Forum > Licht

Nieuwe lichtset: Commentaar?

(69 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
5-6-2008 17:59
Ik denk dat hij het over een gasontladings lamp heeft.
Want als je hem uitzet moet je even wachten tot ie weer is afgekoeld.
anders krijg je een foutmelding.
Maar dit is niet van toepassing op de standaard the winner.

Mvg
AC
Omdat het kan
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
5-6-2008 18:01

TB schreef:

TOT 150 mensen, wil ook zeggen dat er feestjes tussenzitten met 40 man.
Als je een feest geeft voor 40 man, betekend dat er op de locatie 40 man kunnen staan, dan zal er naast die 1e kamer/zaal nog wel een zaal aanwezig zijn, met altijd een 2e groep.
Zo een groep hoeft natuurlijk niet helemaal leeg te zijn, ik durf mijn lichtshow makkelijk op een (meestal aparte) groep voor de wasmachine te zetten, meestal wordt er tochniet gewassen tijdens een feest. Zeg het er wel even bij dat het ook niet kan.

TB schreef:

En DMX-sturing via PC, ik hoor er verschillende verhalen over. Nog meer mensen die hun licht hier over zouden kunnen schijnen?
Ik heb 2 keer met een showmaster 24 gewerkt en een scanmaster 2, maar een PC sturing is zoooo veel fijner, je klikt je fixture aan, en alle features staan dan op je scherm, je klikt dan op shut open, en op rood en voilá, je winner staat in de standaardpositie, aan, met een rode kleur.

Bij een tafel moet je eerst de schuif nog zó zetten dat er een rode kleur komt (en das soms best lastig) en hetzelfde geld voor de shutter.

Alle PC software pakketten zijn gratis te downloaden (de duurdere werken alleen met een dongle) zoals LJ, sun- en daslight, freestyler etc etc.

Download ze is en kijk wat je ervan vind.

Ik kreeg vanmiddag een foldertje binnen van een flaptop die 2 gig werkgeheugen had, een 160 gig harde schijf en een 15,4" scherm, voor 299,-
Dus als je nietzo veel eisen stelt zullen ze wel nog goedkoper zijn.

AC schreef:

Ik denk dat hij het over een gasontladings lamp heeft.
Ik denk niet dat hij het over een gasontladings lamp heeft, anders zou 'ie waarschijnlijk niet erbij zetten; 'of kunnen ze de hele avond draaien'.
Allebij kunnen ze de hele avond blijven draaien, daarvoor zit er een fan in de scanner.
Sterker nog, een gasontladingslamp blijft branden zolang je deze niet uitzet.(in gevallen waarbij dat vanaf afstand kan dan). deze start namelijk NIET ineens op.
Een gasontladingslamp moet inderdaad even afkoelen, een halogeenscan KAN je meteen meenemen maar dan is de kans groot dat je lampje het niet lang volhoud (geld voor alle halogeenlampen)
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
5-6-2008 18:08
Wederom bedankt voor de nuttige bijdrages!

Ik bedoel met die afkoelperiode te vragen of de scan de hele tijd aan kan blijven of dat hij soms even uit moet om weer af te koelen om de lamp te sparen.

Ik heb de USB-dongle van Velleman op het oog. Werkt deze in combinatie met VisualDMX? En de scanner die wij gebruiken staat niet in de database van VisualDMX. Kan ik deze zelf gemakkelijk toevoegen?
ACStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2007
Laatste: 12-1-2011
Berichten: 95
5-6-2008 18:11
Dat klopt wel ja.
Wij hadden 1 keer na een show meteen alle heads uit het plafond gehaald
Helft van de lampen waren gesneuveld..
Maarja de verhuurder had haast dus een eigen schuld gevalletje razz :p

Mvg
AC
Omdat het kan
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
5-6-2008 18:12
Als je VisualDMX wilt gebruiken zul je de dongle moeten kopen.
Wel kan je waarschijnlijk met die dongle freestyler gebruiken.
dus...
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
5-6-2008 18:32
1 x bewerkt. Laatst door Stekelvarke op 5-6-2008 18:43
Bedoel je niet interface inplaats van dongle? Want dat zijn toch twee verschillende dingen..

Zelf heb ik ooit de keuze voor Martin Lightjockey gemaakt. Opzich wel goede software maar toch met nog wat beperkingen.
Moest ik de dag van vandaag opnieuw kiezen zou ik keiken naar VisualDMX of Chamsys software met één van hun wings.
exit night into LIGHT
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
5-6-2008 18:39
Als ik visualdmx wil gaan gebruiken ben ik bijna 1000 euro kwijt voor een dongle!

Ik ga Freestyler gebruiken icm de velleman dongle
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
6-6-2008 11:52
Klopt, ik heb eventueel nog wel een RS232 dongle (ipv usb) met een verloopje naar usb voor je. Die kost nog niet eens de helft van de prijs...

Werkt eigenlijk precies hetzelfde als de USB versie, alleen is wat veroudert.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
10-6-2008 12:57

stekelvarke schreef:

Zelf heb ik ooit de keuze voor Martin Lightjockey gemaakt. Opzich wel goede software maar toch met nog wat beperkingen.
Moest ik de dag van vandaag opnieuw kiezen zou ik keiken naar VisualDMX of Chamsys software met één van hun wings.
Ik werk ook al een paar jaartjes met LJ, en hoor veel goede dingen over VisualDMX, dus ik heb het even gedownload maar het valt toch een beetje tegen.. maar misschien is het even wennen...
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
EriswaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-8-2006
Laatste: 21-4-2016
Berichten: 366
11-6-2008 11:35

LJ DaAn schreef:

stekelvarke schreef:

Zelf heb ik ooit de keuze voor Martin Lightjockey gemaakt. Opzich wel goede software maar toch met nog wat beperkingen.
Moest ik de dag van vandaag opnieuw kiezen zou ik keiken naar VisualDMX of Chamsys software met één van hun wings.
Ik werk ook al een paar jaartjes met LJ, en hoor veel goede dingen over VisualDMX, dus ik heb het even gedownload maar het valt toch een beetje tegen.. maar misschien is het even wennen...
Elk van de programma's hebben zo z'n voor- en nadelen. Martin LJ vind ik persoonlijk wat mooier eruit zien en de 3d weergave is ook mooier uitgewerkt.
Visual DMX kun je makkelijk live bijsturen en programmeren is wat gebruiksvriendelijker.
'T is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)