Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 38 van 60)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
29-9-2005 10:17

Niek schreef:

Maar naast het legale/illegale verhaal klinkt een originele CD vaak beter...
Een bitperfecte kopie is technisch geen probleem (ik doe het al jaren).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
29-9-2005 10:23
Wat is het verschil tussen een bitperfecte kopie en een normale kopie dan? Als ik een orginele cd in de pc druk en op kopieren klik heb ik dan een bitperfecte kopie?
Cyberlights in the house :D
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
29-9-2005 11:27
Ja. Idem als je een kopie maakt op DAT via de digitale ingang.

Een kopie naar minidisk of een mp3-rip is geen exacte digitale kloon, maar *kan* nog steeds prima klinken. Sterker nog, uit onderzoek is gebleken dat sommige mensen een ATRAC (minidisk)-kopie soms beter vinden klinken dan de originele opname.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
29-9-2005 11:38

Laxap schreef:

Wat is het verschil tussen een bitperfecte kopie en een normale kopie dan? Als ik een orginele cd in de pc druk en op kopieren klik heb ik dan een bitperfecte kopie?
Kan maar hoeft niet (is zelfs afhankelijk van de gebruikte hardware en de mogelijkheid van die hardware om C1/C2 fouten wel of niet door te geven aan de software (die dan op z'n beurt OOK weer om moet kunnen gaan met dit soort informatie)).

Als iemand CD-R discs zo serieus gaat toepassen lijkt het me logisch om je er ook serieus in te verdiepen. Ik heb dat in het verleden wel gedaan (toen het ook nog echt nodig was om uberhaupt een CD te kunnen maken). Schijnbaar wil men tegenwoordig vooral makkelijk zonder al te veel denk en leeswerk. Prima, maar resultaten kunnen in overeenstemming zijn met de geinvesteerde energie...

Feurio!

Als je serieus CD-R's wilt gaan gebruiken is dit HET pakket. Kost een drol, ziet er niet uit EN er wordt van je verwacht dat je je verdiept in de materie (goede helpfiles helpen een hoop). MAAR het resultaat is dan, met de juiste CD-R disc EN brander EN brandsnelheid een CD-R discje waarbij ik nog GEEN ENKELE CD-speler ben tegen gekomen die ze niet afspeelt (inclusief de oude Technics SL-1200 CD-speler die gewoon absoluut geen CD-R's af wil spelen...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
29-9-2005 12:22
maar Feurio is niet zo makkelijk uit te komen, naar mijn bescheiden mening sad :(
Beauty hides in the deep
PatrickKStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
Berichten: 351
29-9-2005 12:27
2 Sjapper,
Als iemand CD-R discs zo serieus gaat toepassen lijkt het me logisch om je er ook serieus in te verdiepen. Ik heb dat in het verleden wel gedaan (toen het ook nog echt nodig was om uberhaupt een CD te kunnen maken). Schijnbaar wil men tegenwoordig vooral makkelijk zonder al te veel denk en leeswerk. Prima, maar resultaten kunnen in overeenstemming zijn met de geinvesteerde energie...
Dus, zijn de helpfiles echt zo moeilijk?

Al die point-and-drool interfaces van tegenwoordig zijn ook niet alles.
-- Let's do it my way and get it right the first time --
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-9-2005 12:28

Sjapper schreef:

maar Feurio is niet zo makkelijk uit te komen, naar mijn bescheiden mening sad :(
Tja.. wink ;)

Dré schreef:

EN er wordt van je verwacht dat je je verdiept in de materie (goede helpfiles helpen een hoop).
Light Image
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
29-9-2005 12:31
Ik zag het staan inderdaad, en ik ben er zeker mee bezig geweest, maar gelukkig mag je ook van mening verschillen over gebruiksgemak en dergelijke, toch?
Beauty hides in the deep
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
29-9-2005 13:14

Sjapper schreef:

Ik zag het staan inderdaad, en ik ben er zeker mee bezig geweest, maar gelukkig mag je ook van mening verschillen over gebruiksgemak en dergelijke, toch?
Absolutely, maarja. Feurio staat wel bekend als technisch hoogstaand, waarbij je helaas wel gebruiksgemak moet inleveren.
Light Image
GoodfellaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-6-2003
Laatste: 6-7-2009
Berichten: 18
29-9-2005 13:25
Trouwens, kent iemand of is iemand al een keer gecontroleerd op gekopieerde cd's?
Zoja, wat voor situatie was het? drive-in show. guest-dj?

Soms hoor ik mensen zeggen "Ja, uhmm.. als buma langs komt dan laat ik wel zien dat ik elk nummer origineel heb"... maar dat geintje gaat niet op. (zie antwoord van buma hierboven).

Hoe gaat het allemaal in praktijk eigenlijk. Als DJ ben ik daar wel nieuwsgierig naar.
Ik koop altijd cd's, maar ik heb een CD-R map vol met 'gebackupde' nummers in gecompileerde albums. Veel handiger dan 2 kisten single cd's.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)