Forum > Off-Zone

Ernistig incident voorgekomen bij drive in show werk.

(69 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
27-11-2007 18:42
https://www.tctubantia.nl/voorpagina/article2073791.ece

"Ongelofelijk en onverklaarbaar’, zegt Sander Leurink, bedrijfsleider van de Hengelose discotheek New York. Hij moest vrijdagavond machteloos toezien hoe complete paniek zich meester maakte van honderden bezoekers van de maandelijkse alcoholvrije teenage-party in zijn zaak... "

Het kan nog gekker dus..
Nu ook schuimparty's ! ;-)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 9476
27-11-2007 20:37
meest extreme wat ik meegemaakt heb:
het dreigen met een geladen dubbeloops jachtgeweer in een discotheek tijdens de kermis.

Meest extreme daadwerkelijke geweld: iemand komt binnen met een bijl en hakt iemand in zijn rug. De persoon met de bijl is even later weer bewusteloos afgevoerd.

En ach gewone woordwisselingen met hier een daar een neergaand persoon, tja, als je dat niet wilt meemaken moet je nooit recident worden, maar dan nog, emoties kunnen altijd oplopen met wat alcohol.
Ook tijdens een bruiloft of een verjaardag, ja zelfs bij een bedrijfsfeestje tijdens kerst.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
27-11-2007 21:15
Meegemaakt in het jongerencentrum hier: kinderen van 11 jaar die serieus met elkaar op de vuist gaan (en echt door slaan)...
Dan grijp je in als vrijwilliger en omdat het kinderen zijn, maar je schrikt best wel van het geweld wat 11 jarige op elkaar los laten. Vooral die jonge leeftijd doet mij dan schrikken. Hoe moet dat als die kinderen straks volwassen worden?? sad :(
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
27-11-2007 21:21
Ik ben sinds kort lichtknooier in discoteek podium, in hardenberg, en moet ook regelmatig mensen tegenhouden die naar de Dj toe willen om een nummer dat ze nu direct willen horen. En van die opgschoten jongentjes (Mijn vaste plek is de R&B/urban zaal) zijn ook niet altijd even vriendelijk, heb er zaterdag zelfs eentje daadwerkelijk uit de booth gesmeten. Dit soort dingen zijn nou eenmaal onderdeel van ons werk. Beveiliging is er uiteraart meestal wel, maar die staan daar vaak ook niet om aleen maar de Dj booth te bewaken. Zelf rustig en bij je standpunt blijven is daarbij het belangrijkste.
Het voorbeeld wat martin laat zien is natuurlijk een trieste uitzondering, daar kun je als organisatie gewoonweg zo goed als niks tegen doen. Jongeren op die leeftijd zijn blijkbaar nog niet hun jeugdige fantasie helemaal kwijt laugh :D
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 387
27-11-2007 21:51
Als ik die verhalen zo lees, dan gaat mijn hart toch echt sneller kloppen.

Je kan soms gewoon niet geloven dat zo iemand of soms zo iets stoms kan reageren. Ik heb ook wel eens een avond gehad, En daar stonden gewoon jongeren ruzie te zoeken. Dan denk je "men" De mensen hier willen feesten en een gezellig avond hebben, Ze zoeken geen ruzie...

Dadelijk met het oud & nieuws feest, Het zal dan wel barsten van de jongeren. Maar ik heb de portierder van die avond nu al gezien. En dat is me een vent, Zo daar moet je geen ruzie mee zoeken. En als het barst van die mannen voel ik me dan wel veilig.

Als de organisatie van bv bruiloft, verjaardagfeest, of openingsfeest nou ook zulke mensen inhuurt zal het gedonder met vechtpartijen in discotheeken OF als wij in een zaaltje staan draaien ook snel over zijn. En voor de ruzie's buiten hebben we de politie voor.

