Forum > Newbie Forum

2 mixers bij een band?

(38 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
19-8-2006 15:22

René Eppink schreef:

Omdat het mooi handig is als je je grote lompe boxen gelijk uit de vrachtwagen op de plek kan zetten. Je hebt ze namelijk maar 1 keer in de handen dus het is sneller en bovendien heb je ze op andere plekken ook niet meer in de weg staan.

Of begrijp ik je verkeerd?
Sorry deze reactie's had ik niet bedoeld.
Het is en blijft altijd een mierennest op en rond een stage en over het algemeen gaat de samenwerking tussen alle losse onderdelen van een show best goed. Onderling overleg en niet de spullen van iemand anders verplaatsen enz. Het is ook vaak niet de geluidstech die de monitoren neerzet(op de rand van het podium) maar de stagehands die de opdracht krijgen om ze daar neer te ploffen.

Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om ruzie te maken met mijn vriendjes van het geluid. Het is alleen best frustrerend als je elke keer dat de Genie verplaatst moet worden, er weer een monitor voor staat. Hoeveel moeite is het om die dingen anderhalve meter verder van de rand te zetten en wanneer je ze aansluit op z'n plek te zetten(dit alleen als er nog een Genie op het podium aan het werk is).

Hey we moeten er met z'n allen een leuk dagje van maken, of niet?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
19-8-2006 16:22
Ik denk dat die stagehands daar gewoon niet over nadenken op zo'n moment, en vanuit het opzicht van "even snel die dingen vast op z'n plek zetten" snap ik het echt wel. Ik hang vaak ook eerst alle trussen vol voordat ik met kabels aan de gang ga (tactische uitzonderingen daar gelaten, bovendien werk ik heus niet wekelijks met truss). Vraag ze gewoon om die dingen even iets aan de kant te schuiven zodat jij je werk af kunt maken en ik denk dat weinig er echt een probleem van zullen maken.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
19-8-2006 16:29

big bang schreef:

Vraag ze gewoon om die dingen even iets aan de kant te schuiven zodat jij je werk af kunt maken en ik denk dat weinig er echt een probleem van zullen maken.
Dat doe ik ook absoluut wel en het is nooit een probleem maar als je met je kop tussen de lampies zit, let je niet op wat er recht onder je gebeurt. Vaak als je weer 7 meter lager bent, dan zie je pas dat er een rij van die dingen in de weg staan.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
19-8-2006 16:46
Daarom is, waar mogelijk (in alle popzalen met vaste installatie altijd maar met tutti on the road is het een ander verhaal want als jij licht / geluid / podia / rigging in 1 kar hebt zitten is het moeilijker) het altijd de bedoeling dat het licht klaar is voor het geluid. Bijvoorbeeld bij mij in de Tagrijn is het geluid er om half vier, en de lichtmensen zijn dan om ongeveer vier uur klaar (met kloten in het grid) en gaan dan programmeren. Dat is meestal dan net tegen de tijd dat het geluid uitgeluld / uitgekoffied / rideruitgelezen enz. enz. enz. is.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
19-8-2006 18:10

Douwe schreef:

René Eppink schreef:

Omdat het mooi handig is als je je grote lompe boxen gelijk uit de vrachtwagen op de plek kan zetten. Je hebt ze namelijk maar 1 keer in de handen dus het is sneller en bovendien heb je ze op andere plekken ook niet meer in de weg staan.

Of begrijp ik je verkeerd?
Sorry deze reactie's had ik niet bedoeld.
Volgens mij vat je het verkeerd op? Ik bedoelde het vriendelijk hoor. wink ;)
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
19-8-2006 18:22
Ik voelde me niet aangevallen of zo.

Licht en geluid is familie en we hebben elkaar nodig voor een geslaagde show.

Ja toch, niet dan?
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
20-8-2006 12:50

Douwe schreef:

Ik voelde me niet aangevallen of zo.

Licht en geluid is familie en we hebben elkaar nodig voor een geslaagde show.

Ja toch, niet dan?
Ach... Ik heb wel eens een feestje bij TL licht gehad. Maar ik heb nog nooit een feestje in stilte gehad. laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
20-8-2006 21:09

Dré] schreef:

Ach... Ik heb wel eens een feestje bij TL licht gehad. Maar ik heb nog nooit een feestje in stilte gehad. laugh :D
Ga dan eens naar de stille disco op de Parade. BIG FUN
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
20-8-2006 21:21
Begint hier haast een b*tchfight-gehalte te krijgen...miauw!! laugh :D wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)