Forum > Geluid

Probleem met mackie srm 450

(52 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Dj TimCStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2005
Laatste: 10-3-2015
Berichten: 108
24-11-2007 12:46
Ja ok daar heb je ook gelijk in ... maarja niet iedereen rijd een RX8 wink ;)
bij een fiat panda is dat wat anders

Maarja back on topic
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 292
26-11-2007 18:38
Dre, even een persoonlijke vraag dan mbt dit onderwerp. Wat vind jij redelijk mbt uitval, en wat zou er onder garantie gerepareerd moeten worden? Een hoog driver die standaard kapot gaat bij Mackie SRM450 als die over de zeik is gejaagd, een DSP module bij LEM D400 terwijl deze normaal gebruikt worden en nog geen jaar geleden een upgrade hebben gehad, een uitgebrande voeding van een Mackie 18" sub etc etc. Waar ligt volgens jou de grens van wel of geen garantie, zeker als het een defect is wat vaker terugkomt?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
27-11-2007 09:52

Dj TimC schreef:

RCF klonk wel wat neutraler minder agressief op het hoog, maar gaat een stuk minder hard dan mackie.
Schel en agressief geluid wordt vaak verward met hard geluid... heb je gemeten welk systeem het meeste dB produceerde? (ik weet het antwoord al...)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
28-11-2007 09:40

MG schreef:

Dre, even een persoonlijke vraag dan mbt dit onderwerp. Wat vind jij redelijk mbt uitval, en wat zou er onder garantie gerepareerd moeten worden? Een hoog driver die standaard kapot gaat bij Mackie SRM450 als die over de zeik is gejaagd, een DSP module bij LEM D400 terwijl deze normaal gebruikt worden en nog geen jaar geleden een upgrade hebben gehad, een uitgebrande voeding van een Mackie 18" sub etc etc. Waar ligt volgens jou de grens van wel of geen garantie, zeker als het een defect is wat vaker terugkomt?
Hoogdriver: Als de fabrikant claimt een uitstekende limiter te hebben die de speaker volledig beschermt dan zou het onder de garantie moeten vallen. Wordt die claim niet gemaakt dan moet gekeken worden naar het oorzaak van het defect (en een doorgebrande spreekspoel zou dan niet onder de garantie vallen).

DSP module bij de LEM D-400. Dit is iets dat je als gebruiker niet kunt slopen en zou dus eigenlijk altijd binnen de garantie moeten vallen (tenzij de speaker echt oud is).

Uitgebrande voeding van een Mackie 18" sub: Als de oorzaak is 400V (wat wel eens gebeurt) en de fabrikant niet claimt het product hiertegen beveiligd te hebben dan zou het geen garantie hoeven zijn, anders eigenlijk wel (tenzij het product echt oud is).

Als ik bij dit soort dingen denk aan "echt oud" dan denk ik aan 5 jaar of meer. Maar helaas... IK bepaal niet wat wel of niet onder garantie valt, dat doet de fabrikant/importeur. Ik kan er bij de fabrikant/importeur alleen op aandringen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 292
28-11-2007 12:55

Dré schreef:

MG schreef:

Dre, even een persoonlijke vraag dan mbt dit onderwerp. Wat vind jij redelijk mbt uitval, en wat zou er onder garantie gerepareerd moeten worden? Een hoog driver die standaard kapot gaat bij Mackie SRM450 als die over de zeik is gejaagd, een DSP module bij LEM D400 terwijl deze normaal gebruikt worden en nog geen jaar geleden een upgrade hebben gehad, een uitgebrande voeding van een Mackie 18" sub etc etc. Waar ligt volgens jou de grens van wel of geen garantie, zeker als het een defect is wat vaker terugkomt?
Hoogdriver: Als de fabrikant claimt een uitstekende limiter te hebben die de speaker volledig beschermt dan zou het onder de garantie moeten vallen. Wordt die claim niet gemaakt dan moet gekeken worden naar het oorzaak van het defect (en een doorgebrande spreekspoel zou dan niet onder de garantie vallen).

DSP module bij de LEM D-400. Dit is iets dat je als gebruiker niet kunt slopen en zou dus eigenlijk altijd binnen de garantie moeten vallen (tenzij de speaker echt oud is).

Uitgebrande voeding van een Mackie 18" sub: Als de oorzaak is 400V (wat wel eens gebeurt) en de fabrikant niet claimt het product hiertegen beveiligd te hebben dan zou het geen garantie hoeven zijn, anders eigenlijk wel (tenzij het product echt oud is).

Als ik bij dit soort dingen denk aan "echt oud" dan denk ik aan 5 jaar of meer. Maar helaas... IK bepaal niet wat wel of niet onder garantie valt, dat doet de fabrikant/importeur. Ik kan er bij de fabrikant/importeur alleen op aandringen...


Dré, met jou kan ik praten! laugh :D sneaky :V wink ;)
DidierStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-8-2003
Laatste: 6-3-2015
Berichten: 159
14-12-2007 08:02
Ik ben al jaren een zeer tevreden gebruiker van MACKIE.

Toppen: SRM450 (made in italy)
Bassen: SRS1500

Van uitval heb ik gelukkig nog geen last gehad!

Ik heb een tijdje een EAW (FRz) set gehad, deze klonk uiteraard veel beter dan de Mackie.
De EAW-set was echter vele malen duurder, en dan heb ik de versterkers en processor er niet
eens bijgeteld. Overgrote deel van mijn klanten was zeer tevreden over Mackie en dus ook
niet bereid om meer te gaan betalen voor EAW.

Vandaar ook dat ik de EAW eruit heb gedaan en er nog een extra setje Mackie voor in de plaats
heb gezet.
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
13-1-2008 19:45
hehe sneaky :V alweer een jaartje geleden, voor de mensen die het nog willen weten, het was de driver die stuk was, was gerepareerd (150 euries voor betaald) na een paar weken met carnaval vondt iemand het nodig om de volume knop van deze bewuste mackie voluit te zetten, gevolg kapotte driver en kapotte woofer angry . Is nog steeds niet hersteld, aangezien ik er mijn buik van vol had, maar zal deze volgende week toch moeten repareren aangezien het binnenkort weer caranval is en ik deze nodig heb, voor in een kroeg. Al de rest (4 toppen en 4 hybrides, made by iven) staat op een wagen voor de stoet. Ik heb wel de volumeknoppen reeds verwijderd! wink ;)
love my sharpy moving-heads!!
TomsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2007
Laatste: 13-4-2008
Berichten: 3
1-2-2008 09:50
Bij wie heb je ze binnengedaan als ik vragen mag.

Bij het geauthoriseerd service center ?
DjbidjiStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-1-2003
Laatste: 20-6-2019
Berichten: 256
1-2-2008 14:16
heb de onderdelen besteld bij echo service center, en deze dan zelf gerepareerd. Je moet wel een heel lange kruisschroevedraaier hebben om de kasten open te doen, maar eenmaal dit gedaan is het simpel om de drivers te vervangen!

Heb nog twee nieuwe srm 450 bijgekocht, had eerst de qsc hpr 122i op het oog, maar deze vielen me zwaar tegen. (bijna geen laag, tegenover de mackie's)
love my sharpy moving-heads!!
TomsonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-9-2007
Laatste: 13-4-2008
Berichten: 3
1-2-2008 15:20
Je kan nu ook losse diaphragma's voor de 450 kopen bij hen. Dit is hetgeen wat eigenlijk in de driver inzit. Is een pak goedkoper, en ideaal voor als het enkel de tweeter zelf is die stuk is, en niet de magneet die een slag gehad heeft.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)