Forum > Geluid

rare dingen met synq smx-1

(87 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-10-2004 14:17
De meeste importeurs worden daar (terecht) niet vrolijk van en kunnen mogelijk zelfs "nee" verkopen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
30-10-2004 18:57
Nou, de mixer is vorige week maandag netjes weer afgeleverd bij mij thuis.
Ik heb alles gecontroleerd en getest en hij WAS weer helemaal ok...
Het probleem had ik eigelijk zelf veroorzaakt, ik had een draaitafel op de phono uitgang van kanaal 3 gezet, daar zaten eerst van die "dopjes" op, (een eizeren pinnentje met een dopje er op) ik heb die toen in de line ingang gestoken omdat ik die toch niet gebruiken.
Toen is de mixer allerlei rare dingen gaan vertonen en kapot gegaan, het bleek dus dat er kortsluiting was ontstaan omdat (volgens synQ) het signaal dat de mixer stuurt door die dopjes terug de mixer in geleid werd.(SynQ heeft ook nog alles gecontroleerd voordat ze hem terug hebben gezonden)
Ik heb dit later nagezocht in de handleiding, er staat NIKS maar dan ook NIKS over die stompjes wat daar te maken mee heeft, maargoed de mixer was gerepareerd dus ik tevreden.
Ik wil nu net gaan mixen, doe de deur dicht, ze versterker aan, mixer aan, cdspelers aan, draaitafel aan.
Ik zet een plaat op zet het volume open, pak m'n stanton, selecteer een nummer op m'n cd speler druk op "cue boven kanaal 4 en daar de que potmeter open.
Er kwam een ongelovelijk rot geluid uit m'n koptelefoon (ik schrok me kapot), dus gekeken of m'n eq goed stond, die stond gewoon, gekeken of er geen effect aan stond, dat was dus niet het geval.
Toen op verschillende kanalen geprobeert over m'n koptelefoon, nog steeds een k*t geluid, toen de potmeter que/plf naar plf toegedraait ook een bagger geluid.
Ik dacht gelijk van "o nee hé niet weer!", mixer uit/aan gezet, nog steeds hetzelfde, toen heb ik de "split que" ingedrukt en het geluid was weer helemaal normaal shocked 8O , split que uitgedrukt kwam het rotte geluid weer terug sad :( .
Toen ook nog even de stoom er helemaal erafgehaald, geen resultaat.
Mixer weer aangesloten, weer met que geprobeert, nu deed 1 oorschelp het maar meer (en die ook met een k*t geluid)...
Als laatste optie heb ik nog een andere koptelefoon gepakt (leek me al sterk dat dat het kon zijn omdat de split que nog wel goed geluid gaf...).
En dat had ook geen resultaat, ik ben nu dus (WEER) ten einde raad...
Ik ga nu een mail naar synQ/de leverancier sturen, hopen dat die een beetje redelijk zijn.
Ik heb 3 kwart jaar voor deze mixer gespaard, in het begin was het echt een superding maar nu is voor mij de lol er echt af!!! sad :( sad :( sad :(
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-10-2004 02:52

Patrick van Vugt schreef:

daar zaten eerst van die "dopjes" op, (een eizeren pinnentje met een dopje er op) ik heb die toen in de line ingang gestoken omdat ik die toch niet gebruiken.
Toen is de mixer allerlei rare dingen gaan vertonen en kapot gegaan, het bleek dus dat er kortsluiting was ontstaan omdat (volgens synQ) het signaal dat de mixer stuurt door die dopjes terug de mixer in geleid werd.(SynQ heeft ook nog alles gecontroleerd voordat ze hem terug hebben gezonden)
Ik heb nog nooit zo'n......... verhaal gehoord (wat er op de stippellijn staat mag je zelf invullen ;) )
Ik heb die dopjes er namelijk ook op zitten en nergens last van.
Dat het sluiting geweest kan zijn is goed mogelijk, de effecten unit is tenslotte een chip verhaal en dat kan niet zo best tegen sluiting evenals de rest van de mixer. Of het echter door die dopjes komt durf ik hard te betwijvelen. Bij levering zitten ze op de phono uitgangen en daar zouden ze dan dus geen sluiting kunnen maken?
Ik heb dit later nagezocht in de handleiding, er staat NIKS maar dan ook NIKS over die stompjes wat daar te maken mee heeft, maargoed de mixer was gerepareerd dus ik tevreden.
Klopt is ook niet over te vinden. En als die doppen problemen geven moeten ze ze er niet bij leveren. SIMPEL happy :)
Ik ga nu een mail naar synQ/de leverancier sturen, hopen dat die een beetje redelijk zijn.
Ik heb 3 kwart jaar voor deze mixer gespaard, in het begin was het echt een superding maar nu is voor mij de lol er echt af!!! sad :( sad :( sad :(
Dat ze reageren en je helpen is een ding wat zeker is. Ik ben tot nu toe altijd netjes en goed geholpen door de mensen van Synq Audio en je kunt er gewoon vanuit gaan dat het opgelost word.
Ik denk zelf dat er mischien ergens een kabel niet goed zit of er iets fout is gegaan bij het hersolderen (want sluiting betekent vaak wat vervangen) en dat dat relatief makkelijk voor ze op te lossen zou moeten zijn.

