Forum > Geluid

uitwisselbaarheid elementen en naalden van ortofon concorde

(66 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-10-2004 14:16

Patrick van Vugt schreef:

Maar ligt die onstabilietijd (of hoe je het ook schrijft) van de concorde nightlub E aan het element (dus de vorm) of aan de naald?
Alle concorde-elementen hebben dezelfde vorm... enkel het kleur is verschillend! De instabiliteit ligt in de naald dus en geloof me, 't is een ramp om ermee te gaan mixen... moest je je PU vooral gebruiken om te digitaliseren zou ik niet twijfelen, dan is hij zeker aan te raden.

Patrick van Vugt schreef:

p.s. iemand nog andere idëen?
Ga je voor combinatie kwaliteit/stabiliteit/slijtage, dan de DJ. Ga je enkel voor uitzicht, dan de PRO. Als tussenoplossing: starten met PRO en dan bij je eerste naaldwissel een DJ-naald erop.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-10-2004 14:17
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 24-10-2004 14:22

Patrick van Vugt schreef:

Liefst de concorde vorm (de banaan wink ;) ), de concorde nightclub E is te onstabiel, is het ook een mogelijkheid om gewoon de concorde s te nemen (die zilveren), en de naaldruk op 3 te houden, en dan later er gewoon concorde E naalden in te zetten?
Maar ligt die onstabilietijd (of hoe je het ook schrijft) van de concorde nightlub E aan het element (dus de vorm) of aan de naald?
p.s. iemand nog andere idëen?
Concorde E is naar mijn mening mits gemonteerd op een goede toonarm (licht en vrij van speling) net zo stabiel als een pro bij normaal gebruik. Ik heb tenminste nooit last gehad van een instabiele naald.

Het is een kwestie van een aantal factoren. Ten eerste is het van essentieel belang dat je de zooi netjes af stelt. Ten tweede is het van belang dat je een draaitafel hebt die beschikt over een lichte toonarm (PDT, SL, OEM) die spelingsvrij is.
En als laatste heb je een gebruiker nodig met een licht handje die niet gewend is om te raggen maar netjes en rustig te werk gaat.

De reden dat de Nightclub onstabieler is komt door de ophanging/cantilever van de naald, deze is veel dunner en slapper dan bij een concorde pro wat er in resulteerd dat een naald minder kan hebben.

Als je gewoon lekker thuis draaid zul je geen last hebben van instabiliteit bij de nightclub mits je de zooi goed af stelt en jezelf een goede techniek aan leert (dat betekent dus NIET RAGGEN)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-10-2004 14:21

Reind schreef:

Als je gewoon lekker thuis draaid zul je geen last hebben van instabiliteit bij de nightclub mits je de zooi goed af stelt en jezelf een goede techniek aan leert (dat betekent dus NIET RAGGEN)
Niet raggen, platen die niet gebogen zijn, platen die diep genoeg geperst zijn, ..., ...
Nee, voor mij hoeft het niet meer die nightclubs hoor!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-10-2004 14:23
Dat is een kwestie van b*gger matriaal in dat geval en niet te wijten aan het element/naald.

De enige reden dat een concorde wel lekker door die plaat heen jast is de 2 gram tracking force aan verschil en zijn veel stuggere ophanging. 2 gram verschil is heeeeeeeeeeeeel veel op zo'n klein diamant puntje.

Gouden tussenweg in dit verhaal is de DJ E. Stuggger in de ophanging als de nightclub en trackt lichter als de concorde pro.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
24-10-2004 14:33
In een discotheek in croätie hadden ze wel 1 sl staan met een concorde nightclub E er op, er sond een gigantische monitor een heleboel herrie te produceren (echt heel veel).
Die naald gaf geen kik, ik ben daar zeker wel 5 avonden geweest maar heb het nooit horen overslaan (en dat hoor ik toch echt wel).
Het geluid klonk zo mooi, dat ik helemaal gecarmeerd was/ben van die naald.
Nu ik dit allemaal zo lees begin ik te tweifelen, het is meest voor thuis gebruik en echt er mee ragen of harde hand doe ik niet, heb hier nu een oud hi-fi bakkie staan met de torque van een niks, dus ik ben het al gewend om rustig aan te doen wink ;) .
Wel zal de tafel een aantal keer mee gaan met de drive-in, en gezien de onstabiliteid en kwetsbaarheid van deze naald...

