Forum > Algemeen Forum

Opleidingen , licht en geluid.

(368 reacties. Pagina 36 van 37)
Moderator(s): Dré
MalcolmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2006
Laatste: 8-10-2018
Berichten: 127
6-4-2009 00:03
in mijn geval was dat 2 jaars VMBO kader elektro en daarna 2 jaar MSI/sterkstroominstallaties.. Maar de belangrijke basis leer je in die 2 jaar op het VMBO al wink ;)
Making air move..
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
24-3-2010 17:29
Ik had me ingeschreven voor de opleiding licht technicus op het grafisch lyceum maar kreeg zojuist de brief dat ik niet ben aangenomen. Uiteraard gelijk gebeld voor de reden, ze kijken niet naar de persoon in kwestie maar ze selecteren op de datum wanneer jij je hebt ingeschreven. Dus als ik me een stuk eerder had ingeschreven ( ipv. eind januari ) dan had ik wel aangenomen geweest. Gelukkig sta ik wel op de reserve lijst maar uiteraard geven ze je valse hoop door niet te zeggen op welke plek je staat. Het vrouwtje wist me wel te vertellen dat er maar 4 kandidaten op de reserve lijst staan dus hopen dat er een aantal mensen toch niet kiezen om de opleiding te volgen.
In april intake gesprek op media college in Amsterdam maar eigenlijk wil ik daar niet heen, erg balen sad :(

Sjoerd
HES Hog IPC
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
24-3-2010 19:58
1 x bewerkt. Laatst door JeroenVDV op 25-3-2010 13:24

malcolm schreef:

Zeker als lichttechnicus is een vooropleiding elektro bijna een must, ik ben erg blij dat ik het gedaan heb in ieder geval happy :)
Een must? Interesse voor electronica/electriciteit en fatsoenlijk opletten + goede cijfers voor natuurkunde tijdens Havo danwel VWO en je komt echt wel ver genoeg..
Light Image
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 19-6-2024
Berichten: 569
25-3-2010 13:06

JeroenVDV schreef:

DJ Bartje schreef:

Zeker als lichttechnicus is een vooropleiding elektro bijna een must, ik ben erg blij dat ik het gedaan heb in ieder geval happy :)
Een must? Interesse voor electronica/electriciteit en fatsoenlijk opletten + goede cijfers voor natuurkunde tijdens Havo danwel VWO en je komt echt wel ver genoeg..
Wel even de goede persoon quote'en, Jeroen.
Stukje tekst heb ik niet gezegt, maar Malcolm.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-3-2010 13:24

DJ Bartje schreef:

Wel even de goede persoon quote'en, Jeroen.
Stukje tekst heb ik niet gezegt, maar Malcolm.
Excuus. Aangepast!
Light Image
StinosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2010
Laatste: 10-5-2016
Berichten: 234
23-9-2010 19:38
Beste mensen.
Nou zit ik op het moment met een probleem waar ik al langer tegen aan hik.
Ik zit nu in havo 3 en moet uiteindelijk ook mijn profiel kiezen.
Ik wil echt heel graag Licht en geluid techniek doen alleen zit ik een beetje ermee welk profiel je daarvoor nodig hebt? en of dit anders is bij elke opleiding?
Zelf zijn mijn zwakkere kanten Wiskunde en Nask..
Ik zal binnenkort ook eens met mijn decaan gaan praten maar vroeg me af of meerdere mensen hier tegen aan liepen of meer informatie over dit hebben.
Ik hoop het graag te horen.
Stijn wink ;)
TLS-Productions
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 2059
23-9-2010 19:42
Hmmm, dan denk ik toch dat er niet veel "techniek" voor je weggelegd is. De technische vakken steunen toch echt op natuur- en wiskunde.

Toch erg belangrijk dat je wat elektrische zaken kunt verklaren en berekenen, geluid en licht zelf zijn ook puur natuurkunde. Door deze natuurkunde heb je ook weer wiskunde nodig, en bovendien is wat goniometrie kennis ook niet overbodig bij het berekenen van trussconstructies en dergelijke...
Niet goed, wel hard!
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
23-9-2010 19:58
Natuurkunde en Wiskunde B zijn indirect echt wel handig, ik had hetzelfde probleem in 3 VWO. Achteraf denk je van, wat heb ik er eigenlijk aan gehad. Maar je inzicht word er een stuk beter van, én je hebt een aantal hoofdstukken elektra met natuurkunde (waar je met een beetje voorkennis makkelijk een 10 voor haalt wink ;) )
Ik denk dat je met een NT profiel, en dan vooral het natuurkunde gedeelte, ook sneller toegang krijgt bij een eventuele vervolgopleiding en/of baan. Je ziet niet voor niets in alle toelatingsvoorwaarden van de licht- en geluid opleidingen staan dat Wis. B + Natuurkunde noodzakelijk zijn.

Als je echt vastloopt op de wiskunde kun je natuurlijk altijd kijken of je bij een EM of CM profiel, natuurkunde kunt krijgen. Ligt er een beetje aan hoe ze daar mee omgaan op jou school.
Wat ik veel hoor is 'wiskunde moet je begrijpen', of 'ik heb er geen aanleg voor'. Maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer als Engels in je hoofd stampen. Wel zit je bij NT vast aan dat vieze scheikunde.. sad :( sad :(
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-7-2024
Berichten: 2059
23-9-2010 20:02

roystraver schreef:

Wel zit je bij NT vast aan dat vieze scheikunde.. sad :( sad :(
Ach, dat is ook wel grappig hoor laugh :D
Leipe experimentjes allemaal razz :p
Kun je altijd nog pyrotechnicus worden wink ;)
Niet goed, wel hard!
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
23-9-2010 20:16

joepurlings schreef:

roystraver schreef:

Wel zit je bij NT vast aan dat vieze scheikunde.. sad :( sad :(
Ach, dat is ook wel grappig hoor laugh :D
Leipe experimentjes allemaal razz :p
Kun je altijd nog pyrotechnicus worden wink ;)
Die experimentjes zijn bijna net zo saai als de rest van de moleculen, ionen, en alle reacties van beide...

Ik hoop dit jaar mijn diploma te halen, en ik kwam pas de site van de theaterschool tegen. Iemand hier toevallig ervaring mee, of iets over gehoord??

Terug naar forum Reageer (zonder quote)