Forum > Licht

showtec lightdesk pro 136

(120 reacties. Pagina 4 van 13)
Moderator(s): Dré
Peter22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2004
Laatste: 13-10-2004
Berichten: 9
22-8-2004 18:42
OK probeer ik ,
Hartelijk dank,Peter
HELP !!! I`am too stupid or don`t have enough money...
Peter22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2004
Laatste: 13-10-2004
Berichten: 9
26-8-2004 16:55
Dat is gelukt ! Thanks,
Kan iemand mij nu nog vertellen hoe ik een stroboscoop(dmx)op deze tafel kan sturen ? happy :)
HELP !!! I`am too stupid or don`t have enough money...
RiezStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2004
Laatste: 28-3-2010
Berichten: 15
26-8-2004 21:10
Mooi dat het gelukt is. Een dmx stobe is eigenlijk het zelfde verhaal, dit kan je op twee manieren doen. Je kunt hem een dmx kanaal toewijzen van één van de schuiven rechts, meestal gebruiken strobes twee kanalen 1 voor snelheid en 1 voor intensiteit (uit en max aan en alles wat daar tussen zit) zet je schuif voor snelheid op de gewenste snelheid en gebruik dan rechts de flash toets van de schuif voor intensiteit om kort of lang te "flitsen" dit kost je wel twee kanalen en je hebt er rechts maar 8.

Je kan hem ook het startkanaal geven van één van de fixtures links, alles werkt het zelfde alleen heb je hier geen flash toetsen dus zal je altijd bij manueel gebruik de schuif voor aan-uit moeten gebruiken.

sucses
uh
Peter22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2004
Laatste: 13-10-2004
Berichten: 9
19-9-2004 12:18
OK, ook dat is gelukt,ondanks de nieuwe handleiding ,die naar mijn mening zelfs ook nog te onduidelijk geschreven is...en op naar het volgende probleem.
Hoe kan ik de pan/tilt fine regeling inschakelen ? krijg iedere keer error...want om de joystick zo uit het handje te bedienen moet je wel heel steady vingers hebben...kan die gevoeligheid niet ingesteldt worden zoals bijv.de muissnelheid op een pc ? Of zou daar nu juist die fine regeling voor zijn die ik dus niet aan de gang krijg ? Nogmaals ,ik vindt het een zeer beknopte handleiding voor zòn ingewikkeld apparaat.
Wederom hartelijk dank voor Uw antwoorden,
Peter.
HELP !!! I`am too stupid or don`t have enough money...
RiezStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2004
Laatste: 28-3-2010
Berichten: 15
19-9-2004 12:31
Die instelling voor fine pan en tilt kan alleen als je aan te sturen app. dit ondersteunt. Er zijn scanners en movingheads die twee aparte kanalen hebben voor pan fine en tilt fine en die worden aangestuurd met die stand in de tafel. wat ook wel werkt maar ook die mogelijkheid hebben éénvoudige scanners ed niet is de snelheid van de motoren trager zetten, hier is dan ook een apart dmx kanaal voor die er voor zorgt dat al je motoren in je app. zoals pan, tilt, gobo en kleur wisseling enz langzamer of sneller draaien. Wat ook nog wil helpen is het ronde stikje van de joystick aftrekken je houdt fan een kleiner stikje over en je hebt dan meer gevoel over de bewegingen. Het bovenste stukje van de joystick kun je er zo aftrekken.

sucses
uh
Peter22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2004
Laatste: 13-10-2004
Berichten: 9
19-9-2004 12:39
Mooi,dat is tenminste duidelijk.
Graag wilde ik ook nog weten hoe je 2 scans dezelfde bewegingen kunt laten maken terwijl ze op 2 verschillende dmx adressen staan ?
Bydeway ik heb 2 HQ-power,extreme 250 scans waarop ik dit probeer...
Gr. Peter
HELP !!! I`am too stupid or don`t have enough money...
RiezStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2004
Laatste: 28-3-2010
Berichten: 15
19-9-2004 15:57
Twee scans dezelfde bewegingen laten maken lijkt me nogal voor de hand liggen; selcteer de twee scanners dmv de fictures. Dit kun je doen door de 'group' knop ingedrukt te houden terwijl je de ficture knoppen in drukt. Nu zullen de lampjes van de geselecteerde fictures tegelijk gaan branden. Als je nu bv de joystik beweegt bewegen je scanners allebij. Zo kun je ook dezelfde scenes en chases programeren.

:-)
uh
Peter22Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-7-2004
Laatste: 13-10-2004
Berichten: 9
13-10-2004 21:14
Hallo eenieder, volgende vraag :

Omdat je niet echt "flash"toetsen hebt aan de parrenzijde,vroeg ik me af of je er een touchpanel(?) overheen kunt zetten om zo toch makkelijk met je parren te spelen... en dus niet verplicht bent om een scene of chase te gebruiken.
Ik begrijp sowieso niet dat dit er niet gewoon standaard op zit...
Alweer bedankt, Peter
HELP !!! I`am too stupid or don`t have enough money...
CruiserStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2004
Laatste: 19-2-2005
Berichten: 2
19-11-2004 17:31
Beste mensen,

Ik heb ook de tafel maar aangezien ik een DJ ben en toch een licht show moet hebben moet ik dat tafeltje aan het draaien zetten..
maar op het gebied van light weet ik nog niet zoveel.

Maar het lukt me wel om de parren te programeren en te laten steppen, maar bij de scans lukt het me niet om ze via de speed of fade fader te laten draaien... en het lukt me ook niet om het Joystick aan de praat te krijgen..

Vriendelijke groeten,

Cruiser
CruiserStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-11-2004
Laatste: 19-2-2005
Berichten: 2
22-11-2004 20:34
Kan iemand me helpen? De handleiding is hier zeer matig over. sad :(

Terug naar forum Reageer (zonder quote)