Forum > Off-Zone

LED Controllers

(50 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
12-1-2006 12:41
Zo, mooi geworden hoor :D
Zie ik het nou goed en zijn de gesneden delen nou niet zwart?

Verder ziet het er erg strak uit allemaal, komt de handel in een stolp kistje?
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
KoenvcStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 21-4-2007
Berichten: 13
13-1-2006 11:13
Waarom leg je de controllers niet gewoon netjes in de truss naast de bijbehorende tubes? Zo spaar je weer wat lijntjes uit naar je truss... enkel dmx naar daar dus.

Desalniettemin: mooi project!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
13-1-2006 11:49

koenvc schreef:

Waarom leg je de controllers niet gewoon netjes in de truss naast de bijbehorende tubes? Zo spaar je weer wat lijntjes uit naar je truss... enkel dmx naar daar dus.

Desalniettemin: mooi project!
Controllers zijn alles behalve stevig te noemen. Kwetsbare plastic behuizinkjes, etcetera. Die wil je ECHT niet in je truss hebben liggen, dan kun je ze na een paar klussen weggooien. Het gedoe met netadapters nog niet meegerekend.

Komt bij dat je deze controllers op deze manier veilig kunt verhuren. Controller-flightcase en wat tubes in kist mee, en gaan met die banaan.
Light Image
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
15-1-2006 14:35
Ik ben ook opzoek naar een manier om 1 controller 19'' in te bouwen bij de rest van de lichtsturingen. Iemand mischien een (makkelijk) idee?
MB Audio systems
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
15-1-2006 14:52
Je zou het op de manier van cyberdance kunnen doen, maar dan heb 3he nodig voor 1 controllertje. Wat je ook zou lunnen doen in een 19" 1HE unit de knopjes en het schermpje monteren, en deze met draadjes/ flatcable verlengen naar het printje. Rotklus, veel werk, maar het kan wel ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
16-1-2006 19:11
Zo, mooi geworden hoor :D
Zie ik het nou goed en zijn de gesneden delen nou niet zwart?

Verder ziet het er erg strak uit allemaal, komt de handel in een stolp kistje?
Komt inderdaad in een binnenrackje, maar dan eentje die niet zo diep is als gewoonlijk, dan kan zon setje ook makkelijk op de truss liggen tussen de 2 hoofdbuizen. Gesneden delen zijn inderdaad niet zwart, komt omdat de platen al zwart zijn voor ze gesneden worden. Opzich geen ramp, alleen als je ventilatiesleuven oid zou gaan maken zie je 't.
Waarom leg je de controllers niet gewoon netjes in de truss naast de bijbehorende tubes? Zo spaar je weer wat lijntjes uit naar je truss... enkel dmx naar daar dus.
Zoals jeroen al zei zijn de controllers nogal plastiekerig en de knopjes ronduit ***. Komt dan nog eens bij dat bij ieder controllertje een externe adapter zit, dat maakt het helemaal een ramp in de truss natuurlijk sneaky :V
Ik ben ook opzoek naar een manier om 1 controller 19'' in te bouwen bij de rest van de lichtsturingen. Iemand mischien een (makkelijk) idee?
Makkelijk zal dat nooit worden, de print is ongeveer 11x11, dus dat past sowieso niet. Display erafhalen en in frontplaat schroeven is redelijk makkelijk (nouja makkelijk.. 16 pootjes lossolderen blijft ene kutklus, heb t zelf ook moeten doen bij 8 stuks sad :( ) te doen (is apart printje) maar dan zit je nog met de knoppen, die zet je niet zomaar vast zonder printplaat (in ieder geval die wat ik heb genomen niet). Daar zou je dan al paneelmontageknopjes voor moeten nemen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
17-1-2006 18:53
100 euro per stuk vind ik stevig aan de prijs, is dat een kale plaat of gecoat met die letters erop?

Of heb je dat ergens anders laten doen?
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
17-1-2006 19:04
Zijn standaard zwart gecoatte platen, dan worden eventuele gaten en inkepingen (dus ook letters etc) uitgesneden. Daarna worden eventueel bepaalde delen zoals letters opgevuld in bepaalde kleur.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
18-1-2006 10:07
Okee, is dus niet het standaard lasersnijden?

Heeft die firma een website, ben wel benieuwd naar de gebruikte technieken.
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
13-2-2006 23:28
Projectje heeft even stilgelegen, maar deze week is er nog ff geknutseld, het resultaat:
Paneeltjes met elkaar verbinden
Achterkant
En in binnenrackjes proppen
Binnenrackjes komen er nogal beroerd uit op de foto valt me op, in werkelijkheid zien ze er beter uit ashamed :$ Gok dat het komt door de nieuwe coating die nog een keer extra over de spetterlagen heen is gespoten.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)