Forum > Geluid

Het Ecler Nuo5-topic

(621 reacties. Pagina 37 van 63)
Moderator(s): Dré
SyceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-11-2003
Laatste: 11-9-2007
Berichten: 29
13-3-2005 16:30

Reind schreef:

Ben ik dan de enige die geen reet merkt van de lag en notabene nog een oude versie heeft staan?

Ik vind de curve op zich prima in de soft stand op de Nuo5 en snap eerlijk gezegd niet waar men zich zo druk om maakt.
mee eens, de mixer werkt gewoon goed! misschien dat de curve een beetje anders is dan andere mixers.. but who cares?!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
14-3-2005 12:26

DJDarkness schreef:

Las net dat er een oplossing is voor de laqg op de faders,
Welke lag (ik neem aan dat je lag bedoelt (vertraging))??? Je schreef namelijk laqg (maar dat lijkt me een typfout die je over het hoofd gezien hebt).

Dus: Welke "lag" op de Nuo 5???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2005 13:48
1 x bewerkt. Laatst door Reind op 14-3-2005 14:19
Ze hebben het er over in deze thread op het unofficial ecler forum

Echter vraag ik me af of ze in het buitenland andere nuo's hebben als hier in NL. De curve van de upfaders zie ik namelijk bij veel meer mixers terug (DJM, Vestax etc etc) waarin er in de laatste cm van de fader meer gebeurd ten opzichte van de voorgaande 6cm.

En hier klagen ze over de curve.

Dan nog even over een eventuele vertraging, die is er volgens mij helemaal niet, zowel met alle kanalen geroute over de effecten sectie als alles uit heb ik geen vertraging in de fader kunnen waarnemen.

De enige puntjes die ik heb kunnen ontdekken aan de Nuo5 zijn....
- Een display die je hoort knipperen zodra er geen signaal door de mixer heen gaat.

Erg? Nope want tegen de tijd dat ik naar een mixer ga luisteren waar geen signaal over heen gaat en ik op de achtergrond een klein zoemetje hoor van een display.....

- Effecten sectie die soms enige tijd nodig heeft om "na te denken" en daardoor niet meteen het effect wil activeren als ik het nodig heb. Op dat moment word het wel geselecteerd maar NIET geactiveerd en is nogmaals drukken op de knop nodig om het effect te activeren.
Dit is echter niet met regemaat het geval, het lijkt er op wanneer ik flink bezig ben geweest met een effect het selecteren van een ander effect wat vertraging heeft omdat er een soort van werkgeheugen leeg gegooid moet worden?
(dat is wat ik zo snel kan bedenken als oorzaak).

- Zodra de FX optie is geselecteerd een miniscuul klein lekje op de upfaders wanneer deze dicht staan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 13471
14-3-2005 14:00
Lol. Die persoon die het oppert vraagt tevens of er niet een rotary kit is voor de Nuo 5. Ben ik de enige die de TOTALE tegenspraak zie tussen "fader lag" (die ik trouwens met de beste wil van de wereld NIET kan ontdekken in de Nuo 5) en het gebruik van rotaries??? Heeft iemand OOIT geprobeerd snel te "gooien" met rotaries zonder daarbij finaal z'n polsen te breken?

...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2005 14:20
Nee ik kan ook echt geen lag ontdekken en een bevriend turntablist van me ook niet en die zou dat echt meteen merken.

De rest van de "bugjes" zijn geen dingen waar ik me aan kan storen om heel eerlijk te zijn.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
14-3-2005 21:08

Reind schreef:

Echter vraag ik me af of ze in het buitenland andere nuo's hebben als hier in NL. De curve van de upfaders zie ik namelijk bij veel meer mixers terug (DJM, Vestax etc etc) waarin er in de laatste cm van de fader meer gebeurd ten opzichte van de voorgaande 6cm.
Dat is echt niet zo hoor. Bij de Nuo5 die ik geprobeerd heb was de curve best wel extreem, en kon je de eerste helft van de fader wel overslaan met mixen. Pas bij het laatste stuk hoorde je het volume sterk toenemen.

Ik heb hier (helaas) geen Nuo5 staan maar alleen een DJM600. Daarbij is de curve als volgt:

10 = 0dB
9
8
7 = -3dB
6
5 = -6dB
4 = -9dB
3 = -12dB
2
1
0

Zou je anders ff kunnen kijken waar de -3 en -6 punten liggen op de Nuo5, dan weten we tenminste waar we over praten. wink ;)
SkitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-11-2002
Laatste: 13-2-2016
Berichten: 295
14-3-2005 23:27

Frisbee schreef:

Dat is echt niet zo hoor. Bij de Nuo5 die ik geprobeerd heb was de curve best wel extreem, en kon je de eerste helft van de fader wel overslaan met mixen. Pas bij het laatste stuk hoorde je het volume sterk toenemen.
Misschien een stomme vraag, maar heb je er op gelet dat de fader curve op soft stond bij de Nuo5? wink ;)
Ik heb geprobeerd te stoppen, maar ik ben weer helemaal terug begonnen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-3-2005 23:35
Het klopt dat het eerste stuk van de fader weinig doet en dat het verschil vooral boven in de fader zit. (in de soft stand wel te verstaan)

Echter heeft vergelijken van de EQ volgens mij vrij weinig zin. Beter is gewoon een constante test toon op de mixer zetten en dan kijken wat ie uit stuurt door het op te meten via de uitgangen.

Maar zal morgen eens kijken hoe het zit op de VU meter.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Chris80Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 14-6-2005
Berichten: 7
15-3-2005 09:16

Reind schreef:

Ik vind de curve op zich prima in de soft stand op de Nuo5 en snap eerlijk gezegd niet waar men zich zo druk om maakt.
Waarom heeft men dan voor 60 mm faders gekozen???

Een wat lange fader lijkt mij bedoeld, om het volume zeer geleidelijk te kunnen in/uitfaden. Dit is met de curve van de nuo niet echt logisch: In de stand soft doet het stuk van 0-5 bijna niks en in de stand sharp doet van 5-10 bijna niks.

Dan had de mixer naar mijn mening dus een stand voor lineaire curve moeten hebben. Anders had de mixer net zo goed 45mm faders kunnen hebben!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
15-3-2005 12:47

Skit schreef:

Misschien een stomme vraag, maar heb je er op gelet dat de fader curve op soft stond bij de Nuo5? wink ;)
Dat is niet zo'n stomme vraag hoor. Ik stond ook ff te kijken hoe het nou zat met de curves. Bij de sharp stand had ik namelijk ook verwacht dat het volume in het bovenste deel van de fader zou zitten. Om 1 of andere rede hebben ze er voor gekozen om het volume in het onderste deel van de fader te laten verlopen...

Veel turntablists maken graag 'clicks' wat met de Nuo5 dus niet kan, omdat het 0dB punt in de sharp stand ergens rond nr 4 op de faderbaan ligt. De logica hiervan ontgaat me een beetje. Misschien voorkomt het dat je steeds tegen het einde ramt, maar dit scratcht volgens mij niet echt geweldig.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)