Forum > Newbie Forum

XLR mic ingangkanalen op PA-tafel

(31 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
8-5-2008 00:38

Armand schreef:

Ik zie trouwens ook dat de meeste PA-mixers wel aardig diep zijn ( 9 a 10 HE ). In de meest standaard cases is 10HE beschikbaar in het bovenste gedeelte sad :( ... zo'n soort PA mixer en een 2HE speler in het bovenste gedeelte wordt dan ook wel weer een lastige situatie ...

De meeste bandartiesten kiezen voor een L rack. (Bovenin de mengtafel, en onderin de MD spelers ...etc.)
Ik heb deze in een L rack.(Ah, MX3242X i.p.v. eerder genoemde 1632 wink ;)) Past prima als je de ruimte in de voordeksel ook gebruikt.
Zijn er BTW meerdere hier die compressie op alleen het (DJ)mic-kanaal gebruiken?
Ik gebruik helemaal niets.

Martin.
kvm entertainment
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
8-5-2008 10:59
Alle jack kanaal-line inputs op mixers met een sy microfooningang die ik ben tegengekomen en waarbij ik er op gelet heb waren sy, maar als je iets nieuws gaat kopen kan het nooit geen kwaad het te checken.

Ik zou de stelling van Tom over de zin en onzin van korte sy verbindingen voorzichtig wat willen nuanceren. Het hangt imo sterk van de omstandigheden af of je weg kunt komen met asy verbindingen of niet. Dan doel ik niet zo zeer op elektromagnetische interferentie maar vooral op directe door onhandige (elektrische-) constructies.

Ik heb nog nooit een geval vernomen van een dubbelgeisoleerde consumenten-cdspeler waarbij men last had van brom, zelfs niet met 10 meter dropveter-kwaliteit kabel door de kamer gespannen.
Bij het aansluiten van audio vanaf een laptop met een kort asy verloopkabeltje gaat het echter heel vaak mis door de slechte galvanische scheiding (lek of aarding) van de smps-netadapter en het feit dat de gnd van de installatie (direct / capacitief) aan PE hangt. Daar zou een sy verbinding op zijn plaats zijn.

In een setup met twee tafels achter elkaar kan zo een probleem zich, als de eerste dubbelgeisoleerd is, verplaatsen naar een asy verbinding tussen beide tafels. Ik zou het om die reden liever niet doen, foutzoeken is soms al lastig genoeg wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)