Ik heb zelf op een rotte fader na geen nare ervaringen met de SMX dus ik denk dat je gewoon een beetje pech hebt gehad tot nu toe. Verder ook geen mensen gehoord die gedonder hebben met hun SMX.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
31-10-2004 21:28

Reind schreef:

Ik heb nog nooit zo'n......... verhaal gehoord (wat er op de stippellijn staat mag je zelf invullen ;) )
Ik heb die dopjes er namelijk ook op zitten en nergens last van.
Dat het sluiting geweest kan zijn is goed mogelijk, de effecten unit is tenslotte een chip verhaal en dat kan niet zo best tegen sluiting evenals de rest van de mixer. Of het echter door die dopjes komt durf ik hard te betwijvelen. Bij levering zitten ze op de phono uitgangen en daar zouden ze dan dus geen sluiting kunnen maken?
Tja, vraag het niet aan mij, ik heb niet zoveel verstand van de binnenkant wink ;) .
Maar er gebeurde wel allerlij rare dingen NADAT ik die die dopjes op de line ingang gezet had... Ach, als ik niks aan de oorzaak heb kunnen doen boeit het me eigelijk ookn niet zo heel veel (als het m'n eigen schuld was/is geweest dan had ik het wel willen weten) als de mixer nu maar gewoon goed gemaakt word zodat ik weer fijn kan mixen, waar die ook voor bedoelt is wink ;) .
Als die *** tpg nou eens 1 keer opschiet, maandag krijg ik andwoord van mijn leverancier, dinsdag word hij dan opgestuurd, en met een beetje mazzel is hij woensdag bij mijn leverancier en kan hij die dag nog verzonden worden naar synq (leverancier verzend namelijk alleen op woensdag richting synq enz.).
Als dat lukt is hij volgende week woensdag weer terug bij de leverancier en heb ik hem donderdag/vrijdag...

p.s. waarom zou hij dan bij mij wel sluiting maken en bij jou niet:S? shut up :X
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-10-2004 22:17
Omdat ik het sluitingsverhaal zoals al eerder heb gezegd een klein beetje in twijvel trek. Het gaat er bij mij namelijk nogal moeilijk in dat zo'n dopje sluiting kan maken en als dat wel het geval is ze ze er niet bij moeten leveren.

Das net zoiets slims als de pop-up lampjes van de OEM bak en de PDX2000, dat is in princiepe gewoon een aansluiting waar ook een tulpstekker in past. Ik zie het nog zo een keer gebeuren dat daar iemand een line signaaltje aan gaat hangen omdat ie van mening is dat ie daar zijn mixer op aan moet sluiten.........
En denk niet dat mensen zo stom niet kunnen zijn want ik ken ze hoor die er toe in staat zouden kunnen zijn.

Maar dat mag Marcel volgende keer wel ff uitleggen als ie langs komt om z'n pondje paling op te halen wink ;) (iemand van Messa, importeur van Synq in NL )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
1-11-2004 18:07
Over dat verhaal dat de dopjes de sluiting veroorzaak zouden moeten hebben, ik ga het staks even controleren.
Gewoon even een mulitmeter op die uitgangen en kijken of d'r iets op staat wink ;)
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
2-11-2004 09:54
Het zijn INGANGEN (als iemand ingang en uitgang met elkaar verwart geeft dat veel problemen; o.a. in de bioscoop...).

Het verhaal van die dopjes komt mij HOOGST onwaarschijnlijk over.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimTroyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-7-2004
Laatste: 27-3-2005
Berichten: 11
2-11-2004 13:48
Als ik het zo van op afstand bekijk zou ik eerder zeggen dat je die dopjes op de UITGANGEN geplaatst hebt (record of master?) Dan leg je natuurlijk wel het één en ander in kortsluiting. Opamps die het warm krijgen en zo allerlei andere fenomenen doen ontstaan. Kijk nog maar eens goed WAAR je de dopjes hebt gezet. Als het op een ingang is dan kan er gewoon niets stuk gaan, op een uitgang kan het wel flink mislopen!
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
2-11-2004 14:03
Ik heb ook sluiting in mijn SynQ gehad. Wat ik via mijn leverancier van de importeur moest horen is dat de eerste ladingen SMX mixers verkeerd op de behuizing aarden en dat als je hem 19 inch ingebouwd hebt zitten er problemen kunnen ontstaan.
Vond ik ook als een bullshit verhaal klinken, maar het werd wel overtuigend gebracht, onder het motto: je hebt de mixer zeker in een 19 inch behuizing gehad? Antwoord: ja. Nou, dan is dat het probleem geweest.
De mixer doet het nu weer prima, maar hij gaat nooit meer mee en ik denk er hard over om hem te verkopen. Het vertrouwen is geschaad, terwijl ik het eigenlijk een perfecte mixer vind.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-11-2004 22:43

Elcee schreef:

Het vertrouwen is geschaad, terwijl ik het eigenlijk een perfecte mixer vind.
Dan kunnen we iedere fabrikant wel zo'n beetje af gaan schrijven wink ;)

Fouten hebben ze uitgevonden om gemaakt te worden, gelukkig heeft men daarna ook de oplossing uitgevonden en zolang die maar met z'n 2 samen gaan is het klote dat het gebeurd maar tis ff niet anders.
Zodra fabrikanten bij ieder product wat ze maken de zooi barstensvol met fouten de markt op pleuren het ook nog is ontkennen n eerste instantie en je van het kastje naar de muur sturen is het een ander verhaal.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)