Forum > Geluid

Geluid in club

(70 reacties. Pagina 1 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
30-10-2006 12:37
hoi,

ik word weldra resident in een nieuwe club. en draag mijn steentje bij aan de opbouw.
de werken zijn volop aan de gang (lopen naar het einde toe), en de opening is voor binnen 3 weken gepland. er zal waarschijnlijk eerst geluid gehuurd worden voor enkele maanden.
hierna wordt er toch een vaste installatie gewenst!

hierover dit topic.
het wordt een club met 2 rooms (main & orange room) met een capaciteit ven resp. 450 en 250 personen. zalen zijn niet langwerpig, dus beetje vierkant-achtig.

het te besteden budget voor het geluid ligt om en bij de 10000 euro voor beide zalen. (pakweg 6500 (main) en 3500 (orange)) dit kan nog worden uitgebreid als de club goed draait.

kan er iemand zijn fantasie laten werken, en wat setjes bedenken om dit clubje te voorzien van goed geluid? (amps + luidsprekers).
zat zelf wat richting nexo (nabouw?) te denken..

Grtz
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
30-10-2006 12:45

DJ_SCARAViLii schreef:

er zal waarschijnlijk eerst geluid gehuurd worden voor enkele maanden.
hierna wordt er toch een vaste installatie gewenst!
Wie heeft dat krankzinnige idee geopperd?

Als je slim bent ga je met de importeur van een merk dat qua budget in de buurt zou kunnen komen rond de tafel of er mogelijkheden zijn tot "leasen" van de set waarbij hij na een half jaar of een jaar bijvoorbeeld het eigendom van de club wordt.

Vind het budget overigens vrij krap voor een fatsoenlijke set.
Light Image
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
30-10-2006 12:56
er zal zowieso eerst gehuurd worden, eigenaar beslist.
dat leasen lijkt me ook wel interessant.. hoe gaat dit dan in z'n werk (weet wel wat leasing is hoor, maar geen ervaring met geluid)
budget gaat zowieso nog omhoog. maar voorlopig moet dit voldoen (die 10K is een voorzichtige schatting, zal waarschijnlijk wel iets hoger liggen).
dus als de club goed draait, of er komen nog financieringsbronnen vrij, wordt dit budget zeker en vast verdubbeld.

daarmee ook eens kijken naar mogelijkheid tot uitbreiding..?
(stel nu vb: 2 subs + 4 tops voorlopig, na enkele maanden nog 2 subs + 2 tops) iets in die aard..
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
30-10-2006 17:42
aan de andere posts van jou te zien ben je niet erg creatief en ontbreekt elke fantasie.

Ik vind het een zinloos topic en met 10K koop je niet een fatsoenlijke geluidsset voor 2 zalen die elke week vollop moet draaien. 2 cdspelers en een mixer en 30% van je budget is weg!

Een beetje clubeigenaar zal ook niet met de gedachten zitten om de hulp te vragen van voornamelijk toch hobby jongens die graag een disco verzorgen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
30-10-2006 17:58
creativiteit en fantasie genoeg hoor. gewoon minder ervaring.
als je de post tegoei las gaat het enkel om luidsprekers en versterkers, niet om dj-booth materiaal. die 10 K worden zowieso nog opgetrokken.(je mag op z'n minst uitgaan van het dubbele) dus ga toch maar uit van 20K (denk wel dat je hiermee iets kan doen!)

tuurlijk heb ik tijd om setjes samen te stellen voor dat budget, maar ik verkies ervaringen van andere mensen boven mijn fantasie.

het was een simpel vraagje, en ik loop hier niet te zeiken, laat dit ook wederzijds zijn.

Grtz
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
30-10-2006 18:32
Beetje meer vertrouwen in je eigen fantasie mag ook wel. wink ;)

Maak eens een paar plattegrondjes(met afmetingen) / schetsjes / foto's van de ruimtes waar het moet gebeuren.

Verzin zelf ook één of meerdere plannen die jou zelf liggen en die volgens jou bruikbaar zijn.
Daarna kun je het hier posten en kunnen de mensen hier hun mening erover geven. Zo krijg je de kans je eigen fantasie te gebruiken én kun je het combineren met de ervaring van mensen hier. Bovendien heb jij, zeker op dit moment, een veel beter beeld van de ruimtes.
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
30-10-2006 21:57
dan moet hij nog opschieten wil hij alles rond hebben binnen 3 weken.

Loop even naar de verhuurder in de buurt en vraag wat hij heeft en adviseert, jullie moeten toch eerst huren zoals aangegeven.
Bevalt dit goed, zou je kunnen overwegen om een dergelijke set als dat jullie dan hebben gehuurd aan te schaffen.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
30-10-2006 22:57
Ohw, wacht...ik lees niet goed geloof ik. ashamed :$ Ik dacht even dat het ook om licht ging, dom. Het slimste is dan inderdaad om even een lokale firma die weet waar ze mee bezig zijn te laten komen
kijken en advies op maat te laten geven. (geluid is toch iets minder fantasie- en smaakkwestie dan licht)
Vaak weten die ook wel een leuk huurprijsje te maken als je later een set daar koopt.
DJ_SCARAViLiiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-4-2003
Laatste: 9-4-2015
Berichten: 276
1-11-2006 20:27
de oppervlakte is zo'n 250m2
er zal maar 1 room zijn (brandveiligheid laat een 2e niet toe.
de gemiddelde hoogte is zo'n 4m.
het budget is echter wél beperkt, maar men beschikt reeds over 4 dynacord 10" toppen, en 2 dynacord subs. weet zelf niet exact welk type, maar wel goed geluid.
de tops kunnen als fill-in gebruikt worden rondom.
denk nog best zo'n 4 12" toppen. en 4 subs ( zat zelf te denken aan 4x ls-500 nabouw (via iven?) deze subs zullen dan onder dansverhoog langs de dansvloer zelf terechtkomen.

lijkt dit jullie wat?

qua verlichting beschikken we reed over 2 movitec sl-250 en 4 martin 812's en wat colourchangers/spots/strobes/rook/...
hier komen nog 2 movitecs bij, dit moet voldoende zijn.

plannetje zal ik spoedig uploaden.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
1-11-2006 21:47
Had je hier nit zelf een idee opgeworpen? www.new-line.nl/forum/read/?m=388683#388683

Terug naar forum Reageer (zonder quote)