Forum > Geluid

Fout lezen CD (pioneer cdj 100s)

(37 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
30-9-2009 23:30

CySt schreef:

Thnx voor de reactie Dré, maar het probleem zit dus niet in het lezen van de CD, maar in het spinnen van de CD. Hij start dus niet met spinnen, tenzij je hem "helpt".
Als de speler (CDJ-100) geen focuspunt kan vinden zal hij de spindle niet opstarten. Redenen voor het niet kunnen vinden van het focuspunt zijn reeds gegeven (in m'n eerdere bijdrage).

Het "helpen" dat je aangeeft kan puur toeval zijn. Als je het keer op keer kunt reproduceren zit er mogelijk iets los in de speler. ECHTER zal in dat geval de speler er ook regelmatig mee moeten kappen tijdens het afspelen als je hem op diezelfde manier helpt. Is dat ook zo?

Soms maken we de meest kunstige "dusjes". Kan zo maar zijn dat jouw "dus" behoort tot zo'n pareltje; vergelijkbaar met "m'n auto startte toen ik m'n keel schraapte, daarom schraap ik nu altijd m'n keel vóór ik de auto start (en het helpt, hij start nu altijd)...
Het kan overigens wel zijn dat ik me de error code niet helemaal goed meer herinner. shut up :X.
Da's niehandignie.

Observering: Héél vaak (zeg maar gerust vrijwel altijd) zie je bij mensen die een probleem melden met een speler NIET vermeld worden of het met CD-R discs is of met reguliere CD's. Vreemd, héél vreemd. Het kan namelijk een ongelofelijk belangrijk onderdeel zijn van een correcte diagnose.

Dus: CD-R of ook reguliere CD's?

Indien alleen CD-R: Overweeg de mogelijkheid dat een los contactje o.i.d. afhankelijk zou kunnen zijn van het feit of de speler een CD-R of reguliere CD te eten heeft gekregen. De kans daarop benadert 0 tot op 1000 decimalen achter de komma ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyStStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-6-2004
Laatste: 23-2-2010
Berichten: 93
30-9-2009 23:46

Dré schreef:

Als de speler (CDJ-100) geen focuspunt kan vinden zal hij de spindle niet opstarten. Redenen voor het niet kunnen vinden van het focuspunt zijn reeds gegeven (in m'n eerdere bijdrage).
Dat wist ik niet, dat zou dan inderdaad met één 1 van de eerder door jou genoemde oorzaken te maken kunnen hebben.

Dré schreef:

ECHTER zal in dat geval de speler er ook regelmatig mee moeten kappen tijdens het afspelen als je hem op diezelfde manier helpt. Is dat ook zo?
Nee, als de speler eenmaal loopt dan zijn er geen problemen.

Dré schreef:

Dus: CD-R of ook reguliere CD's?
De problemen doen zich voor bij zowel CD-R's, als bij brandschone originele CD's.

Ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen het lensje schoon te maken met een schone doek en wat alcohol. Dan zou inderdaad je opmerking van de focus point hier van toepassing kunnen zijn.

Bedankt voor je uitgebreide toelichting! happy :).
I will not comply.
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
27-9-2012 13:46

CySt schreef:

Ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen het lensje schoon te maken met een schone doek en wat alcohol.
Je weet dat je daar absoluut geen gewone 97%-apotheek-alcohol voor mag gebruiken, maar echte pure ethanol bij de apotheek moet lospeuteren? (ligt geheid niet zo in t schap)
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 390
27-9-2012 15:04
Ik heb exact het zelfde probleem met een cdj 100. Start niet op. Als je hem even helpt, geen enkel probleem meer. Gaat op bij gloednieuwe cd's/cd-r's maar ook afgedraaide cd's waarvan je je verbaast dat de andere cdj 100's het wel doen. In elk geval is het zo dat als de boel eenmaal draait er helemaal niks meer aan de hand is.

Ik heb alleen nog niet de tijd en zin gehad om eens goed te kijken wat de oplossing kan zijn.

Klunz.
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
27-9-2012 15:35

klunz schreef:

Ik heb exact het zelfde probleem met een cdj 100. Start niet op. Als je hem even helpt, geen enkel probleem meer.
Helpt?

Masseren? Tegen hem praten? Mee uit eten nemen?

Wat bedoel je precies met helpen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KlunzVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 390
27-9-2012 16:04
cd zetje geven. even schudden doet soms ook de trick. Zo gauw dat ding draait, is er niks meer aan de hand en werkt hij perfect. Vaak zelfs meerdere cd's achter elkaar. (het lijkt net of dat het motortje een zwaar aanloop moment heeft en eerst warm moet lopen voordat hij soepel is) Maar nogmaals, ik heb er nog niet serieus na gekeken.

Klunz
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 9474
27-9-2012 16:51
ik denk eerder een aanwezigheids censor die vuil is of los contact heeft.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 6-7-2024
Berichten: 13459
28-9-2012 09:09
Een andere mogelijkheid is dat de spindle motor aan z'n eind is. Je zou dat kunnen testen door de motor even om te wisselen met een goed werkende speler.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)