Forum > Geluid

Wat is dit voor PA? Waarde?

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
23-3-2008 10:54
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 23-3-2008 10:59
Hallo,

Nog wat verder en dieper zitten zoeken op Internet en warrempel een EAW w-bin.
Alleen is dit model beduidend anders dan de getoonde w-bin van TB.
In dit model zitten de drivers anders gemonteerd, en de hoorn is langer.
Op de eerder aangegeven EAW link staat ook een lay-out van de hoorn.

De kasten kon ik al, heb ze verscheidene keren gezien op Internet met nog een extra hoorn ervoor.
Staan dan meestal in mega-disco's.

@Martin: nog even wat verder gekeken dan mijn "blauwe" neus. Je hebt inderdaad gelijk, de TB kast is géén SA (JBL) versie. Ik heb namelijk de frontplaatjes nog eens een keer goed bekeken. Zit toch verschil in (schroefjes).

Nog een correctie: ik merkte eerst op dat de TB-kast een 4515 moest zijn, dat moet dus een 4518 zijn.

4518 = 1 x 18"
4515 = 2 x 15"


Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
23-3-2008 10:57
Hoi Webbie,

deze EAW-kast had ik ook gevonden, de BH882P. Deze is inderdaad anders dan die van mijn verkoper. Heb de gehele EAW-site onderhand doorgespit (wat een modellen!), maar heb de "mijne" nog niet kunnen vinden!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-3-2008 11:56
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 23-3-2008 12:11

TB schreef:

Zoals aan aangegeven in de openingspost is dit topic juist als vooronderzoek bedoeld.

Nogmaals, ik wil zo goed mogelijk voorbereid op pad, vandaar dit topic.
Dat snap ik, maar ik vraag mij enigsins af wat de "waarde" van dit topic is.
Ook wij kunnen namelijk niet ruiken wat er defect is.

Op een of andere manier mis ik (in je eerste post) de kennis die nodig is om een dergelijke set te "taxeren".
En die sticker nee, dat maakt niets uit, dat heb ik ook nooit beweerd.
Lijkt mij toch te gaan of de kasten van EAW afkomen of niet. (vandaar de sticker vraag)

Ik mag aannemen dat de verkoper een prijs in gedachten heeft.
Best mogelijk dat hij er graag vanaf wil en de hele handel voor 400euro verkoopt.

Wat betreft de "niet naast de deur occasions", ik heb wel eens een dikke 600km gereden voor een setje wat achteraf toch veel te groot was. Jammer? Nee, absoluut niet.
Bepaalde dingen moet je zelf gaan bekijken.

Naar aanleiding van de antwoorden hier, kan ik mij niet indenken dat deze bepalend zijn voor het wel of niet aanschaffen van deze set.
@Martin: nog even wat verder gekeken dan mijn "blauwe" neus. Je hebt inderdaad gelijk, de TB kast is géén SA (JBL) versie. Ik heb namelijk de frontplaatjes nog eens een keer goed bekeken. Zit toch verschil in (schroefjes).
Goed gezien! Eerlijk gezegt was mij gisteren al opgevallen dat SA 2 schroefjes meer gebruikt, maar vond het een beetje flauw een reactie hierover te plaatsen.
Eigenlijk zat ik gisteren te denken aan:
En dan nu de hamvraag, aan jou de eer om uit te zoeken of SA ooit 2 schroeven minder heeft gebruikt.

Martin.
kvm entertainment
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
23-3-2008 12:03
Je hoeft hier niet te posten als je de waarde van het topic niet ziet. Voor mij is het wel waardevol en daar gaat het om. Het is niet dichtbij, dus ik kan er niet even in een vrij uurtje langsgaan. Vandaar dat de datum van tevoren gepland moet worden, we hebben allebei een druk leven. Aankomende week staat onze meeting gepland en ik ga er met de kennis uit dit topic naar toe. Verder is het toch leuk om even lekker met elkaar te discussieren over "oud hout"?

En dit topic zal niet bepalend, maar wel ondersteunend zijn!

