Forum > Licht

Flightcases

(61 reacties. Pagina 4 van 7)
Moderator(s): Dré
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
27-11-2004 16:46

eddie schreef:

ik ben mede eigenaar van een vrij verhuurbedrijf van licht, audio en video, wij hebben reeds enkele jaren regelmatig
2 a 3 fuiven per weekend. alles wat zelf te bouwen is, bouwen wij zelf, dus ook onze fl. cases, allemaal gebouwd
in multiplex (geschilderd) 8mm , koop je materiaal bij een fl. case handelaar, niet in een muziekwinkel is meer dan
de helft goedkoper. al onze four-bars zitten in fl-cases , op mekaar gestapeld neemt dit niet meer plaats in dan
een meatrack , maar ze blijven wel proper, een zelfgemaakte fl.case kost tussen de 75& 100€, ik heb fl-cases gebouwd
voor 10 mini-macs van martin 2 kisten van 2, en 2 kisten van 3 heads kostprijs materiaal ongeveer 180€
de voorbereiding van het bouwen is het halve werk . veel geluk eddie vragen info@devents.be
Tuurlijk het kan ook zeker wel, maar wat denk je wat ze nog waard zijn bij verkoop? Heb vroeger ook eens kisten geschilderd en heb er nog steeds spijt van,
1. Het lijkt vele malen minder strak dan echte HPL,
2. Diepe sleuven (van het "botsen") zijn eerder regel dan uitzondering.
3. restwaarde is vele malen minder dan echte case.
4. Waarom al dat extra werk voor die (wat zal het zijn) 50 euro.
5. Verhuur zal ook minder zijn, ik zal niet snel bij iemand huren die met geschilderde case werkt.

Denk dat de meeste mensen die kisten geschilderd hebben er later spijt van krijgen, maargoed ik was zelf ook net zo vroeger: lekker eigenwijs en voor het goedkoopste gaan. laugh :D

Groeten,
Martin
Nu ook schuimparty's ! ;-)
DJYellowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-7-2003
Laatste: 2-9-2015
Berichten: 110
27-11-2004 18:00
Nee, ik wil niet meer voor de goedkoopste oplossing gaan.

Ik ga vanaf nu alles goed aanpakken.
Geen gehobby meer.

Dus ik denk dat ik wat offertes laat maken voor de cases.

En als die me echt te duur uitvallen dan maak ik ze fatsoenlijk.
Doe mij maar Fohhn!!!
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
27-11-2004 18:27
Idd het zelfbouwen van een goede flightcase is waarschijnlijk de betere oplossing. Ik heb hier altijd de kisten zelf beplakt maar begin ook hier niet aan.
Het is maar een klein prijs voordeel tov het aantal uren extra werk, wanneer er dan ook nog eens een luchtbel onder je hpl komt is je winst al een verlies geworden.

Wat ik zeker wil aanraden: zoek eens iemand binnen je familie/vrienden/kenissen die iets met hout doet, vaak kan deze voor ook wel hpl voor je bestellen.
Nu ook schuimparty's ! ;-)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
28-11-2004 16:11

MC Party schreef:

ik zal niet snel bij iemand huren die met geschilderde case werkt.
Wat een rare opmerking,
in die lijn door zeg je min of meer dat iemand die zelf een case schilderd geen pro zal zijn shocked 8O
Nou, zelfs bij de grootste bedrijfen zie ik gewone geschilderde cases naar buiten rollen uit de vrachtwagen hoor sneaky :V
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
28-11-2004 19:44
Tja ik wil gewoon strak voor de dag komen en vind zelf geschilderde cases toch een beetje ama.. overkomen, helemaal wanneer je ook met hpl cases werkt.
Ben zelf nog nooit geschilderde cases tegengekomen bij grote (verhuur) bedrijven. Lijkt me ook niet erg logisch, want dat kan nooit uit wanneer je uurloon moet betalen.
Wel cases van blanco hout voor grote spiegelbol oid.
Nu ook schuimparty's ! ;-)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 2389
28-11-2004 21:30
Ach een kabelcase van betonplex vindt ik niet zo erg. Dingen die echt representatief moeten zijn zijn vooral de cases waar je lichtsturing en DJ apperatuur inzitten. Die maak je natuurlijk zoiezo met HPL. 19" kastenvoor versterkers/ dimmerpacks e.t.c. zou je nog over kunnen twisten. Voor een case voor een 4-bar geldt voor mij eigenlijk hetzelfde als een kabelkist, als je eenmaal hebt opgebouwd ziet deze toch niemand meer.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
28-11-2004 22:43
Heb eens prijzen onder me neus gehad van zwart betonplex en volgens mij verschilt dit niet veel met hpl zwart, tja dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Nu ook schuimparty's ! ;-)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
28-11-2004 23:35

MC Party schreef:

zwart betonplex
waarom zwart?
In o.a. duitsland werkt men veel met gewoon bruine betonplex cases. (o.a. Craaft)
Tevens ziet een zwarte case met "rubberverf" (latex) er ook zeer netjes uit.

Beschadigen kunnen ze allemaal, dus ook hpl. Dat de kist beschadigt is geen probleem, het gaat immers om de inhoud te beschermen.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
29-11-2004 00:11
persoonlijk vind ik dat als alles er nagelnieuw uitziet, dat je ook een signaal afgeeft van:
wij hebben geen werk laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
29-11-2004 09:40

Tom schreef:

persoonlijk vind ik dat als alles er nagelnieuw uitziet, dat je ook een signaal afgeeft van:
wij hebben geen werk laugh :D
De keerzijde van deze stelling is: Alles ziet er gehavend uit: wij gaan als een stelletje zwijnen met onze apparatuur om. Lijkt me niet verkeerd, als een en ander er als nieuw uitziet, vooral niet, als je bijvoorbeeld veel bruiloften doet, waar uiterlijk voor de gasten van groot belang is.

John
I am a TimeDriver!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)