Forum > Geluid

Phonic

(105 reacties. Pagina 4 van 11)
Moderator(s): Dré
SstarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 25-10-2009
Berichten: 118
2-6-2003 23:22
Maarre Hoe zit t nou met dat opgenomen vermogen en wat is in godsnaam een crest factor ofzo iets
Ik had altijd de vuistregel dr kan nooit meer uit dan je dr in stop min je rendement of heb ik dat nou weer helemaal mis sad :( ?
Sommige mensen denken dat ze denken maar dat denken ze maar
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
3-6-2003 09:22

Victor Junior schreef:

sstar schreef:

ja die bedoel ik ja als je die sheet heb kun je m dan online zetten of even naar me mailen?

B.V.D Mark Tromp happy :)
Ik heb de specsheet ff gescand en online gezet, dit is het adres: www.xs4all.nl/~joostdk/specsheet.JPG
Misschien zijn er hier op het forum mensen die wat meer verstand hebben van de spec's en er eens naar willen kijken wat hun eerste indruk is van de spec's (de specs kunnen natuurlijk ook door phonic zijn verzonnen).
Het gaat mij vooral om de MAX 860 en de MAX 1500.
Waarom moeilijk doen als het zo makkelijk kan: www.phonic.com/amp-max.htm
Alle producten van phonic staan er op met al hun denkbare specs.. Ben trouwens zelf ook van plan zo´n amp. uit de max serie aan te schaffen, waarschijnlijk de max 2500. Hadden ze er bij f**db*ack nog niet één van retour gekregen in tegen stelling tot alle dap´s.
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 12-7-2024
Berichten: 13459
3-6-2003 10:33

Luc schreef:

Alle producten van phonic staan er op met al hun denkbare specs.. Ben trouwens zelf ook van plan zo´n amp. uit de max serie aan te schaffen, waarschijnlijk de max 2500. Hadden ze er bij f**db*ack nog niet één van retour gekregen in tegen stelling tot alle dap´s.
Bij Feedback zijn ze niet bepaald onpartijdig aangezien een "dochter" van Feedback de importeur is voor Phonic.

Wellicht iets om EVEN mee te nemen in de evaluatie van het Feedback advies...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LucStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 14-1-2013
Berichten: 385
3-6-2003 10:41
Bij Feedback zijn ze niet bepaald onpartijdig aangezien een "dochter" van Feedback de importeur is voor Phonic.

Wellicht iets om EVEN mee te nemen in de evaluatie van het Feedback advies...
Zo had ik die hele tent daar al wel een beetje ingeschat (in Apeldoorn dan). Kom er de laatste tijd regelmatig, ook voor de keyboardelarij, maar het is alleen maar de hemel in prijzen wat ze daar hebben staan. Geen slecht woord heb ik daar nog gehoord, maarja, dat is nou eenmaal verkopen he...

Groetjes, luc
In het verleden behaalde posts bieden geen garantie voor de toekomst...
VinçonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2003
Laatste: 6-3-2004
Berichten: 40
8-7-2003 16:04
Als F..ba.k een dochter heeft die Phonic importeerd / verkoopt dan zal de garantie wel goed zijn, .... dacht ik zo wink ;) . Lekker dicht bij het vuur de Max2500 kost nu 359 is dat Phony? of funny. shocked 8O 1500watt @8ohm bridge mode??
DJ Vinçon
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
8-7-2003 16:11
Ik heb hier een MAX1500 staan die ik toch wel heel verbazend vind presteren, mooi geluid clipt niet snel, kan lang presteren zonder dat ie warm wordt (mixer en cd-speler worden warmer....) en ik vind het geluid iig heel mooi zeker in verhouding tot mijn oude hifi versterker die er eerst op stond. Hij is ook mooi stil. In tegenstelling tot de mening van michael tegenover deze reeks versterkers razz :p ben ik er heel tevreden over.
Waar zit de cut op dit apparaat?
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
8-7-2003 18:36
mijn menig van phonic is als volgt: Als een phonic apparaat of iemnad met een phonic apparaat dichter dan 5 meter van mij komt kan ik hem niet meer garanderen dat hij nog levend van mij vandaan zal komen. razz :p razz :p

Ik moet dit merk niet omdat ze volgens mij (mijn mening dus) nog minder betrouwbaar zijn dan sommige dap en skypech ampjes en ik vind dat spul gewoonweg te duur voor wat je krijgt laat staan de vormgeving van die speakers en de inhoud ervan natuurlijk.