Kristian
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
27-11-2007 22:08
Kan natuurlijk ook uitdagend werken, 4 van die kleerkasten aan de deur..
Vergeet niet te lachen
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
27-11-2007 22:44
Een goeie portier is geen kleerkast.... Die heeft van z'n eigen al het overwicht zodat hij eigenlijk nooit hoeft in te grijpen...

Alhoewel dat kleerkast zijn wel handig is als hij dan daadwerkelijk in moet grijpen...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
27-11-2007 23:09
Goed, je hebt dus je eerste geweldsincident meegemaakt, en hier een kleine greep gelezen van wat er zoal kan gebeuren. Nu zul je je alleen nog over je verbijstering en ongeloof heen moeten zetten: welkom in de horecawereld.

Want of je nu barmens, dj, lichtpik, deursluizer of “gewoon” bezoeker bent; hoe frequenter je je in het uitgaansleven begeeft, des te vaker loop je de kans dit mee te maken. Als toeschouwer, en als je pech hebt als betrokkene.

Ik zal je niet nog banger maken met de shit waar ik in de afgelopen 17 jaar mee te maken heb gehad, want veel vaker heb ik een superleuke avond gehad, en dat zul jij ook hebben.
Dus laat je idee over hoe gezellig horecawerk kan zijn niet teveel beïnvloeden door één vervelend incident.

Als dj probeer ik mij overigens zoveel mogelijk te beperken tot signaleren van (opkomende) problemen, en dat doorgeven aan barpersoneel (liefst een coördinator/uitbater) of deurmensen.
Alleen in geval van nood bemoei ik me ergens actief mee, en dat kan variëren van ergens tussen springen, mensen verwijderen, politie bellen of simpelweg muziek uit, TL’s aan en info geven via de mic.

Een voordeel van vrouw zijn, ik word nét wat minder snel gemept dan mannen ;-)
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 387
28-11-2007 09:57
Hoi Sylvia,
Als dj probeer ik mij overigens zoveel mogelijk te beperken tot signaleren van (opkomende) problemen, en dat doorgeven aan barpersoneel (liefst een coördinator/uitbater) of deurmensen.
Alleen in geval van nood bemoei ik me ergens actief mee, en dat kan variëren van ergens tussen springen, mensen verwijderen, politie bellen of simpelweg muziek uit, TL’s aan en info geven via de mic.

Een voordeel van vrouw zijn, ik word nét wat minder snel gemept dan mannen ;-)
Het moeilijkste is het naar elkaar comminuceren. Ik draag liever elk feest en portofoon dan een micrfoon. Met portofoon geef je door met er aan de hand is. En de barpersoneel of portierder hoort direct wat er aan de hand is en kan direct ingrijpen. Als ik zelf naar iemand opzoek moet gaan die de boel rustig kan houden (op de avond zelf) zal dat een stukie moeilijker zijn. En dan maar hoopen dat het publiek er niet achter komt.

En over brand gesproken. Wat als je zegt, "er is brand, We moeten het pand ontruimen. Loop rustig naar buiten" uhmm, Zouden ze rustig blijven? hoe je ook tegen het publiek blijft, je probeert maar te hopen dat het rustig blijft. Hoe rustig je zelf dan ook bent. Het is en blijft moeilijk. Je hoeft dan ook maar iets fouts te zeggen, of je hebt geduw en getrek.

Zijn hier trouwens mensen in opgeleid om te helpen wat je moet doen bij ongeval/brand? Ik heb alleen mijn reanimatie diploma, En defibrillator diploma.

Kristian
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 11-7-2024
Berichten: 430
28-11-2007 10:04
Tja, opgeleid.. Ik ben BHV (bedrijfs hulpverlener) voor mijn werk. Stelt niet zo veel voor maar het belangrijkste wat ik daar geleerd hebt is dat je van te voren na moet denken over "wat te doen als". Als je van te voren weet wat er moet gebeuren als er brand of een andere calamiteit is ben je al heel veel verder. Op het moment zelf in alle chaos en paniek uitvogelen wat te doen is een ramp.
The return of the BoomBap

Terug naar forum Reageer (zonder quote)