Forum > Licht

Kwaliteit van de duurdere Showtec producten

(54 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
4-1-2005 12:16

fredje schreef:

Beste H,
zoals je al vermoed zal dat hier zo blijven laugh :D
Ga naar showtec en laat zij jou maar vertellen wat kwalitatief zo goed is aan hun spul.
Laat dat afwegen tegen een gelijksoortig type lamp van bijv mac.
Kijk dan s wat ze aan antwoorden gaan geven en bekijk s of je uberhaupt wat hebt aan hun produkten en service.
Kom dan hier terug met specifieke gegevens en laat de forummers hier(met verstand van dit soort lampen)tezamen met jou nou s uitvogelen wat voor kwaliteit showtec gebruikt en verkoopt.Heel belangrijk is ook het praatje wat showtec of leverancier je hebt gegeven om toch de showtec aan te schaffen hier ter discussie te stellen.
Zo kom je ergens achter.
groet
groet
maar dat praatje van showtec zelf is uiteraard altijd in hun eigen voordeel wink ;)
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
4-1-2005 12:18

Victor Junior schreef:

Ik ken wel een bedrijf hier in de buurt met hurricane250 heads van showtec, vorige vakantie hielp ik met de showroom inrichten daar, ook nog ff mee geklooid, lichtopbrengst was iig niks mis mee, ook lachuh prisma. Maar had er geen vergelijkings materiaal naast, dus kan niet heel veel zinnigs erover zeggen, k zal binnenkort is vragen hoe die headjes volhouden, misschien volgend schoolfeest ff twee huren.
de lichtopbrengst twijfel ik ook niet over, ik bedoel... een msd250 lamp is een msd250 lamp, dat blijft toch hetzelfde lampje, maar het apparaat eromheen, daar gaat het me om.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
4-1-2005 12:18
Dan kan je dus die overtuiging om niet een mac bijv te kopen(wat onderbouwd zal moeten zijn),hier ter discussie stellen,
Lieve lieve H,

ligt het nou aan mij of heb jij een klein porseleinen bordje voor je koppie laugh :D
groetjes
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
4-1-2005 12:20

fredje schreef:

Dan kan je dus die overtuiging om niet een mac bijv te kopen(wat onderbouwd zal moeten zijn),hier ter discussie stellen,
Lieve lieve H,

ligt het nou aan mij of heb jij een klein porseleinen bordje voor je koppie laugh :D
groetjes
neeneenee, ik snap het helemaal, ik ben zelf ook helemaal geen voorstander van het showtec spul, alleen vraag ik me af of hun duurdere spul echt zo slecht is, dat kan ik me namelijk moeilijk voorstellen, maar daar kan ik geen antwoord op vinden.

begrijp me niet verkeerd happy :)
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
4-1-2005 12:22
Doe wat ik voorstel en komt het antwoord vanzelf hier binnen rollen,
Zo,nu kijk je maar wat je ermee verder doet.
Was mij een waar genoegen om advies proberen te geven.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
4-1-2005 13:12
Zelfs al is het niet slecht, dan nog heeft Showtec een imagoprobleem. Dezelfde reden waarom VW zo weinig Phaetons verkoopt
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
4-1-2005 14:31
Er is nog een groot probleem voor Showtec. Ieder jaar brengen ze namelijk een andere serie 'dure' producten op de markt en gooien de oude serie in de prullenbak. Je zal dus in een later stadium niet je huidige apparatuur kunnen aanvullen. Bij Martin zijn het al jaren dezelfde producten en is dat probleem dus veel minder.
Volgende keer Peter!
H.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 17-12-2009
Berichten: 326
4-1-2005 15:25

Peter schreef:

Er is nog een groot probleem voor Showtec. Ieder jaar brengen ze namelijk een andere serie 'dure' producten op de markt en gooien de oude serie in de prullenbak. Je zal dus in een later stadium niet je huidige apparatuur kunnen aanvullen. Bij Martin zijn het al jaren dezelfde producten en is dat probleem dus veel minder.
zo had ik het nog niet bekeken, maar dit klopt wel, als in later eens wilt bijvullen zul je 2e hands moeten kopen, maarja, dat vind je ook niet...
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
5-1-2005 00:49

H.] schreef:

zo had ik het nog niet bekeken, maar dit klopt wel, als in later eens wilt bijvullen zul je 2e hands moeten kopen, maarja, dat vind je ook niet...Hmmmm......ik heb hier 4 hurricanes staan (250) hoeveel wil je er happy :) .
(zijn trouwens exact dezelfde als de Oby 3 van Geni)

Even to the point:
Ik heb ze 2e hands, en sinds die tijd 4 keer gebruikt.
1 van de 4 geeft problemen; ik ben er nog niet achter WAT er aan scheelt, maar lekker is ie niet.
Gaat spontaan in de blackout, slaat ineens op letterlijk op "tilt" want dan gaat ie als een dolle met zijn koppie omlaag en probeert dan 'onderdoor'te draaien, met als gevolg dat de motor door blijft draaien terwijl dat niet kan.
Gaat ook wel spontaan zijn eigen gangetje (soort spontane demo).
Reset helpt niet. Hele app. uit en na 20 min. weer aan, helpt ook niet.
In ieder geval: hij spoort niet, dus gaan we dat maar eens nakijken.

Nu heb ik ook nog 8 Trackspots en ook daarvan was er 1 aan het klootviolen tijdens oud & nieuw.
Toevallig heb ik ook sinds een paar weken een Martin LJ (512 met DMX in).

Nu is de grote vraag, doe IK iets fout met adresseren of proggen, of is er wellicht aan beide apparaten een fout?
Dat ga ik z.s.m.(ik hoop nog deze week) uitzoeken, en zal daarvan hier verslag doen.

Set up tijdens oud&nw :

4x hurr.250 (16 bit)
8x trackspot (16 bit)
2x Martin Destroyer
1x Jem ZR33
Parren e.d. liepen nog via andere tafel.
Alles komt goed....
TommyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2003
Laatste: 4-8-2018
Berichten: 12
5-1-2005 05:41

Malle Pietje] schreef:

Nu is de grote vraag, doe IK iets fout met adresseren of proggen, of is er wellicht aan beide apparaten een fout?
Bij jouw beschrijving kan al gauw gedacht worden aan het ontbreken van een DMX terminator, waarover al veel op dit forum geschreven is.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)