Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 39 van 63)
Moderator(s): Dré
Dj beatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-11-2003
Laatste: 26-2-2011
Berichten: 287
13-4-2005 13:38
Dat van die vertraging in de up faders : nooit iets van gemerkten heb hem nu toch al meer al 6maanden.

En voor de rest super mixer: enige kleine naadeel de mixer heeft een beetje tijd (0.2seconden ongeveer) om het effect in te lezen.

Mvg
bjorn
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
13-4-2005 13:45
Same here: Vertraging in de upfaders: Nooit geconstateerd. En ik heb er ECHT om gezocht.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-4-2005 14:40

dj beat schreef:

Dat van die vertraging in de up faders : nooit iets van gemerkten heb hem nu toch al meer al 6maanden.

En voor de rest super mixer: enige kleine naadeel de mixer heeft een beetje tijd (0.2seconden ongeveer) om het effect in te lezen.
Bij mij moet ik soms een paar keer drukken voor het effect in wil laden. Dat is overigens alleen als ik het effect voor de eerste keer gebruik na het aanzetten. Daarna heb ik er geen last meer van.

Wat beteft fader delay, dat lijkt zo door de curve mischien. Omdat de fader pas in het laatste stukje "echt" werkt moet je veel meer gooien en smijten ten opzichte van bijvoorbeeld een Xone.

Maar de Nuo is ook een ragbakje en de Xone meer een ik mix lekker rustig door bakje.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
The INFAMOUSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2004
Laatste: 6-8-2008
Berichten: 10
13-4-2005 14:59
curve zou idd het vertragingsgevoel kunnen verklaren, heb er idd een minder "scherp" gevoel bij
maar nogmaals wat is er aan te doen want het irriteert me mateloos
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
13-4-2005 15:56
Ik denk dat er vrij weinig aan te doen is. Tenzij de curve aangepast word door de fabrikant (iets wat ik van meerdere mensen bevestigd heb gekregen at dat gaat gebeuren). Je zou zelf ook met weerstandjes aan de slag kunnen gaan maar dat vind ik zelf iets te risky om zomaar in het wilde weg rond te gaan modden.

Als de fabrikant de mod vrij geeft voor de huidige Nuo bezitters wil ik dat best een keer uit testen. (al werk ik liever met deze curve)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
The INFAMOUSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-3-2004
Laatste: 6-8-2008
Berichten: 10
14-4-2005 16:23
tja ik ben absoluut niet handig
maar idd maar wachten tot ze het veranderen en dan kijken of ik iemand kan vinden die het wil fixen voor me
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-4-2005 17:57
Mocht het zo zijn dat de mod openbaar word dan plaats ik hem sowiezo bij mij op de website en ga ik kijken of er niet iemand is die dat tegen een zer kleine vergoeding kan fixen (ik heb al wel iemand in gedachten waarvan ik weet dat ie netjes werkt op elektronica gebied wink ;) )
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
14-4-2005 20:00

The INFAMOUS schreef:

ik heb hem nu ook een tijdje en ben er redelijk tevreden over alleen zit er wel ietsje vertraging in de upfaders
tis niet veel maar net genoeg om mij knettergek te maken
en voor wat ik wil idd misschien achteraf beter een battle mixer moeten kopen
maar zal het nu hier mee moeten doen en vraag me af wat er aan gedaan kan worden (misschien andere line-faders) ik ben zo technisch als een wortel namelijk happy :)

Reind schreef:

Wat beteft fader delay, dat lijkt zo door de curve mischien. Omdat de fader pas in het laatste stukje "echt" werkt moet je veel meer gooien en smijten ten opzichte van bijvoorbeeld een Xone.

Ik denk dat er vrij weinig aan te doen is. Tenzij de curve aangepast word door de fabrikant (iets wat ik van meerdere mensen bevestigd heb gekregen at dat gaat gebeuren). Je zou zelf ook met weerstandjes aan de slag kunnen gaan maar dat vind ik zelf iets te risky om zomaar in het wilde weg rond te gaan modden.
Als de fabrikant de mod vrij geeft voor de huidige Nuo bezitters wil ik dat best een keer uit testen. (al werk ik liever met deze curve)
Wat ik uit het verhaal van INFAMOUS begrijp is dat hij de fader traag vindt reageren, en dan vooral met (snelle) scratch bewegingen.

De modificatie waar over gepraat word is bedoeld om de curve van de line-faders nog minder scherp te maken.

Daar los je het probleem van INFAMOUS dus niet mee op (word er eerder slechter van). Als je scratcht met de 'lange' curve over 60mm is het misschien een optie om de korte curve voor de line-faders te proberen. Het probleem kan ook tussen de oren zitten. Ik bedoel, als de beweging (zoals je die misschien al jaren maakt) niet overeenkomt het volume verloop van de fader, kan je 2 dingen doen. De fader de schuld geven of je eigen beweging aanpassen. Misschien moet je (met cutten) op een andere manier je snelheid verdelen over de lengte van de fader.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-4-2005 21:29

Frisbee schreef:

Wat ik uit het verhaal van INFAMOUS begrijp is dat hij de fader traag vindt reageren, en dan vooral met (snelle) scratch bewegingen.

De modificatie waar over gepraat word is bedoeld om de curve van de line-faders nog minder scherp te maken.

Daar los je het probleem van INFAMOUS dus niet mee op (word er eerder slechter van). Als je scratcht met de 'lange' curve over 60mm is het misschien een optie om de korte curve voor de line-faders te proberen. Het probleem kan ook tussen de oren zitten. Ik bedoel, als de beweging (zoals je die misschien al jaren maakt) niet overeenkomt het volume verloop van de fader, kan je 2 dingen doen. De fader de schuld geven of je eigen beweging aanpassen. Misschien moet je (met cutten) op een andere manier je snelheid verdelen over de lengte van de fader.
Ik denk dat hij de curve inderdaad iterperteerd als een vertraging, oftewel het geluid komt pas laat en dat is wel te wijten aan de curve.

Als je die curve nou oplopend maakt verklein je dat gevoel van vetraging want de gebruiker hoort tenslotte op de helft van de fader al een flink portie geluid. Nu heb je het idee dat een fader geen reet doet tot op de helft en je interperteerd dat alszijnde een vertraging.

Als Ecler nu 2 echt goede curve's wil maken dan pakken ze een mooi oplopende en 1 waarbij de cut in de bovenste cm zit zodat je daar op een heel klein gebied veel bereik hebt.
waarom die cut boven in en niet onder in -. Volgens de scratcher die hier naast me zit is dat irritant, ik heb de ballen verstand van scratchen namelijk wink ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dj sonicStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-1-2004
Laatste: 18-3-2013
Berichten: 80
24-4-2005 20:09
ik heb ook een vraagje,

zal dit probleem(dat van de curve) zich ook voor doen bij de NUO 2,3&4 die een afgeleide zijn van de nuo5?(ik heb net geen tijd meer gehad om hem te testen in de winkel anders had ik het kunnen zeggen.)
dat is het enige wat mij twijfels geeft over deze bak samen met de send & return systeem.
ik zie wel dat ze een crossfader ajustement hebben, maar is dat ook voor de line faders?
en voor de effecten: is er geen on of knopje? of moet je die draaiknop gebruiken?(en dan telken helemaal open zetten?)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)