Forum > Licht

snelle laser vraag ??

(201 reacties. Pagina 4 van 21)
Moderator(s): Dré
LogicalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2005
Laatste: 18-6-2013
Berichten: 141
27-9-2005 12:12
tja, je zegt het allemaal mooi en je weet het allemaal goed, maar ondertussen geef je geen duidelijke antwoorden.

want uit welke fabriek komen deze lasers volgens jou dan wel?

hoe wil je er voor zorgen dat een diode van (op papier) 30mw, 40mw gaat produceren?

je zegt het allemaal mooi, maar intussen kom je niet met feiten. wanneer komt er trouwens een echte site? want nu ben je dus een van de velen die zijn handeltje via marktplaats e.d. aan probeert te smeren. en voor mijn part zijn er daar genoeg van.. en er is er nog niet 1 met een fatsoenlijke website. het is niet persoonlijk, puur zakelijk. als een 'bedrijf'geen degelijke website heeft en toch van alles aanbied op marktplaats e.d. is het voor mij maar een vaag handeltje..
'let there be light'
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-9-2005 12:43

Logical schreef:

hoe wil je er voor zorgen dat een diode van (op papier) 30mw, 40mw gaat produceren?
Denk hierbij ook aan de slimme verkooptruc, is er gemeten voor of na de spiegel. Zo kan een 100mw laser met slechte optiek slechts 57mw overhouden na de spiegel.

Lasertje schreef:

Dus geen dure kosten maken naar buitenland of bellen/mailen met chinezen!
Wees nou eerlijk, wat kan er kapot aan dergelijke lasers.
Veelal is het een kwestie van spiegels die loszitten.
De laser zelf wordt nooit vervangen, en losse laser is duurder dan de unit zelf kost, bovendien zit op de laser zelf ook geen jaar garantie.
Binnenkort heb ik dure meetapperatuur (newport of cohorent)
Je denkt toch niet dat dure meetapparatuur dit soort lasertes waard is. Bovendien kost een Coherent Lasercheck pen ook niet de hele wereld.

Martin.
kvm entertainment
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
27-9-2005 13:07
Een simpele thermische powermeter is desnoods voor een paar E zelf te bouwen.. wink ;)
LasertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2005
Laatste: 16-2-2009
Berichten: 6
27-9-2005 19:06

Logical schreef:

tja, je zegt het allemaal mooi en je weet het allemaal goed, maar ondertussen geef je geen duidelijke antwoorden.

want uit welke fabriek komen deze lasers volgens jou dan wel?

hoe wil je er voor zorgen dat een diode van (op papier) 30mw, 40mw gaat produceren?

je zegt het allemaal mooi, maar intussen kom je niet met feiten. wanneer komt er trouwens een echte site? want nu ben je dus een van de velen die zijn handeltje via marktplaats e.d. aan probeert te smeren. en voor mijn part zijn er daar genoeg van.. en er is er nog niet 1 met een fatsoenlijke website. het is niet persoonlijk, puur zakelijk. als een 'bedrijf'geen degelijke website heeft en toch van alles aanbied op marktplaats e.d. is het voor mij maar een vaag handeltje..
1. De lasers komen van big dipper, die heeft een eigen fabriek. 2. Op papier? Ik kan alles opschrijven wat ik wil voor je op papier natuurlijk. Maar de meting na en voor de spiegels zijn vrijwel gelijk, het verlies wat jullie opnoemen is echt zwaar overdreven! 3. Een echte site? Nou je kon de site blijkbaar bezoeken? Dan is het een echte site, kijk dat er nou niet zoveel op staat, daar heb je gelijk in. Weet je wel hoeveel er bij komt kijken om zoiets op te zetten inclusief alle middelen om een bedrijf in je eentje te starten ??????

KVM schreef:

Logical schreef:

hoe wil je er voor zorgen dat een diode van (op papier) 30mw, 40mw gaat produceren?
Denk hierbij ook aan de slimme verkooptruc, is er gemeten voor of na de spiegel. Zo kan een 100mw laser met slechte optiek slechts 57mw overhouden na de spiegel.

