Forum > Algemeen Forum

Hoe ver gaan jullie met promotie?

(62 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
MobileShowtechniekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-8-2007
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 25
30-8-2007 01:40
Als je promotie gaat maken, moet je sowieso altijd een soort van strategie hebben. Welke mensen wil je aantrekken, waar is er vraag naar, wat valt op. en natuurlijk de hoofdvraag, hoe kunnen ze jouw het snelste bereiken
zelf doen wij aan:

Website
Visitekaartjes
kenbaarheid aan personeel MST T-shirts op locatie
T-shirts met een product erop en Mobile Showtechniek aan de bovenkant, gewoon voor discojongens die het leuk vinden om een discoding achter op hun shirt te hebben.
pennen / aanstekers
Borden van een 0,5m hoog bij 1m breed met MST contact gegevens erop. dit doen we meestal bij openlucht truss constructies ophangen in overleg.

Verder gewoon reclame maken door een klus netjes te leveren en op een flexibele wijze met de klant omgaan. Je klant is immers je grootste visitekaartje.
Because Light Matters
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
31-8-2007 09:50
Als je nu nog steeds denkt dat je geen website nodig hebt snap je de huidige economie niet... tuurlijk, je oudere klanten weten je nog steeds te vinden, en het netwerk van die klanten ook misschien. Maar als je zelf nieuwe klanten wilt trekken heb je gewoon een website nodig. En dan niet met zo'n standaard verhaaltje, maar gewoon met duidelijke informatie en goede foto's. En hij moet professioneel overkomen. Als je zo'n typische zelf in elkaar geknutselde website hebt verwacht de klant ook dat je een zelf in elkaar geknutseld discootje hebt...

luc2366 schreef:

iemand die persoonlijk geen DJ kent en het toch waagt om via een website een DJ te boeken...
Zo klein is die groep niet hoor, wij doen zo'n 250 boekingen op jaarbasis waarvan minimaal 90% via onze website komt. En dan ben ik nog niet zo'n hele grote speler, er zijn concullega's die 700 shows verzorgen op dezelfde manier.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
StompinneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 10-12-2009
Berichten: 78
8-9-2007 18:28
Er valt mij iets op in deze thread.
Ik verklaar mij nader:
De "klant" zijn gedrag blijkt bij uit een te lopen naargelang de hierin vermelde drive-in, wat natuurlijk niet kan.
De één krijgt tot 90% boekingen via het internet, terwijl bij de ander dit minimaal blijkt te zijn.
Conclusie: de één heeft stukken meer site-bezoekers dan de andere???? De één heeft een betere "search-engine-optimation"?
Het woord banaan begint met een "b" en soms met een "s"
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
9-9-2007 14:55
Of de één heeft een fatsoenlijke website en de ander niet. Als ik een knullige website van een drive-in show zie heb ik het 'kruisje' zo gevonden.
Verhuur & verkoop van special effects
Luc2366Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-6-2017
Berichten: 686
10-9-2007 13:17
of de ene is via internet wanhopig op zoek naar klanten en de andere heeft genoeg werk door mond-aan-mondreclame shut up :X

verder is "90% van de boekingen" heel relatief natuurlijk. Als je al 3 boekingen hebt en je krijgt er 2 meer binnen dmv je site happy :)

ik persoonlijk verzorg m'n bestaande klanten liever wat beter dan een discobarreke van 100€ meer te verhuren én ik draai nog altijd 2-3 dagen per week dus ook daar heb ik geen site voor nodig...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-9-2007 13:52
Zoals ik al zei, wij doen zo'n 250 boekingen per jaar, waarvan minimaal 90% via onze site binnenkomt. Dat heeft te maken met hoe de website er uit ziet, maar vooral met hoe je overkomt op klanten (dus hoe professioneel). En natuurlijk hoe goed de website te vinden is, want je kunt een hele mooie site hebben maar als er niemand op komt...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
10-9-2007 14:12
In mijn drive-in tijd kwamen er ook redelijk veel boekingen via Internet binnen. Geen 90%, gelukkig niet (ik zeg gelukkig aangezien we erg veel vaste klanten haden ;-). Maar van de NIEUWE klanten kwam toch wel ruim de helft bij ons binnen via de site.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
10-9-2007 21:53
bij mij is het ongeveer 50/50 site en mond op mond/visitekaartjes.
en zelfs enkele via de reclame op de bus ja écht.
Perfect EffectsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2005
Laatste: 15-2-2016
Berichten: 123
10-9-2007 22:15

djp schreef:

bij mij is het ongeveer 50/50 site en mond op mond/visitekaartjes.
en zelfs enkele via de reclame op de bus ja écht.
Adverteer jij dan met een advertentie op de bus of in de bus of hoe moet ik dat zien?
Heb je eventueel een foto van hoe dat er precies uitziet?
Verhuur & verkoop van special effects
DJ-XLStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2005
Laatste: 23-4-2014
Berichten: 148
11-9-2007 08:16
Volgens mij gewoon belettering op zijn bus waar hij zijn spul mee naar locatie rijdt..

Is volgens mij zoiets van: Heeee, die DJ was er dus vanavond aan het draaien. Die deed het eigenlijk best wel leuk, we zullen zijn tel. nummer/website eens even opschrijven. Misschien is dat wel iets leuks voor op ons feest. laugh :D
DJ-XL Drive-in Show | All Round DJ

Terug naar forum Reageer (zonder quote)