal andere ervaringen met de set.

Zoals je waarschijnlijk weet (ik denk dat het duidelijk is), ben ik enorm voorstander van Dynacord (dealer, gebruiker, fan, verzamelaar), maar dat doet niks terzake. Wanneer iets anders goed is, moet dat gezegd kunnen worden. Wanneer iets van Dynacord ruk klinkt, ook. Mijn ervaringen (en die van klanten) met de basic D-Lite 2000 set zijn vrij goed. Redelijk warme klank, gedefinieerd laag en hoog, enorm drukvol gezien de compactheid en configuratie, luid en zuiver, veilig... Ik kan het schelle er niet meteen in terugvinden. Het klinkt echt heel open. De rommelige bas kan ik ergens wel begrijpen, al krijg je die echt heel erg strak en mooi. Zelfs neutraal zonder meer een heel knap setje.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
RutgerStandaard Lid
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
17-10-2008 20:01

Ruudjan schreef:

Ik kom nu ook een 2e hands setje tegen van dynacord type F8 met een EVX180 speaker, 500 watt rms. Is dit de sub van de PWRMAX5? Is dit te combineren met mijn LEM M5?? Welke versterker moet ik eronder plaatsen? Ik ben maar wat aan het brainstormen...
Ja dat is de sub van de powermax 5

Dit is te combineren met de LEM M5, maar dan heb je ook nog een processor of crossover nodig. Een l1600. cl1600 of lx1600 van dynacord zal voldoen voor deze sub.

Ik zou het zelf niet aanraden en een voor een complete set kiezen. Het voordeel van de LEM-set is dat er redelijk goede beveiliging op zit. De Dynacord set gaat wellicht harder.

s6 met je keuze

als je een keer een dynacord variline set wilt beluisteren mag je altijd een mailtje sturen! wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)