Forum > Algemeen Forum

HEELLLUUUPPP!!!

(90 reacties. Pagina 4 van 10)
Moderator(s): Dré
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
9-5-2004 23:40

J.S. Coolen schreef:

Een ander punt voor de duidelijkheid, ook geen namen die er op lijken.
Ik mag bijv. geen snackbar beginnen die Black Donald's heet, er kan namelijk verwarring onstaan.
Eddy Murphy : Coming To America ---> Mac Dowels laugh :D
...
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
10-5-2004 00:01
Ik ken het zelfs de M was hetzelfde geloof ik. Ging die zaak in de film niet falliet?
In ieer geval een mooi extra inkomen voor Mc Donalds, elke keer als de film ergens gedraaid wordt!

Maar wacht even er is een uitzondering op de regel (nederland natuurlijk weer) Als het je naam is zijn er onder bepaalde omstandigheden uitzonderingen. Tenzij je van te voren wist dat het al gebruikt was.

Het gaat trouwens niet om eerste registratie, maar degene die het als eerste gebruikte. aantoonbaar aan bonnen, reclame e.d.

Alleen krijg je dan de belastingdienst op de stoep.
HesselStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2003
Laatste: 7-11-2013
Berichten: 61
10-5-2004 14:32

J.S. Coolen schreef:

Een ander punt voor de duidelijkheid, ook geen namen die er op lijken.
Ik mag bijv. geen snackbar beginnen die Black Donald's heet, er kan namelijk verwarring onstaan.
Ik weet het niet zeker, maar je hebt dat geval van microsoft, stond in de volkskrant:
Een tiener had zijn ontwerpbedrijf Mikerowesoft.
Toen vroeg Microsoft of hij zijn naam wou veranderen of anders zouden ze hem aanklagen.
Uiteindelijk hebben ze het toch moeten schikken.
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
10-5-2004 14:39
Sorry ik ken de zaak niet, en ben ook geen advocaat. Maar naamsconflicten zijn één van de moeilijkste zaken.

De richtlijn is ongeveer: Kan er bij de consument verwarring ontstaan. En dat is voor beide partijen moeilijk aan te tonen
Dj JoBoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2002
Laatste: 28-2-2009
Berichten: 196
10-5-2004 14:40

hessel schreef:

J.S. Coolen schreef:

Een ander punt voor de duidelijkheid, ook geen namen die er op lijken.
Ik mag bijv. geen snackbar beginnen die Black Donald's heet, er kan namelijk verwarring onstaan.
Ik weet het niet zeker, maar je hebt dat geval van microsoft, stond in de volkskrant:
Een tiener had zijn ontwerpbedrijf Mikerowesoft.
Toen vroeg Microsoft of hij zijn naam wou veranderen of anders zouden ze hem aanklagen.
Uiteindelijk hebben ze het toch moeten schikken.
zie hier,
www.djresource.nl/index.php?page=Forum&topic=277
.
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
10-5-2004 14:48
Hij had het toch verloren, omdat MIcrosoft een langere adem heeft dan een particulier. Plus dat Microsoft eerder bezig was dan deze jongen.
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-5-2004 14:58
En Microsoft zal geheid een dikkere portemonnee hebben gehad, want dat is helaas wat rechtszaken uiteindelijk behoorlijk beïnvloedt.
J.S. CoolenAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 5-5-2004
Laatste: 12-5-2004
Berichten: 30
10-5-2004 15:00

sylvia schreef:

En Microsoft zal geheid een dikkere portemonnee hebben gehad, want dat is helaas wat rechtszaken uiteindelijk behoorlijk beïnvloedt.
Niet als commentaar bedoeld hoor, maar dat bedoelde ik eigenlijk met een langere adem
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
12-5-2004 11:15

J.S. Coolen schreef:

Wij hebben een naamsonderzoek gedaan, hebben goedkeuring gekregen omdat er wel muziek berdijven met galaxy bestaan maar geen Drive-in shows.
De KvK kan GEEN goedkeuring geven. Ze kunnen alleen een negatief of positief advies geven. Daarbij wordt echter NIET gekeken naar "eerste gebruik" maar alleen naar geregistreerde gegevens. Wij kregen een negatief advies omdat er een kappersketen was met de naam New Line MAAR die keten bestond pas een jaar of 5 toen dit speelde (terwijl wij al jaren daarvoor in de krant hadden gestaan met een stukje over onze, toen nog prille, drive-in show (prachtig mooi terug te vinden in de archieven van deze krant!)). En in gevallen zoals dit (waar de naam NIET geclaimd/gedeponeerd wordt omdat dit voor vrijwel niemand op te brengen is (financieel)) hadden wij dus de sterkste kaarten.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
12-5-2004 11:50
Dat klopt, alleen het BMB (Benelux-merkenbureau) kan naamsbescherming geven. De KvK kan alleen adviseren een andere naam te gebruiken, bijvoorbeeld om verwarring te voorkomen.

En zoals je in de eerste post van dit topic kan lezen bestaat er wel degelijk een Galaxy drive-in show (onderdeel van Facilitaire Audio Nederland) die die bescherming heeft. Ik heb dit nagetrokken bij het BMB, en inderdaad hebben zij de vereiste inschrijving. Coolen zit dus helaas fout met zijn drive-in naam.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)