Forum > Licht

Verschillen rookmachine-vloeistof-test

(35 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
2-12-2003 10:58

Reemski schreef:

Maar zeker als je de grotere feesten gaat pakken wordt een nette lichtshow ook een deel van je reclame.
De grootste feesten die wij op dit moment jaarlijks terugkerend krijgen is ongeveer 600 man.
Nog nooit is er iemand naar me toe gekomen met de vraag wanneer we nou eens scan's ophangen laugh :D
En als je het dan over effecten hebt, dan reken ik eventjes alles mee, wat niet statisch is (par, e.d.). Ik krijg heel veel goede reacties op shows waar een rijtje scans hangen, samen met enkele effecten.
Tuurlijk krijg je daar goede reakties op, maar heb je het ook wel eens vergeleken, met een jaartje niet en een jaartje wel? Ze huren je voor het feest.
Als je een drive-in neerzet met een goede Dj zonder scans, en het word een gfeest, huren ze je steeds weer.
Als je een drive-in neerzet met een slechte dj,
en al je hebt 10 movin heads staan, huren ze je nooit meer.
Ik heb dat in de praktijk gezien.
Maar als je effecten zo onbelangrijk vindt.
Dat heb ik niet gezegd,
ik heb gezegd dat het soort effecten minder belangrijk is. (dure scans, bijvoorbeeld)

En als je een feest voor 1000 man hebt, kan het wat makkelijker uit om een paar mooie scans op te hangen. Het bedrag waar wij voor draaien, en het soort feesten dat wij hebben, maakt het niet zoveel uit.

Als we nog eens een keertje een zooitje gaan vervangen, komen er misschien wel een paar scans, maar ik ga ze niet apart aanschaffen.
Ik wacht wel een keetje op een leuke aanbieding 2e hands of zo.
Het heeft geen haast, wij zijn tevreden over onze show, en zo houden we af en toe ook nog eens wat geld over laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
2-12-2003 11:06
OK, maar dat heeft ook met jullie doelgroep te maken. Ik heb meerdere keren ondervonden dat men onze kleinere show wilde boeken (dus 8 parren op truss met 2 destroyers), en dan extra vroeg om 2 scans...

Voor schoolfeesten moet het nu eenmaal knallen. En daar heb ik het dus ook weleens andersom gezien (dus goede lichtshow, minder goede muziek --> en wel terugkomen).
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
2-12-2003 13:42

Niek Bolscher schreef:

OK, maar dat heeft ook met jullie doelgroep te maken. Ik heb meerdere keren ondervonden dat men onze kleinere show wilde boeken (dus 8 parren op truss met 2 destroyers), en dan extra vroeg om 2 scans...

Voor schoolfeesten moet het nu eenmaal knallen. En daar heb ik het dus ook weleens andersom gezien (dus goede lichtshow, minder goede muziek --> en wel terugkomen).
Ik denk dat dat ook vooral veroorzaakt wordt door het verschil in doelgroep. Ik denk dat Tom iets meer in de 25+ markt opereert, terwijl jij meer in de 15+ ( Schoolfeesten e.d. ) markt zit. Jouw doelgroep bezoekt actief discotheken, waar men wordt overspoeld met intelligent licht. Tom's doelgroep heeft in een ander tijdperk de discotheken bezocht, toen de intelligente effecten nog onbetaalbaar waren of zelfs nog niet bestonden.

Tom's doelgroep heeft daarom een andere perceptie van een feest dan jouw doelgroep. Tom's doelgroep is wat dat betreft misschien eerder tevreden. Misschien is het dan ook geen overbodige luxe om je af te vragen wat je doelgroep is, als je een offerte opstelt. Iedere doelgroep heeft zijn eigen eisen en verwachtingen. Ze hebben echter wel allemaal een overeenkomstige factor: Men wil een feest bouwen, muziek is daarbij de belangrijkste succesfactor. Natuurlijk moe6t je niet aankomen met een zootje qua licht, maar de muziek is toch wel vaak het belangrijkst.

John
I am a TimeDriver!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 1370
2-12-2003 14:19
Ik weet wel dat verschillende doelgroepen een verschillende benadering nodig hebben. Mijn doelgroep ligt trouwens tussen de 14 - 80.... Das het probleem niet. En nee, ik zet inderdaad geen scans neer op een bruiloft, tenzij daar nadrukkelijk om gevraagd wordt (nooit dus).

Wel heb ik meegemaakt dat men mij NIET meer terug boekte doordat men de lichtshow te karig vond. Hoewel dit weer geval apart is, kwam het hier wel op neer..
Overigens was de show in kwestie zo geboekt, met bijbehorend prijskaartje, dus echt mijn fout was het niet. En dit had absoluut niets te maken met de kwaliteiten van het geluid of de dj.
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
2-12-2003 14:40

Reemski schreef:

Wel heb ik meegemaakt dat men mij NIET meer terug boekte doordat men de lichtshow te karig vond. Hoewel dit weer geval apart is, kwam het hier wel op neer..
Overigens was de show in kwestie zo geboekt, met bijbehorend prijskaartje, dus echt mijn fout was het niet.
Waarschijnlijk werd ook dit veroorzaakt door een verschil in verwachting en dat wat men daadwerkelijk kreeg. Men betaalde een bepaalde prijs, had zich er een bepaalde voorstelling bij gemaakt en het viel dan achteraf toch iets tegen. OF men was beinvloed door een "het gras is groener aan de overkant" verhaal. ( iemand kent een neef die doet het voor minder etc, en jij wordt afgewimpeld met een slap excuus )
Als het geen incident is en het gebeurt vaker, dan zou ik eens gaan nadenken hoe je het kunt voorkomen en je de dienstverlening naar je klanten op een dusdanig niveau houdt dat iedereen tevreden is. Zeikerds zijn overal. Als jij weet dat jouw prijs/kwaliteitsverhouding juist is, omdat je bijvoorbeeld van andere klanten positieve indrukken krijgt, zou ik me er niet al te druk om maken. Wie weet komt men het jaar erop wel weer bij jou......

John
I am a TimeDriver!
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 1370
2-12-2003 15:27
Dit verhaal heeft wel een staartje hoor.. Een erg lang staartje zelfs. Met de verhouding prijs/kwaliteit was niets mis, was zelfs erg gunstig. Maar het argument was dat de verlichting niet voldoende gevonden werd. Maar dit heb ik ook via via te horen gekregen..

Daarnaast speelde er nog een aantal dingen mee, maar daar heb ik geen invloed op gehad.. Was dus op een school, waar men zulke dingen regelt via een commitee. Dus een groep mensen. Degene die mij boekte was wel tevreden. Maar er waren er een aantal van mening die het beter konden. (Zonder mijn prijs en de geboekte show te weten. Vervolgens een grotere show neerzettend voor 2 x mijn prijs.. Das alweer een sluiertje van het verhaal.)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)