Ik zit nu te tweifelen tussen deze:
Ortofon Concorde DJ E
Ortofon Concorde Broadcast E (volledig onbekend bij mij..)
Of een concorde pro kopen en er een dj E naald in zetten (gewoon voor het zicht)...

Wat raden jullie mij aan?
*Quukske*
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
24-10-2004 14:38

Reind schreef:

Dat is een kwestie van b*gger matriaal in dat geval en niet te wijten aan het element/naald.
Tuurlijk! Maar hoeveel promo's, whitelabels en pre-releases worden er de dag van vandaag nog goed geperst? sad :(
Daarom ben ik na 1 setje afgestapt en teruggekeerd naar de DJ's (soms E, soms S, hangt af van wat er op voorraad is). Met de huidige stand van k*tpressings moet je er toch ook rekening mee houden hé.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
24-10-2004 15:29

Didier_S schreef:

De instabiliteit ligt in de naald dus en geloof me, 't is een ramp om ermee te gaan mixen...

Reind] Concorde E is naar mijn mening mits gemonteerd op een goede toonarm (licht en vrij van speling) net zo stabiel als een pro bij normaal gebruik. Ik heb tenminste nooit last gehad van een instabiele naald.

Ik heb ook een tijd met de Nightclub-E gedraaid en heb er geen problemen mee gehad, vond het best wel fijne naaldjes. Ze sloegen bij mij heel weinig over ondanks dat er maar 3 gram op stond (ook met scratchen en cue-en). Het is absoluut geen ramp om er mee te mixen hoor wink ;) . Ik denk ook dat je dan je toonarm/lagers de schuld moet geven...
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
24-10-2004 16:14

Frisbee schreef:

Didier_S schreef:

De instabiliteit ligt in de naald dus en geloof me, 't is een ramp om ermee te gaan mixen...

Reind] Concorde E is naar mijn mening mits gemonteerd op een goede toonarm (licht en vrij van speling) net zo stabiel als een pro bij normaal gebruik. Ik heb tenminste nooit last gehad van een instabiele naald.

Ik heb ook een tijd met de Nightclub-E gedraaid en heb er geen problemen mee gehad, vond het best wel fijne naaldjes. Ze sloegen bij mij heel weinig over ondanks dat er maar 3 gram op stond (ook met scratchen en cue-en). Het is absoluut geen ramp om er mee te mixen hoor wink ;) . Ik denk ook dat je dan je toonarm/lagers de schuld moet geven...
Na, anyway ik denk dat ik dan toch maar voor de dj E ga (staat ook wel mooi bij die blauwe leds op de synQ wink ;) ).
Mischien als de naald verrot is, dat ik er dan gewoon een keer een nightclub naaldje in zet om even uit te testen hoe dat voelt, maar nu durf ik het toch nog niet aan.
100 euro is voor mij toch nog steeds een redelijk groot bedrag.
Heeft er iemand trouwens ervaring met die stanton trackmaster e.d.?
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-10-2004 18:30

Patrick van Vugt schreef:

Heeft er iemand trouwens ervaring met die stanton trackmaster e.d.?
Yups, slecht afgeschermd (pak maar is een trackmaster vast en hoor hoe ie begint te brommen) en niets beter klinkend als een DJ element van ortofon. Je betaald er alleen wel het dubbele voor wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
24-10-2004 18:56

Reind schreef:

Patrick van Vugt schreef:

Heeft er iemand trouwens ervaring met die stanton trackmaster e.d.?
Yups, slecht afgeschermd (pak maar is een trackmaster vast en hoor hoe ie begint te brommen) en niets beter klinkend als een DJ element van ortofon. Je betaald er alleen wel het dubbele voor wink ;)
Ok happy :) , dan word het de dj E (over een tijdje...)
Is een simpele backspin mogelijk of niet?
*Quukske*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)