Forum > Algemeen Forum

Drive-in show: wat is nog meer handig?

(79 reacties. Pagina 4 van 8)
Moderator(s): Dré
Nick BakkerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2005
Laatste: 20-3-2017
26-12-2005 08:50
wat ik altijd extra mee heb voor tijdens draaien,

-zaklamp
-extra cd speler
-(soms) eten (drinken hebben ze daar wel altijd razz :p )
-horloge
-telefoon
-aansteker
-contact spray
-setje gereedschap: soldeerbout, schroevendraaiers, tangen, tiew rips, tape, kabelbinders, hamer, pen en papier.

Dat kan ik me nu even bedenken
we smelten de kazen!
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
26-12-2005 10:11
Gereedschap is natuurlijk ook een goeie. Als ik het even onderverdeel in gereedschap dat meegaat op klus en gereedschap dat in de berging blijft:

Op klus: verschillende maten en soorten schroevedraaiers, multimeter, soldeerbout en soldeer, waterpomptang, kleine tang, schaar, Maglite

Niet mee: krimptang, Dymo labelapparaat, bankschroef, Stanley-mes, nog meer tangen en schroevedraaiers, krimpkous
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
26-12-2005 13:02
Als ik zo die lijstjes zie denk ik, wat neem ik dan weinig mee....

Ik denk dan ook dat je het "vermogen" moet hebben speciale onverwachte problemen snel op te kunnen lossen.

Bovendien houd ik thuis regelmatig onderhoud, dat is dus op locatie al één probleem minder. Het verbaasd mij dan ook dat er mensen een extra cd speler mee nemen (als backup) of contactspray.

Voor dat je het weet zijn er mensen die met een extra bus of vrachtwagen gaan rijden ..in case of ..

Maar goed, wat is dan handig?
-Lidmaatschap ANWB of andere service.

Tevens een toevoeging voor net printwerk:
-Laserprinter

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
26-12-2005 13:20
buiten alle normale zaken als verloopsnoertjes, stoppen, reserve batterijen en een paar lampjes, rol gaffa, verbandtrommeltje, sleppkabeljte, startkabeltjes, enz. en de mac,
is het belangrijkste dat ik altijd bij me heb mijn gereedschapskofferetje.

Niet dat er bij mij zoveel stuk gaat, maar een simpel dingetje als het vervangen van een zekering, heb je altijd wel een (kruiskop-)schroevendraaier voor nodig.
En op lokatie meet ik altijd even de stroomvoorziening door voordat ik er mijn stekkers in steek.

Maar als je in de loop van de jaren kijkt welk stuk gereedschap ik inmiddels heb gebruikt van wat er in het kissie zit, zal je verbaast staan.
Dat heeft vaak te maken met kleine aanpasssingen ter plaatse,
en bar en keukens die op tilt gaan omdat er wat stuk gaat.
Vaak ben ik dan een soort reddende engel met mijn bescheiden kennis van horeca apparaten......
Hele tappen heb ik weer op gang gekregen, ha ha

Dan zou je zeggen:
is mijn werk niet,
maar zelf vind ik een biertje ook af en toe wel lekker hoor,
en de dankbaarheid die men dan naar jouw toe heeft, is ook wel wat waard.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
26-12-2005 13:24

Tom schreef:

Da's inderdaad leuk om te kunnen. Met kapotte taps kan ik niks, maar voor veel klanten is fust verwisselen of de juiste druk instellen al te ingewikkeld en dat doe ik dan ook regelmatig op feesten: zie je drie mensen op hun knieën moeilijk kijken bij een fust en wat leidingen, dus bied ik mijn hulp aan en is het zo geregeld. Klanten zijn hier inderdaad altijd erg blij mee.
TomVIP Lid
26-12-2005 13:28
Ach dat heb je vaak op particuleiren feestjes bij mensen in een schuur,
hebben ze de hele troep compleet gehuurd,
maar het aanslutien hebben ze niet zo goed geluisterd, in het senl alles verzamelen.....

Hele schuimfonteinen heb ik zien oprijzen, ja weten ze veel, eerst opschroeven, en dan de handel naar beneden.....ha ha
YoghurtStandaard Lid
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
26-12-2005 13:33
1 x bewerkt. Laatst door Yoghurt op 26-12-2005 14:04

Tom schreef:

Ach dat heb je vaak op particuleiren feestjes bij mensen in een schuur,
hebben ze de hele troep compleet gehuurd,
maar het aanslutien hebben ze niet zo goed geluisterd, in het senl alles verzamelen.....

Hele schuimfonteinen heb ik zien oprijzen, ja weten ze veel, eerst opschroeven, en dan de handel naar beneden.....ha ha
Wat ik regelmatig meemaak is dat ze inderdaad de bierfusten bestellen, maar die dan op de dag van het feest naar binnenrollen ( ja rollen ). Om vervolgens hard neer te zetten.

3 keer raden wat voor bier daar uit komt.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
26-12-2005 13:47

Tom schreef:

Oh ja, dat zijn de besten! En dan maar afwachten wie zich in de spetterpartij wil begeven om de klem erop te schuiven, te draaien en dicht te klikken.
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
26-12-2005 13:50

Sylvia schreef:

Tom schreef:

Da's inderdaad leuk om te kunnen.
Dat is dan ook het eerder genoemde stukje "vermogen" om dingen snel op te lossen.

Dat stukje "vermogen" gaat dan ook verder dan DJ / verhuurwerk alleen.

Overigens zie ik hier ook mensen die reserve lampen meenemen. (Ik neem aan dat je voor de gig de oudere lampen vervangt?)
Als er tijdens een show wat uitvalt heb je veelal pech, en dus niets aan reserve lampen.
Ook hier geld dus regelmatig onderhoud, lampen met veel draaiuren vooraf vervangen (ook al werken ze nog prima)
Hiermee voorkom je dat een lamp die op zijn eind loopt tijdens een show de geest geeft.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
26-12-2005 13:56
lampjes die ik mee heb:
250watt 24 volt (klere dingen die het veel te snel begeven sad :( )
En één hmi lampje voor de scanners.
Die zullen het niet snel begeven (5000 branduur) maar het is wel lullig als je maar 3 scanners werkend hebt razz :p

Par 56 vervang ik bij een kleine show uit de barretjes die nog in de aanhanger hangen.

En Tijdens een optreden vervang ik eigelijk never nooit een lamp,
dat vind ik geen gezicht.
Lampen vervang je voor het begin van je optreden.
En aan het eind controleer je even of alles het nog doet.
En vervang je thuis wat er stuk was.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)