Forum > PC related Forum

Traktor

(44 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
26-9-2011 09:47

stieno schreef:

Het jogwheel uitvalprobleem lijkt verholpen met een powerd usb hubje.

Nieuw probleem
En verdwijnt dat probleem weer als je de nieuw toegevoegde powered USB hub weer weghaalt?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
26-9-2011 11:13
Ja.

Mijn laptop heeft 3 usb poorten. Als ik 2 poorten pak die naast elkaar zitten, dan knipperen de displays van de cdj's en werkt er niets naar behoren. Neem ik 2 poorten links en rechts, dan werkt alles, maar heb ik het jogprobleem (bij intensief joggebruik). Met elke usbpoort en de powerd hub werkt alles naar behoren, maar heb ik last van tikken in de muziek. Het verhogen van de buffer heeft gezorgd dat dat tikken verdwijnt, maar nu heb ik eens in de 4 a 5 nummers dat er inneens een seconde lang de muziek stopt. Het verder verhogen van de buffer haalt niets uit.

Kortom... ik voel me niet prettig bij deze setup (alles nieuw gekocht en alleen voor dit doel gebruikt!) zit te denken over het aanschaffen van een mac mini. Vandaar mijn vraag, zijn er mensen die naar volle tevredenheid werken met traktor en windows? Want ik ben gewoon gewend om met windows te werken, heb nooit met apple gewerkt, en zou het prettig vinden om een stabiele win - traktor combi te draaien.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
26-9-2011 11:48

stieno schreef:

Ja.
In dat geval zou ik kijken of een ander powered USB hubje oplossing biedt. Wellicht ken je iemand waar je even eentje kan lenen.
Mijn laptop heeft 3 usb poorten. Als ik 2 poorten pak die naast elkaar zitten, dan knipperen de displays van de cdj's en werkt er niets naar behoren.
Het lijkt er haast op alsof de CDJ-400's fiks wat stroom nodig hebben van de PC (kun je zelf controleren binnen Windows). Best vreemd aangezien ze gewoon een netvoeding hebben. Controleer dat even en laat even weten hoeveel mA ze nemen.

Wat veel mensen wel eens over het hoofd zien is dat het ompluggen van een USB apparaat naar een andere poort betekent dat er een NIEUW apparaat wordt toegevoegd. Ondertussen blijft het oude (niet aangesloten) apparaat OOK bestaan (en dan begint de ellende; vooral als de toewijzing van bronnen uniek moet zijn)... Kies dus op voorhand de poorten zorgvuldig en verander dat ook niet meer.

Zou zo maar kunnen dat het bij jou precies hier fout is gegaan (velen; ook ik, beginnen in standje "even kijken" en komen pas daarna in standje "nu maar eens goed doen" te staan).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
26-9-2011 13:58
Zo ook ik. Want ik heb allerlei configuraties gehad. Windows is hier zelf ook niet al te intelligent in. Het irritante vind ik dat je er proefsgewijs achter moet komen of je apparatuur goed werkt. Ik doe liever een soort van benchmark test. Deze is via traktor meegeleverd en ik zal daar eens mee gaan stoeien. Ik gok er zo maar op dat uit die test niet blijkt dat er problemen zijn. Het systeem is echt wel vlot genoeg voor real time audio. Er zal wel weer een achtergrondproces ellendig doen.

Jammer dat er niet gewoon een uitgeklede geen gezeik modus is in windows. Alle app. en prog's standaard uitgeschakeld, en dat je vanuit daar kunt gaan opbouwen. Nu ben je eindeloos aan t rommelen met virusscanners , automatisch onderhoud en updates die een systeem kunnen bezetten als jij dat niet wilt.

i'll keep u posted.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
26-9-2011 16:57
als je je windows wilt uitkleden, is diteen interessant verhaal, zo draai ik ook Taktor probleemloos, op een 1,6gHz, single core, atom boardje met 1GB geheugen ;-) Ik heb zelfs een gebruiker aangemaakt zonder explorer, dan draait Traktor dus als soort van explorer
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
27-9-2011 09:16

stieno schreef:

Jammer dat er niet gewoon een uitgeklede geen gezeik modus is in windows. Alle app. en prog's standaard uitgeschakeld, en dat je vanuit daar kunt gaan opbouwen.
Je kunt probleemloos Windows tweaken naar je eigen wensen. Uiteraard moet je je er dan wel stevig in verdiepen (net zoals bij... uhm... Linux en zo).

Ook kun je je afvragen of, als het stuk software in kwestie XP ondersteunt, het echt nodig is om de meest recente Windows smaak op de PC in kwestie te zetten. XP laat volgens mij meer toe in het plug&play verhaal dan Windows 7 (nieuwere versies willen je verder en verder afschermen van dat soort dingen).
Nu ben je eindeloos aan t rommelen met virusscanners
Virusscanners??? Op een dedicated systeem?
automatisch onderhoud en updates
Kun je gewoon uit zetten als je dat wilt (of het schema wijzigen).

Er is genoeg te vinden over het tweaken van Windows.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
27-9-2011 11:32
Ik wilde slechts illustreren wat er standaard allemaal AAN staat op een nieuwe windows laptop.
Hoe en dat het allemaal uitgezet kan worden snap ik ook wel.
Windows 7 heeft wel mijn voorkeur wegens o.a. de snelle zoekfunctie t.o.v. xp.

Ik maak overigens nu gebruik van pioneers asio driver. Zijn er (betere) alternatieven?
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
27-9-2011 14:15

stieno schreef:

Windows 7 heeft wel mijn voorkeur wegens o.a. de snelle zoekfunctie t.o.v. xp.
Je bedoelt dat je het fijn vindt dat je PC continu op de achtergrond staat te indexeren, in plaats van een zoektocht op het moment dat JIJ het wilt uitvoert?
Light Image
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
27-9-2011 14:24

JeroenVDV schreef:

Je bedoelt dat je het fijn vindt dat je PC continu op de achtergrond staat te indexeren, in plaats van een zoektocht op het moment dat JIJ het wilt uitvoert?
Wordt erg offtopic zo, maar JA dat vindt ik fijn. Ik heb een flinke computer, die ik 90% van de tijd niet volledig gebruik. Als ik niet alle resources gebruik mag Windows dat wel doen om te zorgen dat ik op andere momenten wel heel snel geholpen wordt. Computers worden sneller en dus mogen besturingssystemen van mij ook wel in de tijd meer resources gebruiken als ik daar beter van wordt.
Maar dat is MIJN mening...
StienoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2008
Laatste: 31-8-2020
Berichten: 214
27-9-2011 14:52
Mee eens, als dat er in resulteert dat die zoektocht op het moment dat ik dat nodig heb 1 sec duurt helemaal. Zoeken in xp legt heel het systeem lam. Waardeloos.
Ik repareer licht- en geluidsapparatuur op no cure no pay basis!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)