Forum > Algemeen Forum

CD-R's, Buma, Muziekrechten etc.

(591 reacties. Pagina 36 van 60)
Moderator(s): Dré
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
15-9-2005 12:00
Nu zit ik er aan tedenken .. om me inteschrijven bij de kvk. en buma.. mijn vragen even snel.

A. Wat betend dit belasting technies voor mijn zelf???
(heb een koophuis enz.En een vrouw in de wao kom ik in een andere schaal terecht en heeft dat nadelige gevolgen)

B. KVK rekent inschrijf kosten. Dus krijg een KVK nummer.
Wat heb ik aan dat nummer. En wat kan ik er mee.

C. De BUMA. Moet ik titels opgeven van mijn gekochte cd,s en krijg ik daar heving over???

D. Ben ik verplicht mijn apparatuur te verzekeren ??

E. ben ik nog wat vergeten???

Ik ben erg beniewd.

vrg Danny
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
15-9-2005 13:20

Danny25 schreef:

Nu zit ik er aan tedenken .. om me inteschrijven bij de kvk. en buma.. mijn vragen even snel.
mijn antwoord even snel:
gebruik de zoekmachine, en lees even snel.
en als er dan nog vragen over zijn,
zou ik als ik jouw was,
even snel naar een financieel adviseur of beter meteen even snel naar een accountant gaan.
Het eerste gesprek daar is meestal gratis.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
15-9-2005 13:47

Danny25 schreef:

A. Wat betend dit belasting technies voor mijn zelf???
(heb een koophuis enz.En een vrouw in de wao kom ik in een andere schaal terecht en heeft dat nadelige gevolgen)
Zodra je activiteiten uit de hobbysfeer komen zal je je winst moeten aangeven. Opgeteld bij je andere inkomen (loon e.d.) zou een stukje van je inkomen daardoor in een hoger belastingtarief kunnen komen.
B. KVK rekent inschrijf kosten. Dus krijg een KVK nummer.
Wat heb ik aan dat nummer. En wat kan ik er mee.
Met dat nummer op zich kan je niks. Het is een administratief nummer waaronder je in het handelsregister bent opgenomen. Het gaat er ook niet om of je er iets mee kan: inschrijven van een onderneming is wettelijk verplicht.
C. De BUMA. Moet ik titels opgeven van mijn gekochte cd,s en krijg ik daar heving over???
Nee, je hoeft geen titels op te geven en je krijgt ook geen rekening. Tenzij je zelf een openbaar toegankelijk evenement gaat organiseren. Zoe even op het forum over wanneer je wat moet betalen.
D. Ben ik verplicht mijn apparatuur te verzekeren ??
Nee, niet wettelijk verplicht. Denk wel even aan de gevolgen van diefstal.
E. ben ik nog wat vergeten???
Vast wel. wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
16-9-2005 08:00

Tom schreef:

zoek eens met contrakt wink ;)
gevonden:
www.new-line.nl/forum/read/?m=52804#52804
dankuwel modje wink ;)
Maar wat als ik nou dus op een opbaar feest draaien ( braderie waar ik ieder jaar draai ) En mijn opdrachtgever vraagt wat en hoe hij deze buma rechten aan kan vragen. Dan sta ik dus met mijn mond vol tanden en kan ik hem alleen zeggen dat hij muziek rechten af moet staan per gedraaid plaatje. ( 0,08 cent per nr dacht ik glezen te hebben @ buma site )

Misschien iemand hier een makkelijke en duidelijke uitleg over , of uit je eigen ervaringen met opdrachtgevers met die vraag ?
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-9-2005 12:13
Als je buiten staat voor een opdrachtgever,
dan zal hij een vergunning bij de gemeente moeten aanvragen om buiten muziek ten gehore te mogen brengen.
De gemeente komt dan met voorwaarden,
een pak papierwerk waarop alles moet ingevuld worden, en daartussen zit meestal ook een aanvraagforumlier van de Buma/Stemra.
Als het er niet tussen zit, dan krijg je meestal automatisch achteraf een schikking van de Buma toegestuurd.
Kan ook zijn dat je er helemaal niets van hoort.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Danny25Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2005
Laatste: 5-4-2006
Berichten: 205
16-9-2005 12:41
Bedankt allemaal .. voor de reacties . Ikheb vandaag een afspraak gemaakt met een account. Om alles door tenemen . en mijn onderneming op serieuze toer op poten tezetten. ik voel me daar door genootzaakt omdat ik minimaal 1 keer perweek draai.

Maar nu! je hebt alles rond gaat de belastings dienst niet denken van goh een drive-in die is vast langer bezig. Dan vanaf nu en ik zie dat hij minimaal 1 keer per week weg is. heb ik kans op een na heffing???????
Is erg bij met de optie. rechts boven. ik kan nu mijn laaste reacties sneller bekijken dre bedankt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-9-2005 14:47
vraag dat nu eens aan je accountant
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
16-9-2005 16:03
Ik ben wel benieuwd wat er uit dat gesprek komt, scheelt mij weer zo'n gesprek razz :p
Cyberlights in the house :D
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
16-9-2005 17:58
2 x bewerkt. Laatst door SoundExperience op 16-9-2005 18:11

Tom schreef:

Als je buiten staat voor een opdrachtgever,
dan zal hij een vergunning bij de gemeente moeten aanvragen om buiten muziek ten gehore te mogen brengen.
De gemeente komt dan met voorwaarden,
een pak papierwerk waarop alles moet ingevuld worden, en daartussen zit meestal ook een aanvraagforumlier van de Buma/Stemra.
Als het er niet tussen zit, dan krijg je meestal automatisch achteraf een schikking van de Buma toegestuurd.
Kan ook zijn dat je er helemaal niets van hoort.
En als dit [size=3]geen[/size] outdoor gebeuren is ??? Dan moet je gewoon contact op nemen met de buma / stemra ? En je platen opgeven die je van plan bent om te gaan draaien ? Of is daar een makkelijkere oplossing voor ? Iig die site van hun zuigt echt hard shut up :X Is voor mij bijna geen duidelijke info op te vinden.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-9-2005 18:05
lees mijn eerste tekst-regel nog even shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)