Ow ja victor junior. Heb je ook al eens andere amps in die prijsklasse uitgeprobeerd en zo ja welke dan?
Olé Olé heb nu ok AD!
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
8-7-2003 20:24
Ik heb geen andere amp's uit die prijsklasse aan de tand gevoeld, wel heb ik duurdere gehoord/gezien.
1maal draaide ik met een qsc amp (er stond op dat hij 1600watt leverde, gebrugd neem ik aan) hiermee heb ik een avond gedraaid, aan deze amp hingen 2 peavey speakers uit de hisys serie. Deze amp stond de gehele avond (zo'n 4uur) vol te draaien, zeg maar op het randje van de clip, af en toe heel licht oplichtende clip leds. deze amp werd wel behoorlijk warm niet extreem maar je voelde wel dat hij had staan werken zeg maar, met de geluidskwaliteit was overigens niets mis.
Dan gaan we verder met de andere amps waar ik "ervaring" mee heb, het gaat hierbij om de Dynacord s1200 en de dynacord s900 die op school staan er hangen dynacord speakers aan. Deze versterkers zijn ook zeker geen pisbakken, deze versterkers geven een lekker hard mooi onvervormd geluid en blijven lekker koel, 1 keer heb ik mkeegemaakt dat ze in de protect vlogen vanwege een erg hard signaal wat we erin stuurden (geen docenten enz aanwezig laugh :D) Maar hier konden de versterkers prima tegen (niet dat het goed is hoor).
Tja en dan hebben we nog mijn phonic, deze bevalt mij prima ik heb er (nu nog, worden binnenkort vervangen) 2 jb-systems ts-10 speakers aan hangen, dit zijn niet bepaald goede boxen 3piezo'sshocked 8O maar toch vind ik dat mijn versterker hier nog voor het doen van die boxen mooi geluid uithaald, ook worden/zijn ze niet opgeblazen ondanks het vermogen van mijn versterker.

MVG

Victor
Waar zit de cut op dit apparaat?
VinçonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2003
Laatste: 6-3-2004
Berichten: 40
8-7-2003 20:25
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 8-7-2003 22:53

Michael schreef:

mijn menig van phonic is als volgt: Als een phonic apparaat of iemnad met een phonic apparaat dichter dan 5 meter van mij komt kan ik hem niet meer garanderen dat hij nog levend van mij vandaan zal komen.

Dit is wel heftig Michael, doe even gewoon, dit is weinig cool. Die apparaten zijn best cool, natuurlijk zijn er betere, maar wat is je doel en hoeveel centjes heb je er voor over. Niet iedereen kan de duusrte kopen. Ook jou vraag over welke andere versterkers hij heeft gebruikt is niet echt VET en onbelangrijk. Hij is tevereden, dus happy met zijn spul, perfect. En elk voordeel heb zijn nadeel (Cruiff??) wink ;)
DJ Vinçon
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
8-7-2003 22:12
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 9-7-2003 00:29
Nee niet iedereen kan de duurste versterker kopen. Maar hij zegt toch zelf dat je minder versterker voor je geld terug krijgt dan bij dap of skytronic. Welke andere versterkers hij (victor junior) nog meer gebruikt heeft is WEL belangrijk. Als hij veel andere versterkers in dit prijssegment onder de tand had gevoeld, dan had hij over de versterkers kunnen zeggen of ze een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Alleen die laatste zin (Elk voordeel heb SIEN nadeel) begrijp ik niet helemaal sad :( (tenminste, niet in dit verband)
Door internet beperkt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)