Lasertje schreef:

Dus geen dure kosten maken naar buitenland of bellen/mailen met chinezen!
Wees nou eerlijk, wat kan er kapot aan dergelijke lasers.
Veelal is het een kwestie van spiegels die loszitten.
De laser zelf wordt nooit vervangen, en losse laser is duurder dan de unit zelf kost, bovendien zit op de laser zelf ook geen jaar garantie.
Binnenkort heb ik dure meetapperatuur (newport of cohorent)
Je denkt toch niet dat dure meetapparatuur dit soort lasertes waard is. Bovendien kost een Coherent Lasercheck pen ook niet de hele wereld.

Martin.
Ik wor moe van mensen die alles beter denken te weten. Bij mij kost een losse laserdiode voor de big dipper lasers zeker niet duurder dan de unit. Als ik zeg dat ik garantie geef op een unit dan is dat inclusief de laser. Over meetapparatuur: Wie zegt dat ik die apperatuur alleen afschaf voor big dipper lasers? Mijn assortiment is veel groter en big dipper lasers is maar een kleine selectie!!

Aart schreef:

Een simpele thermische powermeter is desnoods voor een paar E zelf te bouwen.. wink ;)
Klopt, zoals je zegt. Maar ik ga het namelijk ook gebruiken om reportages te maken. En het is nou eenmaal zo dat men je veel eerder vertrouwd als je officiele apperatuur gebruikt.
Bereikbaar voor vragen en commentaar.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-9-2005 19:31
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 27-9-2005 19:43
het verlies wat jullie opnoemen is echt zwaar overdreven!
Een verlies van maximaal 17% per spiegel is niet overdreven te noemen.

Liever geen website als een website met de woorden dat er binnenkort aan gewerkt wordt.
Ik wor moe van mensen die alles beter denken te weten.
Vergeet niet dat ik de handel en wandel in de laserhandel beter ken als jij denkt.
Mijn assortiment is veel groter en big dipper lasers is maar een kleine selectie!!
Waarom dan prutsen in dit "lage" lasersegment?

Het domweg scoren van lasertjes uit waarschijnlijk duitsland kan iedereen. Wat dat aangaat is het importeren rechtstreeks uit land van herkomst voor verkoop bedrijven veel interessanter.

Martin.
kvm entertainment
LasertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2005
Laatste: 16-2-2009
Berichten: 6
27-9-2005 19:40
Over die website is jou eigen mening. Ik kijk er anders tegen aan. Maar ik nodig je uit om jou mening te onderbouwen.
Bereikbaar voor vragen en commentaar.
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
27-9-2005 19:50
Wat een snelle laser vraag allemaal wel niet teweeg man brengen.
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
LasertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2005
Laatste: 16-2-2009
Berichten: 6
27-9-2005 19:54

KVM schreef:

het verlies wat jullie opnoemen is echt zwaar overdreven!
Een verlies van maximaal 17% per spiegel is niet overdreven te noemen.

Liever geen website als een website met de woorden dat er binnenkort aan gewerkt wordt.
Ik wor moe van mensen die alles beter denken te weten.
Vergeet niet dat ik de handel en wandel in de laserhandel beter ken als jij denkt.
Mijn assortiment is veel groter en big dipper lasers is maar een kleine selectie!!
Waarom dan prutsen in dit "lage" lasersegment?

Het domweg scoren van lasertjes uit waarschijnlijk duitsland kan iedereen. Wat dat aangaat is het importeren rechtstreeks uit land van herkomst voor verkoop bedrijven veel interessanter.

Martin.
Bedoel je nu dat je meent dat ik lasers niet rechtstreeks importeer????? (dat is namelijk wel zo)Enne, prutsen? Er is gewoon veel vraag naar goedkope lasertjes, daar speel ik op in.
Bereikbaar voor vragen en commentaar.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
27-9-2005 20:21

Lasertje schreef:

Maar ik nodig je uit om jou mening te onderbouwen.
Onderbouwing lijkt mij overbodig, ik ben van mening dat Logical dat al zeer duidelijk heeft gedaan.

Martin.
kvm entertainment
LogicalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2005
Laatste: 18-6-2013
Berichten: 141
27-9-2005 21:02
dus volgens jou levert big dipper ook aan boost interessant... want de MKII laser van boost is precies dezelfde, behalve het merkje wat er op staat.

ik vraag me nog steeds af hoe je een diode met een outpunt van (wat door de fabriek;-) word gezegd) 20-30mw even afsteld op 40mw, kun je mij dat uitleggen?
'let there be light'

Terug naar forum Reageer (zonder quote)