Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 39 van 289)
Moderator(s): Dré
AJBAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 18-5-2004
Berichten: 16
16-5-2004 19:25
36 pagina's met duidelijke marktverziekers... Als jullie netjes alles opgeven aan de belasting, lijkt het me sterk dat je voor 50 euro kunt werken... Ik kost 275 (excl.btw en vervoer) en dan neem ik NIETS mee... Just me... Hoe kunnen jullie dan met een kar vol zooi, een dj en een lichtman voor 50/100 euri opdraven; bad quality ??... sad :(
Transfers light into emotion...
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
16-5-2004 19:34
Dit slaat dus helemaal nergens op. angry
Er zijn mensen die het voor hun hobby doen.
En geen bedrijf hebben en bakken met geld kunnen opdravelen en dus niet zo veel te besteden hebben als jou.
Marktverzieking spreek pas bij vind ik 20 euro.
Ik denk ook niet dat jij als beginnende dj/lj 234 euro vroeg??
Opgeven bij de belasting heeft alleen nut als je volgens mij ingeschreven staat bij de kvk!
En als je bv een hobby drive in show heb dan heeft het geen zin om je inteschrijven bij de kvk want verdienen doe je toch nog niet want je inversteert alleen maar in nieuwe spullen.
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
TekkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2004
Laatste: 22-6-2004
Berichten: 5
16-5-2004 19:37
Ik heb geen drive-in ofzo maar als ik draai vraag ik meestal €100 - €300 euro voor 1-1,5 uur draaien. Dat is dan natuurlijk excl. btw en reiskostenvergoeding.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
16-5-2004 19:41
Ik denk dat jij het begrip marktverzieken dan niet helemaal snapt Dutchspiders, ik vind de opmerking wel degelijk zinvol, of er wat aan te doen valt is een 2e.
Marktverziekers zijn gewoon mensen die onder de prijs van mensen in hun regio duiken om zo toch nog aan een opdracht te geraken.
Het ligt echt aan de apparatuur die je mee brengt maar vooral aan de kwaliteit van de mensen die mee komen zelf.
Een klein loontje is toch al 10 euro per uur, stel dat je met twee personen komt en je vraagt 100 euro dan zou je dus elk 5 uur werk moeten verrichten zonder spullen mee te nemen en dan zit je al aan dit bedrag.
In de meeste gevallen is die 5 uur alleen de draaitijd en dan zit er nog de hele dag voorbereiding en nog een paar uur afbouwen, inladen, thuis / werk weer uitladen nog niet eens bij.
Een avondje draaien loopt vaak uit tot gewoon een volle dag werk, je werkt buiten normale kantoor tijden dus je zou al extra betaald moeten krijgen, je doet meestal ook nog eens zwaar werk, kisten sjouwen en speakers stapelen is nou niet het lichtste werk wat ik me kan bedenken.
In dit voorbeeld ben ik uitgegaan van 2 personen, vaak zijn het er met drive-in meer en ik heb de apparatuur nog niet mee gerekend.
Hoe kunnen mensen dan zien dat 100 euro voor een avondje draaien incl. dj's, lj's en alle spullen geen marktverzieken is?
Darth Crossfader
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
16-5-2004 20:01
Als je kijkt op driveinshow.pagina.nl/
Bij friesland vind ik de prijs die wij hanteren wel goed.
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1207
16-5-2004 20:07
De 20-30 shows die je in je regio vind door op een paar pagina's te kijken zijn natuurlijk niet de enigen, in werkelijkheid zullen het er enkele honderden zijn.
De prijs die je moet hanteren is een combinatie tussen het geleverde en wat de concurrent vraagt, houd er dan wel rekening mee dat je ongeveer dezelfde shows vergelijkt, alleen kun je meestal helaas niet aan foto's beoordelen hoe iemand werkt tijdens een show.
Darth Crossfader
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
16-5-2004 20:09

herman schreef:

speakerfreak schreef:

Snapt Tom ook wel, maar flinke boxen op een paaltje van 20cm, beetje zonde... kan je beter er iets tussen zetten is stuk stabieler
gelul van een dronken aardbei...
Ga jij ff lekker een kastje dertussen plaatsen wat een resonantie op gaat leveren in een frequentiegebied waar je het liever niet hebt...
Over een onzinnig advies gesproken!
wat lul je nou man, je denkt zinnig te praten en mij ff de grond in te trappen, wat denk je nou zelf als je een mooi kastje van 20cm ertussen maakt als de zelfde maat als de oppvlakte van de speakers, met voldoende verstevigingen krijg je echt geen hoorbare resonanties, dus man hou op met je zogenaamd slimme tegenwerpingen
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-5-2004 20:33

AJB schreef:

36 pagina's met duidelijke marktverziekers... Als jullie netjes alles opgeven aan de belasting, lijkt het me sterk dat je voor 50 euro kunt werken... Ik kost 275 (excl.btw en vervoer) en dan neem ik NIETS mee... Just me... Hoe kunnen jullie dan met een kar vol zooi, een dj en een lichtman voor 50/100 euri opdraven; bad quality ??... sad :(
Ik denk dat je die 36 pagina's dan niet helemaal hebt gelezen. Het klopt dat er op dit forum veel jonge hobbyisten rondlopen die werken voor absolute bodemprijzen, maar er zijn eveneens forumleden met een keurig legaal en volwassen bedrijf.

En wat maak je je druk over "marktverziekers"? Ik ga voor minder dan 450 Euro ook de deur niet meer uit met mijn spullen. De klant kan kiezen, en krijgt waar-ie voor betaald: voor 75 Euro een minderjarige hobbyist zonder ervaring met Bart-Smit apparatuur, of voor 450 een professionele dj met meer dan 10 jaar ervaring en betrouwbare spullen.

Klanten die denken voor een duppie op de eerste rang kunnen zitten komen zelf van een koude kermis thuis. Het is hun bruiloft, niet de mijne.

Je opmerkingen over belasting betalen moet je misschien ook nog even herzien. Gebruik de zoekmachine als je wilt weten hoezo wink ;) .
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
16-5-2004 21:10
Anders doe je even rustig speakerfreak? Het hoeft toch allemaal niet zo agressief?
Door internet beperkt
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1855
16-5-2004 21:21

sylvia] schreef:

voor 75 Euro een minderjarige hobbyist zonder ervaring met Bart-Smit apparatuur
*schaam*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)