Martin SCX 600
(31 reacties. Pagina 4 van 4)Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-3-2003 Laatste: 3-7-2024 Berichten: 2419 | 24-5-2010 23:50 |
Zo enorm onder de indruk was ik niet van de output van een SCX600 toen deze naast een Winner hing. Er komt licht uit ja, maar het is verre van een technisch hoogstandje. Sterker nog, de SCX600 wordt op de wat langere afstand genekt door de grotere openingshoek en komt de Winner als winner uit de bus. In de uiterste tilthoek van de spiegel van de SCX600 valt praktisch al het licht ernaast en spiegelbewegingen zijn trager dan die van een Winner (en als ik het me goed herinner zat er ook nogal een verschil in de hoekgroottes die de spiegel kon maken in het nadeel van de SCX). Feit blijft dat er maar weinig scans van een euro of 500 zijn die roterende gobo's en een aparte shutter hebben. Ik zeg ook niet dat een SCX600 zijn geld niet waard is, maar wanneer een aparte shutter en roterende gobo's geen must zijn zou ik gaan voor een Winner of Superwinner HID. Kosten bijna niks maar werken prima. Wil je toch die opties hebben, dan ben ik eerder geneigd te kijken naar Robe Clubscans. JB-Systems kennende zou je ook kwalitatief gezien ongewtijfeld een leuke scan hebben met die iRock, maar verwacht er niet teveel van qua restwaarde. Hetzelfde geldt voor de American DJ scan. Wanneer je dan toch geld wilt uitgeven, investeer dan in waardevaste apparatuur. Wat dat aangaat is de SCX600 weer wel een veilige keuze. Andere optie is tweedehans, dan is het leeuwendeel van de totale afschrijving al door de vorige eigenaar opgevangen. | |
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers | |
MarijnStandaard Lid Uit: België Sinds: 23-3-2005 Laatste: 4-9-2018 Berichten: 801 | 21-11-2014 15:22 |
Ik kan een setje kopen van 4 voor €600. Uit een vaste installatie en goed staat. Is dit een goede deal? Zou dienen voor losse verhuur met de Martin controller. | |