Forum > Geluid

2x TTX1 + 1x Matrix3

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-6-2003 21:19

Dacide schreef:

Maakt het trouwens veel uit voor je keuze van mixer en draaitafel wat voor een muziekstyl je gaat draaien?
Ik wil namelijk voornamelijk: Techhouse,Deephouse en Progressive draaien met een mooie vleug techno.
Dus geen raggende drum n bass/hardstyle/hardcore/speedgarage.
In jouw genre zou ik dan zeker voor een draaitafel met s-arm gaan, dus geen Vestax! Beter voor je platen!! Met Hip-hop etc. waar je dus veel bij gaat scratchen dus wel Vestax. Verder dat gedoe altijd met lange en korte faders.. Heb naast mijn 2 sl's gewoon een Numark staan en draai trance, verder draai ik altijd in clubs met Dateq.
De echte "mixer" zal eerder kiezen voor lange Faders en de turntablist eerder voor korte. Mij maakt het echt niet zoveel uit.. Vond zelf altijd de beste lengte 8 cm. De XTC vind ikzelf net 2 cm te lang, hoeft van mij niet zo.
Draai het liefste op een oude Dateq Apollo of GPM 8 (1e keer wel wennen met die omgekeerde toonregeling wink ;))
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
18-6-2003 22:17

DJ Tim schreef:

De echte "mixer" zal eerder kiezen voor lange Faders en de turntablist eerder voor korte.
Valt te zien in welk land wink ;) , hier in Belgie in Discotheken zie je vooral Rodec en deze zijn dan wel allemaal 60mm faders hoor (of ecler), ook in engeland kennen ze niet echt lange faders
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-6-2003 22:24

Stijn schreef:

DJ Tim schreef:

De echte "mixer" zal eerder kiezen voor lange Faders en de turntablist eerder voor korte.
Valt te zien in welk land wink ;) , hier in Belgie in Discotheken zie je vooral Rodec en deze zijn dan wel allemaal 60mm faders hoor (of ecler), ook in engeland kennen ze niet echt lange faders
Had het inderdaad wat moeten nuanceren wink ;) Je ziet inderdaad in het buitenland veel minder schuiven van een decimeter.. Afgezien dan van bepaalde Eclers en A&H mixers die toch ook tamelijk lang zijn (en misschien nog een paar).

Denk dat bij ons toch dat verschil ook een beetje is gekomen door de Dateq. Bleek ineens dat het best lekker was om met wat langere schuifjes te mixen. Maarrr... Zoals ik al zei, mij maakt het niet uit. Net nog ff plaatje gedraaid en moet zeggen dat mijn ranzige ouwe Numark het nog steeds aantrekkelijk doet met zijn ouwe korte schuifjes. laugh :D

Maar als belg zal ik je wel een beetje op je tenen trappen, maar heb het niet zo op Rodec, komt meer omdat ik oudere generaties wat "stroef" vind gaan maar ik kan natuurlijk verder niet beoordelen hoe ze nu zijn.
Als ik namelijk draai, draai ik bijna alleen met Dateq of Numark en in het verleden heb ik ook wel veel met D&R gedraaid, vind ik ook bijzonder lekker, vooral de clubmate en de Discom.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-6-2003 22:35
Trouwens ff een revisie op mijn vorige post, Stijn heeft wel gelijk, zelfs A&H en Ecler maken ze bijna allemaal (volgens mij ca 6 cm)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
18-6-2003 22:37
Tja Ecler maakt maar 1 serie met 100mm faders de SCLAT serie, Rodec maakt er geen en A&H heeft er ook geen(?) (alleszinds nog niet tegengekomen)
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-6-2003 22:41

Stijn schreef:

Tja Ecler maakt maar 1 serie met 100mm faders de SCLAT serie, Rodec maakt er geen en A&H heeft er ook geen(?) (alleszinds nog niet tegengekomen)
Ja, heb net ff gegluurd bij de webshop laugh :D maar weet je zeker dat zelfs de SCLAT 100mm heeft? Heb geen specs gezien maar ze zien er toch ook tamelijk kort uit..

Ziet ernaar uit dat wij nederlanders, vergeleken met de rest van de dj-landen, toch wel redelijk ons eigen gang gaan met 100mm wink ;)
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-6-2003 22:43

DJ Tim schreef:

Stijn schreef:

Tja Ecler maakt maar 1 serie met 100mm faders de SCLAT serie, Rodec maakt er geen en A&H heeft er ook geen(?) (alleszinds nog niet tegengekomen)
Ja, heb net ff gegluurd bij de webshop laugh :D maar weet je zeker dat zelfs de SCLAT 100mm heeft? Heb geen specs gezien maar ze zien er toch ook tamelijk kort uit..
Jemig, ben wel kort door de bocht vandaag, zat bij de Mac te kijken. angry Je hebt wederom gelijk, SCLAT heeft 100mm
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
18-6-2003 22:47
komt rechtstreeks uit de uitleg van bij de sclat 200-8VS : The line faders are 100mm high-end ALPS wink ;) Iedereen kan zich vergissen he en naar een andere serie kijken happy :)
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
18-6-2003 22:52

Stijn schreef:

komt rechtstreeks uit de uitleg van bij de sclat 200-8VS : The line faders are 100mm high-end ALPS wink ;) Iedereen kan zich vergissen he en naar een andere serie kijken happy :)
Das waar, zat trouwens ff verder te kijken bij A&H maar kon nergens vinden hoe lang die faders nou zijn. Zelfs op de website werd het me niet snel duidelijk.

Wie weet dat? Dre?
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-6-2003 23:05

DJ Tim schreef:

Stijn schreef:

komt rechtstreeks uit de uitleg van bij de sclat 200-8VS : The line faders are 100mm high-end ALPS wink ;) Iedereen kan zich vergissen he en naar een andere serie kijken happy :)
Das waar, zat trouwens ff verder te kijken bij A&H maar kon nergens vinden hoe lang die faders nou zijn. Zelfs op de website werd het me niet snel duidelijk.

Wie weet dat? Dre?
68mm Faders.

Heb zelf ook een A&H ghad en ik heb het na gemeten voor de zekerheid toen ik nieuwe faders nodig had.
Wat iedereen trouwens wel denkt maar wat niet zo is dat is dat er Penny&Giles faders in de A&H zitten. Dat is namelijk maar ten dele waar -> Alleen de cross faders is van P&G en laat ik die ondingen nou nooit gebruiken :)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)