Forum > Geluid

Geluid in club

(70 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
3-11-2006 00:30
inderdaad, lach er maar mee.
ik krijg ook mijn instructies van de baas. en die heeft nu wat kopzorgen inderdaad.

het huren voor de opening is geen probleem, allemaal al geregeld.
toch zou de zaak zo snel mogelijk in orde moeten zijn.

mensen die nuttige informatie hieraan kunnen toevoegen.. jullie posts zijn welkom.

Grtz
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
3-11-2006 10:43

maaarten schreef:

hmm, 10k. Misschien een leuk RX setje kopen van EV. 4 topjes + 2 subs en versterking. En later wat uitbtreiden. Werkt erg goed. zeker icm met de daarvoor bedoelde versterkers en kaarten.
Misschien heb je er overheen gelezen. Maar dit is echt een leuke set voor jou doel. Mocht het allemaal te duur worden, heb ik nog een leuke set (uit een vaste installatie) te koop staan. Ziet er nog netjes uit en is van Master. Bestaande uit 2 subs en 8 tops. Prijs is in overleg. Maar ik weet zeker dat we daar uit gaan komen. Laat me maar wat weten als je geïnteresseert bent.

Gr. Maarten
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
3-11-2006 11:46
mail me!

doe je voorstel
set bestaande uit:
+ kostprijs

interesse is er zowieso!

Grtz
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
3-11-2006 12:34
https://img205.imageshack.us/img205/5936/snelleschets3bq2.th.png
dit is een plattegrond van de club,
rood voor de sub (dubbel 18" bandpass?)
blauw voor de 10" topjes.

wie kan zich vinden in dit voorstel?
dit zou dan kunnen worden uitversterkt met een gebrugde v3001+ voor de sub
en een v4001+ voor de topjes?

ik heb nog niet echt een idee welke luidsprekers, en welk vermogen enz..
hier kan iemand (ivo?) me hopelijk mee verderhelpen.

is da plaatsing wat goed?

monitors enz zijn voorhanden evenals geluid om de rest van de club beetje te bespelen.

Grtz
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
4-11-2006 16:04
Ik heb je gemaild.

Het mooie van deze set is dat je overal geluid kunt hebben dmv. de 8 topjes.
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
5-11-2006 19:43
na een algemene vergadering onder de eigenaar, de dj's en verantwoordelijke personen kwamen we tot een algemeen besluit. dit besluit werd ook grotendeels beïnvloed door onze hoofdsponser, die toch wel heel wat geld in het laatje breng, en (uiteraard) vereist dat alles piekfijn in orde komt.

de opening gaat door in januari 2007, hierdoor hebben we wat meer ademruimte en tijd om alles in orde te krijgen.

de kwestie van geluid is hoogstwaarschijnlijk al in orde.
het wordt (nog niet 100% zeker, maar toch waarschijnlijk) een 1" 10" 18" combinatie.
3-wegs aangestuurd en processed. 4 topjes (1" 10") (B&C + Rcf) die bevestigd worden rondom de centrale dansvloer, en een dubbel 18" bandpass subwoofer,(18sound?) stereo aangedreven. totaal heeft het setje een vermogen van 5 kW.

Grtzzz
Ruud_schepersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-11-2003
Laatste: 15-8-2013
Berichten: 297
6-11-2006 13:42
Even kijken als ik het goed begrijp:
In eerste instantie ga binnen 3 weken open met 2 zalen, en ben je nog op zoek naar een geluidsset?
Een week daarna ga je binnen 2 weken open met nog maar 1 zaal?
Paar dagen daarna heb je een geluidsset voor de opening gehuurd.
Nu word alles in 1 keer verschoven tot over 2 maanden, en dat word 1 week van te voren beslist?
Ik ga er toch vanuit dat er van alles voor de opening geregeld is aan marketing?
Mensen zijn op de hoogte gebracht dat er een openingsfeest is, en dan word het 2 maand uitgesteld?
Sorry hoor, maar het komt steeds minder geloofwaardig over, ook het budget.
Mocht ik er toch helemaal naast zitten dan is het eerste wat je nu moet gaan doen: Rond de tafel zitten met de hoofdsponsor, eigenaar en het budget bepalen, want de ene keer is het 10.000 daarna is het 20.000 en daarna is het in 1 keer nog maar 4500 euro.
Nu ook via de .eu te bereiken.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
6-11-2006 15:05
Ik lach me hier helemaal krom, zoals ik ook al eens heb aangegeven is het hele verhaal gewoon niet geloofwaardig, je hebt jezelf zo vaak tegen gesproken en er wordt zoveel geschoven, verandert en opnieuw bedacht dat het bijna overkomt alsof je in een groot dromenland verkeerd.

Kom nu eens met een geloofwaardig verhaal waarin wij forumlezers kunnen zien dat dit geheel toch wel serieus is bedoelt.
tevens met een stel feiten waaraan wij iets hebben om jou zo goed mogelijk te informeren en adviseren over hetgeen jij met je baas nodig zullen hebben.

Damm de installatie mogelijkheden zijn niet nogal breed en bijna oneindig, geheel afhankelijk van een aantal factoren.
Bedenk nu zelf welke factoren dit zijn en geef ons deze informatie.
Mocht je daar niet opkomen dan zou ik jouw baas dringend willen adviseren om iemand anders aan te stellen die zorgt dat de club netjes wordt voorzien van een passende geluidsinstallatie.

groeten Jorrit
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-11-2006 16:25

DJ_SCARAViLii schreef:

vesrchillende stijlen, meer gericht op club-muziek.
gaat van groove, club, over elektro, progressive house tot minimal.
geluidskwaliteit is natuurlijk van belang (voor zover dat financiëel haalbaar is) en wat volume mag er natuurlijk ook achter zitten!
Met die muziekstijlen zou ik het 10/1" topje maar alvast uit je hoofd zetten. Das best leuk, maar voor dit soort muziek..naaaahhh.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Maarten-squareStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-4-2005
Laatste: 23-12-2013
Berichten: 472
6-11-2006 16:40

DJ_SCARAViLii schreef:

https://img205.imageshack.us/img205/5936/snelleschets3bq2.th.png
dit is een plattegrond van de club,
rood voor de sub (dubbel 18" bandpass?)
blauw voor de 10" topjes.

wie kan zich vinden in dit voorstel?
dit zou dan kunnen worden uitversterkt met een gebrugde v3001+ voor de sub
en een v4001+ voor de topjes?

ik heb nog niet echt een idee welke luidsprekers, en welk vermogen enz..
hier kan iemand (ivo?) me hopelijk mee verderhelpen.

is da plaatsing wat goed?

monitors enz zijn voorhanden evenals geluid om de rest van de club beetje te bespelen.

Grtz
Je zegt dat er geluid voor handen is om de rest van de club te bespelen. Dit lijkt mij toch redelijk belangrijk. Want zoals het er nu uitziet heb je op de dansvloer onder de truss-cirkel wel goed geluid. Maar in het langwerpige stuk daarachter een stuk minder. Je zal in dat stuk vooral nog veel van de bass meekrijgen en dat doet de muziekbeleving niet ten goede. Ik denk dus dat je nog eens goed moet kijken wat voor topjes je in het achterste gedeelte neer gaat hangen. En verder ben ik het met Tom eens.
Maarten
Lezen, leren, lezen, leren, lezen, leren (en af en toe iets posten)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)