Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 37 van 41)
Moderator(s): Dré
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
27-11-2007 20:13

Tribal Chef schreef:

Hoe oud is het kistje? er zijn wat problemen geweest doordat het schuim uit de kist te hard op de jog drukte.
Kistje is er een paar weken later omheen gekomen (dus juli 2006 denk ik) en is custom-build, eventuele druk op de platter zodra de speler in kist zit is uitgesloten.
Vergeet niet te lachen
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
27-11-2007 20:33

Dré schreef:

Edit Mod: Dré: Topic opgeschoond. En voor een ieder die het nu bij z'n eigen speler(s) wil gaan proberen. We hebben het natuurlijk wel over NORMAAL gebruik dus met NORMALE druk op de ring van de jog en dus niet als je TE HARD drukt (want te is (bijna) nooit goed)!
Ik heb het probleem wel eens gehad als ik gewoon normaal met 1-2 vingers in de ring van de jog zat bij te sturen (kleine correcties) en dan in eens de cd-speler in 2 tellen stil stond razz :p. Maar eigenlijk nog nauwelijks hinderlijk geweest, vinyl mode gebruik ik eigenlijk niet zo vaak, alleen tijdelijk voor backspins enzo.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
6-12-2007 19:31

Dré schreef:

Melo-G schreef:

Zijn er meer mensen die merken dat de platter van de cdj's in vinyl mode gevoeliger is voor aanraking? 1 van de cdj's hier heeft het probleem dat zodra je op de zijkant van de platter (dus op die ring met die kuiltjes) drukt, dat vinyl mode geactiveerd wordt. Dit mag niet voorkomen want dit is bedoeld voor pitch-bend. Ook is een lichte druk net buiten het jog-wheel op de kap zelf genoeg om de speler af te laten remmen of zelfs stil te doen staan, zelfs als de plaat al speelde. De andere cdj's hebben nergens last van. Ik heb het nu alleen over cdj1000mk3's.
2 CDJ-800's terug gezien de laatste maanden met precies dit probleem. Zijn beide onder garantie voorzien van een nieuwe jog.
Heel gek, maar Pioneer geeft aan dit probleem niet te kennen. Morgen gaat ie terug voor RMA, maar grote kans dat er kosten mee verbonden waren. Speler is nog in garantie en via een officiele dealer gekocht in Nederland.

Hebben ze daar bij jou ook moeilijk over gedaan en het op een gebruikersfout gegooid? Mijn kistjes zouden namelijk druk op de platter uitoefenen, echter is dat nou juist datgene waar we rekening mee hebben gehouden tijdens het bouwen van de kistjes. Druk op de platter is 100% uitgesloten.
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-12-2007 19:34
Wat zegt jouw dealer ervan, of is dat een dozenschuiver die de letters C & D nog per ongeluk zou verwisselen? Het is namelijk aan de dealer en niet aan Pioneer om jou te helpen..
Light Image
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
6-12-2007 19:36
Herkent het probleem ook niet en schuift me door naar Pioneer NL zelf.
Vergeet niet te lachen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-12-2007 19:37

Melo-G schreef:

Herkent het probleem ook niet en schuift me door naar Pioneer NL zelf.
Lekkere dealer, dat hij jou naar Pioneer verwijst..
Light Image
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
6-12-2007 23:33
Ik heb de volgende test uitgevoerd:

object:
2x pio cdj 800 mk1, praktisch nieuw, nooit geflight, altijd onder doeken en praktisch nooit gebruikt in rokerige ruimtes. (dus gewoon geen drive in dingen)

handeling:
in vinyl mode gezet, cdj op middelste nummer van de cdj gezet. en met oplopende druk aan de zijkant van de platter gedrukt.
aangezien druk nogal moeilijk te meten is op de cdj heb ik even een vergelijking gemaakt:

druk ter grootte van het drukken op een deurbel: geen probleem
druk ter grootte van het drukken van een mes door een appel: soms stilstand cd
druk ter grootte van stevig aandrukken van een tubberware doosje: regelmatig stilstand

overigens heb ik ook even gekeken naar hoe en waar je drukt:
Met 12 uur bovenop de cd speler
meeste kans stilstand: 7,8 5, 4, 11 uur
minste 12 en 6 uur

meeste effect als je +/- 70 graden naar beneden drukt in de richting van het midden van de platter.

Echter bij NORMAAL gebruik -definieer normaal als niet bewust druk zettend naar beneden- had ik géén problemen.

groet

jurjen
niet nodig
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
6-12-2007 23:42
Bij de CDJ die ik terug heb gekregen kon je je vinger op de platter-rand leggen, de platter rond draaien, en zo reageerde de scratchmode al. Gevoeligste was daar op 10 / 11 uur.

Dit was echt veel gevoeliger dan je normaal zou verwachten. Zoals jij het omschrijft zie ik geen problemen eigenlijk.
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
6-12-2007 23:44
Ik voorzie in mijn geval inderdaad ook geen problemen. Ben ook prima tevreden hoor, maar wilde vooral een duidelijke test doen met een vrij nieuwe speler om te laten zien hoe die reageert.
niet nodig
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-12-2007 09:34
De dealer is je aanspreekpunt, die heeft helemaal het recht niet om je door te verwijzen naar de importeur als jij dat niet wil. En als de dealer een reparatie niet onder garantie wil uitvoeren omdat hij beweert dat het apparaat niet goed is gebruikt/ingebouwd/behandeld dan zal hij dat moeten bewijzen. En dat laatste lijkt me in dit geval geen gemakkelijke zaak.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)