Forum > Geluid

Minder geluid / niet zuiver geluid

(55 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
M. ArnoldiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 34
17-11-2005 16:30

Dré schreef:

Als de naald de plaat (bijna) niet eens kan halen, hoe kan het dan aan de naald liggen???
Juistem.
Ik moet mijn gewicht helemaal tot het max zetten, en dan nog is er te weinig druk bij mij nieuwe naald. Bij de naald van de OEM-bak, gaat het wel goed. Ik ben nu thuis en ga stap voor stap alles nalopen. :)
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
17-11-2005 17:20
Kan je anders eens een foto maken van de naald op de plaat, kan misschien wat verduideliking opleveren, en check inderdaad zoals dre al zei of de arm niet tegen de armlift komt
M. ArnoldiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 34
17-11-2005 17:36
Ik heb alles nagelopen, maar helaas. Naald heeft nog steeds iets te weinig druk. Als ik dat kleine zwartje plaatje erop leg, dan is het beter. Maar ja, die kan ik niet vastmaken omdat ik geen lange schroefjes heb. :)

Ik zal ff foto maken. :)

Wel bedankt voor al jullie hulp! Echt top!
Basbox112Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 6-8-2003
Berichten: 73
17-11-2005 17:48
Als het met het plaatje erop wel goed is dan moet je het volgende doen:

loop/fiets/ren/kruip/vlieg naar de dichtbijzijnde ijzerboer of bouwmarkt en haalt twee iets langere schroefjes zou ik zeggen, tis koopavond laugh :Dshut up :X. T monteren van dat plaatje heeft bij mij ook veel goed gedaan. Zonder kon ik de instellingen niet correct doen.. of ik moet iets verkeerd gedaan hebben maar dat geloof ik niet. (heb ook technics)

Met de bij de ortofo OM Pro meegeleverde schroefjes paste het net, geen vetpot maar past prima. Ik wil ook wel even een foto van maken als je dat leuk vind..

Succes!
HUH???
M. ArnoldiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 34
17-11-2005 17:55
Doe maar! :D

Maar volgens de Tutorial heb ik alles goedgedaan, als het goed is.

Is het normaal dat je bij de Technics dat hele contragewicht naar voren moet doen. Dat ding staat bij helemaal naar voren. En als ik contragewicht andersom doe, dan schiet die hele arm omhoog. (Bij mijn OEMbak heb ik dat niet, maar die moet ik ook even nakijken of dat wel allemaal snor is)

Armlift staat niet in de weg. Ik heb even goed gekeken. Ik bij de Technics nu de hoogte op zijn laagst gezet.

Antiskating gewoon op zijn max (3).
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
17-11-2005 17:58
Ik snap het niet, je stelt de naalddruk af op 4 gram en toch raakt de naald de plaat niet?

dan staat er dus GEEN 4 gram druk op je naald.

Ik neem aan dat je het contragewicht goed om hebt zitten? dus met de getallen naar je toe? je weet dat de schaalring te draaien is tov het contragewicht? weet je zeker dat je de uitleg van Reind begrijpt?

je hebt het extra gewichtje aan de achterkant van de tonearm eraf? kan de arm alle kanten op zweven zonder haperingen?
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
M. ArnoldiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 34
17-11-2005 18:10
Goh. De oplossing lag echt te dichtbij. Ik heb gewoon schroefjes omgewisseld van de Technics en Oembak. ;)
M. ArnoldiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 34
17-11-2005 18:19

nijhuisr schreef:

Ik snap het niet, je stelt de naalddruk af op 4 gram en toch raakt de naald de plaat niet?

dan staat er dus GEEN 4 gram druk op je naald.

Ik neem aan dat je het contragewicht goed om hebt zitten? dus met de getallen naar je toe? je weet dat de schaalring te draaien is tov het contragewicht? weet je zeker dat je de uitleg van Reind begrijpt?

je hebt het extra gewichtje aan de achterkant van de tonearm eraf? kan de arm alle kanten op zweven zonder haperingen?
Het extra gewicht bij de Technics? Hmm...ik heb die TT van mijn paps ''geleend'', ik zou dus niet weten of hij hem nog ergens heeft liggen.

Over het contragewicht. Ik heb het helemaal naar voren geschoven (richting de naald), zo ver mogelijk. De cijfers staan andersom, ik weet niet of dat normaal is, maar ik heb geen andere keus. Als ik namelijk de cijfers zou plaatsen zoals Reind dat beschreven heeft, dan schiet mijn arm de lucht in als een komeet en zweeft dus niet over mijn plaat.

Als ik mijn contragewicht wil verplaatsen, draai ik niet aan de schijf met getallen, maar aan andere schijf zonder getallen.

Bij de OEM bak lijkt mij alles duidelijk. Ik hoef daar alleen nog even alles te controleren.

Wat bedoel precies met haperingen (op en neer? naar de zijkant, zonder stotteren omlaag / omhoog ?)

Het geluid is ieder geval goed, want ik heb dat plaatje gebruikt. Voor mij is dat al een opluchting.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
17-11-2005 18:41
Over welke Technics TT hebben we het dan? getallen moeten gewoon naar je toe gericht zijn, anders kan je het gewicht nooit goed instellen.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
M. ArnoldiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-11-2004
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 34
17-11-2005 18:44
1 x bewerkt. Laatst door M. Arnoldi op 17-11-2005 18:47
SL1200MK2...

Ik vind het pers. ook heel erg vaag, maar ik ga het nog even uittesten! Want misschien zit daar wel de ellende van alle problemen. Ik heb hem ook zo gekregen met de cijfers verkeerd om. :S Vandaar.

edit: het gaat nu eindelijk de goede kant op. ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)