Maar nu weer ontopic, dat is veel interessanter!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-3-2008 12:24

TB schreef:

Je hoeft hier niet te posten als je de waarde van het topic niet ziet. Voor mij is het wel waardevol en daar gaat het om.
Nou, als ik niet had gepost had de "totale" info er anders uitgezien.
"Je hoeft niet te posten" is wel erg kort door de bocht.
Bovendien vraag ik mij het af....

Dus vertel mij, wat is er waardevol aan?

Martin.
kvm entertainment
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
23-3-2008 13:11
Ik ben zeer blij dat je hebt gepost, want de info is waardevol, zo bedoelde ik dat niet.

De verkoper vertelde mij dat hij met deze ene amp de gehele set aanstuurde! In de midkasten zitten naar hij zegt passieve filters, ook voor het hoog en het laag. Volgens zijn zeggen ging het echt megahard.
Ben benieuwd hoe de kwaliteit van het geluid is!

Ben ook benieuwd wat voor speakers er nu in de w-bins blijken te zitten!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
23-3-2008 13:39
Eigenlijk geef je geen antwoord op mijn vraag. (of zelfs vragen..)

Leuk dat je weet dat de speakers waarschijnlijk allemaal JBL zijn,
Maar uiteindelijk weet je niet wat eventuele recones gaan kosten.
Als er RCF in had gezeten was het dan minder interessant geweest?

Er is niemand die er een "prijskaartje" aan durft te hangen.

Niet geheel vreemd overigens dat verkopers juist gebruik maken van kopers zonder kennis. In die periode deed een sticker van JBL al wonderen op mijn W-bins. Kasten waren welliswaar JBL gevuld. Maar toch .......
De verkoper vertelde mij dat hij met deze ene amp de gehele set aanstuurde!
De getoonde amp is overigens van een latere periode dan de kasten. Zo te zien heeft hij wel "de oorlog" meegemaakt.

Martin.
kvm entertainment
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
23-3-2008 14:54

TB schreef:

Ben ook benieuwd wat voor speakers er nu in de w-bins blijken te zitten!
Zoals ik al zei, E140, met zekerheid! Dus je moet niet nieuwsgierig zijn... Hoewel, zeker ben je nooit ;)

Een recone kit voor de 140 kostte 5 jaar geleden ongeveer 150 Euro.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
TBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-5-2003
Laatste: 14-1-2018
Berichten: 463
23-3-2008 15:02

prosoundandlight schreef:

TB schreef:

Ben ook benieuwd wat voor speakers er nu in de w-bins blijken te zitten!
Zoals ik al zei, E140, met zekerheid! Dus je moet niet nieuwsgierig zijn... Hoewel, zeker ben je nooit ;)
Haha, ik bedoel in de w-bins met de EAW sticker!
Het schijnt dat die 4560 trouwens ook vaak met JBL E-130 is geleverd!
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
23-3-2008 23:41

TB schreef:

prosoundandlight schreef:

TB schreef:

Ben ook benieuwd wat voor speakers er nu in de w-bins blijken te zitten!
Zoals ik al zei, E140, met zekerheid! Dus je moet niet nieuwsgierig zijn... Hoewel, zeker ben je nooit ;)
Haha, ik bedoel in de w-bins met de EAW sticker!
Het schijnt dat die 4560 trouwens ook vaak met JBL E-130 is geleverd!
Ja nu je het zegt... Ik heb de foto nog eens bekeken, en ik zie inderdaad een vlakke conus, wat wijst op een 130. Bij mijn weten is de E140 enkel "met ringen" geleverd, tenzij dat in de laatste series (of juist in de eerste) anders was, maar dat betwijfel ik. Ik heb ze in elk geval nooit zo gekend. Ik vind het op zich wel heel raar dat de kasten met een E130 geladen zouden zijn. Dit is een echte gitaarspeaker, die prima kan presteren in topkasten of gitaarversterkers, uiteraard. Die dingen gaan loeihard. Als je ze bezighoort, kan je de parameters bijna niet geloven :) Maar in de lagere regionen... Nee... Dat zou ik zelf graag eens horen om te weten hoe dat klinkt. Daar acht ik ze eigenlijk niet toe in staat. Jij zal het me waarschijnlijk binnenkort kunnen vertellen ;)
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)